Megérkeztünk. Heten vagyunk (bár nem vagyunk gonoszok) hat szakmabeli
és egy a DZT-től, a Német Turisztikai Hivataltól. Repülőnk Münchenben szállt
le, onnan járatos busszal mentünk a vasútállomásra. Na ez az a fajta szervezés,
amit mi szakemberek teljesen korrektnek tartunk, de utasokkal nem lehetne
megvalósítani. Miért mondom? Azért, mert helyi járatú busszal utazni a
vasútállomásra, közben húzni a bőröndünket… Az állomáson vártunk több mint fél
órát és egy emeletes vonattal indultunk Regensburgba.
|
Ezzel utaztunk |
Nekünk szakmabelieknek,
ez teljesen normális, de csoporttal ilyet nem merném meghirdetni, pedig
olcsóbban és ugyanazt az eredményt tudtuk elérni, mintha béreltünk volna egy
buszt. Most a vonaton (mely emeletes) utazunk, hát nem MÁV.
|
Vonatbelső |
Nem ugrál, nem
kattog, nincs összegraffitizve és nem mocsokban ül az ember, bár már otthon is
javul a helyzet, de ettől még nagyon messze vagyunk. Délután vagy eset
folytatom a beszámolót.
Megérkeztünk Regensburgba. Elfoglaltuk a szállodánkat, mely egy
korrekt **** közvetlenül a Duna-parton.
|
Látkép a szálloda teraszáról |
Lepakolás után már indultunk is a
város megtekintésére. Egy itt élő magyar lány csinálta a vezetést. Aranyosan,
ügyesen. Én voltam már Regensburgban, de egyáltalán nem emlékeztem rá. Nekem
úgy rémlett, mint Nürnberg, de egészen más.
|
A kőhíd utáni városkapu |
Egymásköz szólva nem szívesen
vezetnék itt csoportot. Ne értsék félre nagyon tetszik a város, de idegenvezetői
szempontból nagyon nehéz város. Sok zeg-zugos utca, melyben a házak jellege szinte
teljesen egyforma. Nagyon szép és érdekes város, de csak akkor jó itt vezetni,
ha az ember már nagyon ismeri.
|
Egy a keskeny utcákból |
Nem véletlenül világörökségi listán szerepel a
belváros, de itt egy átjáró, ott egy kanyargó utca. Szép a katedrálisa. Gótikus
alapokra épült, de a vége a XIX. sz-ban
készült el. A belső részen az üvegablakok nagyon szépen és aprólékosan
kialakítottak. Belsejében, melyről sajnos nem sikerült képet készíteni,
egyértelműen látszik, hogy a francia gótika a meghatározó stílusa.
|
Katedrális homlokzata |
A város másik ékessége a 15 lyukú híd, mely a XII. sz. óta áll. Kőhíd
az elnevezése, mert abban az időben a kőből készült hidak nagy értéket
jelentettek. Bécs és Ulm közt ez volt sokáig az egyetlen kőhíd. Ezért is
fejlődhetett a város ilyen gyorsan, érthető, hogy a kereskedelem adta meg az
alapot.
Készítettem néhány felvétet a keskeny utcákról.
|
A kőhídról (melyet most renoválnak) a belváros |
A következő nagy attrakció a városháza volt, mely több egységben,
évszázadokon keresztül épült. Kiváltságosak voltunk, mert számunkra csináltak
egy külön belső vezetést.
|
Városháza külső kép (minkét oldal ide tartozik) |
Nagyon szép faburkolatokat láthattunk. Az épület alsó
része évszázadokon keresztül börtönnek és kínzókamrának adott helyet. Oda is
elvezettek bennünket.
|
Városház belső |
Hát… ahogy egyik kollégánk mondta; az állat nem csak az
ember képes ilyen brutális kínzásokra saját fajtája ellen.
|
Városháza tárgyalója |
Este egy hangulatos helyi sörözőben vacsoráztunk. Nagyon ízletes volt,
kár hogy nem szeretem a sört, bár a fehér boruk is egész jó volt.
|
A vacsorázó helyünk |
Hosszú nap után (reggel 4-kor keltem) este írom ezt a blogot, de azt
kell mondanom, hogy hasznosan és kellemesen telt a napunk. Remélem, holnap
tudom folytatni beszámolómat.
|
Az esti városháza (búcsú kép Regensburgból)
|
Kedves Igazgató Úr! Ez egy igazán jól sikerült beszámoló! Két éve a Császárvárosok és gyógyvizek nyomában út keretében jártam Regensburgban, jó volt visszaemlékezni erre a szép városra.
VálaszTörlésRészben ezért is írom a blogot, hogy felelevenítsem a kellemes emlékeket és ismerjék meg a szakma belső életét.
VálaszTörlés