2010. október 3., vasárnap

A szűkös hónapok

Mint látják felhelyeztem egy hivatalos statisztikai mutatót. A szám mindig az indítástól (június 08-tól mutatja az összes oldalmegnyitást). Ma még nem akarom megírni a tegnapi játék megfejtést, hátha még van aki nem olvasta a blogot, és neki is legyen gondolkodós a feladat.
Érdekes időszakhoz érkezett – az utaztatási szakma nagy része így – irodánk is. Most következik a 3 szűkös hónap. Mit értek ez alatt? Az utazási irodák 90 %-a a nyári forgalomból tartja el magát. A fennmaradó 10 % inkább a sí utakra koncentrál. Kevés az olyan iroda - meg merem kockáztatni, hogy kijelentsem, hogy talán nincs is olyan – akinek mindkét szezon (ugyanolyan) erős.
Számunkra is évek óta dilemma, hogy kiadjunk-e őszi – téli katalógust. Az emberek 98% nem utazik novembertől karácsonyig. Esetleg Adventet és néhány egzotikus ajánlatot tudnak az irodák ekkor eladni. Ehhez jön a január – február, amikor már domináns a sí és jelentősebb az egzotikus igény. Februárban ezt kiegészíti a „Velencei karnevál”. (Több alkalommal vittünk már ide csoportot, de soha nem aratott osztatlan sikert. Van 1-2 nap amely látványos, de azokon a napokon irdatlan tömeg van. A többi nap hááát…. )
Egy időszakról nem beszéltem ez pedig a Szilveszter és környéke. Nos, ebben feltétlenül fejlődnünk kell. Kevés a szilveszteri ajánlatunk. Ebben szerepet játszik az, hogy a szállodák többsége október tájt már komoly előleget szokott kérni, és akkor még általában fogalmunk sincs a csoport létszámáról.
A fentiek miatt inkább éves katalógust adunk ki, melyet korán,  általában január második felén jelentetünk meg. A 2011-es katalógust is így szándékozunk kiadni. Már megvan a címlap szín. Aki évek óta követi cégünket az tudja, hogy ugyanezzel a dizájnnal jelenünk meg 2003 óta. Címlapon természeti kép + 3 kis kép (1. kultúra 2. természet 3. nyaralás). Ehhez jön az alapszín, mely tavaly lila volt. Volt eddig (sorrendben): fekete, kék, pink, sötétzöld, bordó, narancs, halványzöld és a már említett lila. Jövőre – minden politikai töltéstől mentesen – következik a tűzpiros. Remélem sikerül „ütős” képet találni a nagy képre. Addig is olvassák blogomat és a www.prokotravel.hu web oldalunkon rövidesen megjelenő tavaszi ajánlatokat.
Ja, még egy mondat. A novemberi szünetre csináltunk egy olcsó 3 napos prágai ajánlatot. web oldalunkon megtalálják a részleteket.  

2 megjegyzés:

  1. Egy elobbi temaval kapcsolatban.
    Nem mindenki a "hurra nyaralunk" mottoval "szall" fel a buszra.
    Az idegenvezetok nemcsak testi, de lelki serult emberekkel is szembesulhetnek.
    Pl..az egyik baratnom evekkel ezelott total maga alatt volt (velt es valos) lelki serulesek miatt, mikor masok unszolasara felkerult egy PROKO-s utra.
    Semmi kedve sem volt az egeszhez, tele volt aggodalmakkal es felelmekkel. Irtozott a hosszu uttol, az idegenektol, az esotol.
    Csodak-csodajara a megtett utazas hatasara olyan lett, mint akit kicsereltek.
    Sajat allitasa szerint, ugy erzi magat mintha egy sikeres pszihoterapian lenne tul. Az atelt elmenyek pozitivan sokkoltak, es fokozatosan helyretettek a "kificamodott" lelket.

    VálaszTörlés
  2. Jó ilyet olvasni. A nyaralásnak - körutazásnak épp ez volna a célja. Kiszabadulni a nyomasztó verkliből és feltöltődni pozitív dolgokkal, élményekkel. Én tudom, hogy sokan havonta tesznek félre pár ezer forintot, hogy jövőre egy megálmodott utazáson tudjanak részt venni. Mi szervezők nem tehetjük meg azt, hogy csalódjanak ezek az emberek abban amire hónapok óta készültek, gyűjtöttek.

    VálaszTörlés