Tudom, hogy megígértem, hogy
folytatom a kongresszusos tájékoztatásomat, de most egy aktuálisabb témát
szúrnék be a blogjaim közé és majd később folytatom a kongresszusi elemzéseimet.
Az új téma a kiállítások.
Tegnap fejeződött be az „Utazás”
kiállítás. Idén is kiállítottunk. Egyre kevesebb a kiállító és egyre több
meghatározó iroda nem állít ki ezen a rendezvényen. Tovább folytatva, többen
mondták, hogy jövőre valószínűleg már nem lesznek itt. Felmerül a kérdés miért?
További kérdés: Van-e létjogosultsága egy ilyen eseménynek?
A világ sokat változott.
Régebben azért mentek az utasok a kiállításra, mert itt tudtak gyűjteni
információkat, anyagokat a nyári utazásukhoz. Manapság az internet segítségével
otthoni, nyugodt környezetben is megvalósítható ugyanez. Igaz, hogy a papír
alapú, kézzelfogható kiadvány – mely számomra is fontos (pl. újságok esetén is)
– így nem érhető el, de főleg a fiataloknak nincs is erre igényük.
Milyen szempontból fontos ez
pl. számunkra? Legfontosabb szempont a kapcsolattartás. Ide tartozik mind a
partner irodákkal, mind az utasokkal történő személyes találkozás. Mivel mi szegedi
központúak vagyunk (bár van Pesten irodánk), azokkal a munkatársakkal, akikkel
addig csak telefonon vagy e-mailen keresztül tudtak értekezni, most személyesen
is találkozhattak, beszélhettek. Olyanoknak szintén jó egy ilyen kiállítás,
hogy akiknek még nincs ötletük azok itt szereznek impulzusokat, mind az ajánlatok,
mind az irodák tekintetében. A kiállítás alatt volt több látogató, aki jelezte,
hogy még nem hallott irodánkról. Ez 19 év után nem jó hallani és jelzi azt,
hogy marketing oldalon még sok tennivalónk van.
Milyennek értékelem az idei
kiállítást? A szombat kifejezetten jó volt. Sok látogató, sok érdeklődő. A
csütörtök partnerek tekintetében nagyon hasznos volt, de látogató kevés volt. A
péntek – különösen a délután – katasztrofálisan gyenge volt. A vasárnap átlagos
volt.
Összegezve: nagyon keveset
vártam tőle, annál jobb volt, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy megérte.
Holnap indulunk (3
munkatársammal) Berlinbe. Itt van a világ legnagyobb utazási kiállítása, az
ITB. Két napot leszünk kifejezetten a vásárban, de biztos lesz olyan pavilon
(!!) –nem stand, hanem épület, vagy kiállítási szint – ahova nem jutok el.
Brutálisan nagy a kiállítás. Amekkora a budapesti Utazás kiállítás, kb. akkora
pavilonban van csak Olaszország. Ez csak egy ország és ki szokott állítani kb.
130 ország (!!) Fantasztikus szervezés. Az első 2 nap csak utazási irodások
jöhetnek (jönnek is a világ minden tájáról) utána 2 nap pedig az utasoké.
Ez annyival másabb a magyar
kiállításhoz viszonyítva, hogy 95 %-ban a kiállítók a saját országukat promotálják.
Van néhány német iroda, (kb. 5 %) aki különböző ajánlatokkal jön ki, de ezek
száma elenyésző. Minden nemzet saját standdal a saját országának ajánlataival
jelenik meg (pl. Magyarország is). Ide most nem kiállítóként megyünk, hanem „vásárlóként”.
Ez azt jelenti, hogy a különböző ország partnerei és ajánlatai közt válogatunk,
melyek segítenek a jövő évi ajánlatok összeállításában, és a minél jobb ár –
érték ajánlat kialakításban. Két napon keresztül, reggel 10 – este 5 – 6 óráig
szinte csak tárgyalunk.
Megpróbálok onnan is egy
helyzetjelentést küldeni, de legrosszabb esetben hazaérkezésünk után mesélem el
tapasztalataimat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése