Milyen volt a hajókirándulásunk? Két fajta útból lehetett
választani: Mindkettő érintette Abu Dhabit és Dubait, de az egyik Omán a másik
Bahrein felé ment. Én a bahreini változatot választottam.
El is indult a Costa hajó szépen időben Bahrein felé.
Hajókáztunk már vagy 6 órája, amikor egyszer csak megállt a szerkentyű a nyílt
tengeren. Ekkor éppen az edzőteremben futópadoztam. Nagyon érdekes, mert a
futópadról látható a tenger. Pont egy ablak elé tették. Először azt gondoltam,
hogy mivel én mozgásban vagyok azért tűnik úgy, hogy áll a hajó, de 10 perc
múlva a kapitány közölte, hogy kisebb műszaki problémánk van (az elmúlt idők
hajókatasztrófái után erre a mondatra sikerült mindenkit maximálisan „megnyugtatni”),
de dolgoznak rajta a szerelők és rövidesen indulunk. No, ha addig futópadoztam
volna, amíg javították, akkor most a bostoni maratonra készülnék, ugyanis kb. 4
órát ringatóztunk. Ez után végre elindultunk irány Bahrein (legalább is azt
hittük).
Éjszaka a tengeren hatalmas vihart érkezett. Dobálta a
hajót, dörgött villámlott szóval nem volt túl megnyugtató, pláne az előzmények
után. Én még valahogy elvoltam, de feleségem elég rosszul viselte (nem volt
ezzel egyedül a hajón). Hajnalban arra ébredünk, hogy kikötött a hajó.
Csodálkoztunk, mert normál esetben is 8 körül kellett volna Bahreinbe
érkeznünk, de hogy állt a hajó és vihar is volt, ez tuti, hogy csökkentette a
haladási sebességet. Nos kiderült, hogy nem Bahreinbe, hanem Abu Dhabiban kötöttünk
ki.
Kaptuk az értesítést, hogy holnap du. 4-ig itt maradunk. Ez
is érdekes volt, mert csak egy nap volt tervezve Abu Dhabira. Érdeklődtem a
miért és a hogyan tovább iránt. Senki semmit nem tudott. Nem kicsit érthetetlen
és furcsa. No mindegy, kimentünk megtekinteni a várost, mely az Egyesült Arab
Emírségek fővárosa. Voltam már Abu Dhabiban kb. 4 éve, de azóta sokat
fejlődött. Amikor ott voltam, akkor épült a Fehér Mecset. No ez valami Pazar.
Volt aki azt mondta, hogy szerinte szebb, mint a Taj Mahal. Ebben nem mernék
így állást foglalni (nekem a Taj Mahal életem egyik nagy élménye – Indiában
szinte az egyetlen – volt.) Ez még díszesebb és pazarabb, de ez a XX. sz. végén
a Taj Mahal pedig kb. 500 évvel korábban épült. Egy tény, csodálatos a Fehér
Mecset.
A város sokat fejlődött, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy
felejthetetlen. Érdekes a Ferrari Park, mely hatalmas hullámvasúttal
(ciklonnal) rendelkezik (az előző esti hullámzás után érthető, hogy Ildi
(feleségem) nem vágyott arra, hogy próbáljuk ki.) Van hatalmas csúszdapark is.
Különleges volt a Forma 1
versenypálya, néhány toronyház és az Emír Palace szálloda. Ez egy nagyon elegáns
5 csillagos (bár ők többnek mondják) szálloda. Egész napot a városban
töltöttük.
A hajón lehet jelentkezni különböző városnéző és kiránduló
programokra. Iszonyatos áron. Amit mi megnéztünk – önállóan – azt fejenként 140
€ -ért hirdették. Ehelyett a hajó mellet fogtunk egy taxit, megalkudtam a
sofőrrel, hogy 6 órát fuvaroz velünk és ez összesen lesz 130 €. Ezt lehetett
volna tovább faragni, ha szakaszosan különböző taxikkal mentünk volna, de így
egyszerűbb volt.
Fehér Mecset belseje Swarovski kristálycsillárral |
Összeírtam, hogy mit akarunk megnézni, ő odavitt, megvárt amíg megnéztük, majd mentünk tovább. Útközben ő is javasolt még látványosságokat. Összességében elmondható, ez a módszer jobb azoknak, akik nem félnek egyedül barangolni új helyeken, mint a hajón szervezett programok.
Következő nap maradtunk a hajón, pihentünk, olvastunk és egy
kicsit konditermeztünk. A továbbiakról következő blogomban.
Tisztelt Prónay Gyula!
VálaszTörlésRendszeres olvasója vagyok a blogjának, viszont a régebbi időkben, mikor még nem létezett a blog, nincsenek infóink. Írna esetleg egy beszámolót az iroda alapításától fogva? (milyen események történtek, milyen problémákkal találták szemben magukat, milyen igények jelentkeztek az utasoktól, stb.)
Biztos sok izgalmas történet van a tarsolyában
Köszönettel
Kovács Sándor
A héten kaptam meg a nyári prospektust, viszont furcsállom, hogy a weblapon még nem jelent meg. Mikor várható ez? A facebook oldalukra is érdemes lenne kitenni, hiszen ahogy néztem, már 4000 csoporttag van! Sőt érdemes lenne kicsit több hírt megosztani ott is!
VálaszTörlésSchmidt József
Fent van az online katalógus az "Információk" menü alatt.
Törlésköszönöm
TörlésKár, hogy így eldugták... Nem lehetne ismét a főlapon? A fejlécen is elférne a link, vagy oldalt... a régi látogatók megszokták, az újak pedig egyszerűen megtalálnák.
TörlésVálaszok:
VálaszTörlés1. Jó ötlet rövidesen írni fogok róla.
2.A web oldalon volt kb. 2 nap csúszás melyért elnézésüket kérem. Remélem most már minden rendben.
A Facebook sajnos kicsit mostohagyerek a cégnél. Facebbok: Többször beszéltünk már erről a vezetésben. Tervezzük a fejlesztését, de utóbbi időben arra a következtetésre jutottunk, hogy lehet, hogy inkább a kör-emaileket fejlesztjük, személyre próbáljuk szabni. Mit értek ez alatt?
Pl. Ha valaki már jelentkezett utunkra, annak ne utat ajánljunk, mivel ez számára - valószínűleg - irreleváns hanem utazással kapcsolatos képeket, érdekességeket küldjünk, mert azt nagyobb valószínűséggel olvassa el mint a 28. ajánlatot, amikor már eldöntötte és be is fizette az utat. Csak ez nem egyszerű csoportosítást és állandó felügyeletet, karbantartást igényel.
Facebook-ot nem kellene mostohagyerekként kezelni :) Elég lenne annyi pl. prospektusok feltöltése, pár fotó megjelenítése, mint pl. a fotópályázat. Az utazási kiállításokon való részvétel. Több utazási irodát is követek a Facebook-on ezért javaslom ezeket. Tehát nem kellene naponta posztolni, de kicsit sűrűbben, mint jelenleg.
TörlésTisztelettel
Schmidt József
Szerintem nem kéne ennyire mellőzni a Facebook-ot. Remek reklámlehetőség, ráadásul ingyen van. Időnként néhány fotót, videót, hasznos információt kiposztolni nem olyan időigényes, mint hírleveleket szerkeszteni, csoportosítani stb.. A hírlevelek ráadásul csak a már meglévő utasokhoz szólnak. A Facebook-on viszont a követők megosztásaival, lájkjaival új utasokat is lehetne szerezni.
VálaszTörlésMeg lehet érte kövezni, de a "facsét" nyugodtan lehet továbbra is mostohateremtménykényt kezelni.
VálaszTörlésAki tudatosan a Prokoval szeretne utazni, annak itt ez a remek honlap, a felkészült ügyintézők országszerte ("álruhában" leteszteltem, és nem csalódtam), valamint a vezetői blog, ami nagyszerű dolog, és ezen kívül egyik utazási iroda honlapján sem találtam ilyet. Nem kellene telhetetlennek lenni...
A katalógus szép és igényes, sok munka lehetett benne, fejet hajtok érte, mert megtisztelnek vele, hogy kézbevehetem.
...és az álruhás pozitív élményem: a prospektus elején ott van, hogy "Európa összes országa". Egyik kolléganőjük híta fel rá a figyelmem - hogyan? abban benne kell lenni olyanoknak is, mint Moldova, Belarosszia (Fehéroroszorág), esetleg Koszovó - ez nemzetközileg vitatott - és láss csodát előző kettő benne van...
Egyik desztinációval élek is, köszönet érte!:-)
Elnézést, amiért le mertem írni a véleményem. Ha annyira jól megy az utak értékesítése, hogy nincs szükség ingyen reklámra, akkor természetesen még véletlenül sem kell használni egy olyan alantas dolgot, mint a facebook...
TörlésKedves Névtelen 2015. február 28. 16:50!
VálaszTörlésSajnos nem tudok egyetérteni Önnel. A facebookot ugyanis minden nap nézem, míg a Proko oldalát nem minden nap, sőt a vezetői blogot sem. Ami a lényeg, annyi helyen kell jelen lenni, ahány helyen csak lehet. Ez a marketing alapja.
Tisztelettel
Schmidt József
Válaszok:
VálaszTörlés1-2. Facebook: Egyik kollégánk elmegy egy multi céghez és az új kolléga feladata lesz a facebook oldalunk kezelése is. Remélem pár hét után már látszani fog eredmény ezen a területen is.
3. Valóban igaza van. KOszovó az egyetlen "ország" mely nem szerepel a katalógusunkban. A választ Ön is megírta: még nem teljesen elfogadott - még Európában sem - az ország, így feljogosítva éreztük magunkat, hogy kihagyjuk az ajánlatainkból.
4-5. Nem alantasnak érezzük a facebook-ot, hanem úgy gondoltuk, hogy ez ELSŐSORBAN a tizenévesek kommunikációs oldala, de mint írtam, a közeljövőben akarunk ebben is fejlődni.