Folyamatosan indulnak, érkeznek a csoportok. Tegnap például
7 csoport indult !! Összesen 264 fővel !! Hála a jó Istennek és az utasoknak,
mindenki időben ott volt a megbeszélt találkozásoknál és a 7 busz a megbeszélt
találkozásokhoz képest alig pár perccel később, Budapestről el is tudott
indulni a szélrózsa szinte minden irányába (Olaszország, Ausztria (2 irány),
Prága, Spanyolország, Ukrajna, Németország).
Az eddigi utak tanulságai: Szerencsére (kopogjuk le) – le is
kopogtam – komoly probléma nélkül zajlottak le. Őszintén beszélek a
problémákról is. Ennek a fórumnak (mármint a blogomnak) nem az a feladata, hogy öndicséret legyen a cégünk iránt, hanem az
is, hogy akik lojálisak és érdeklődőek a cégünk iránt azokkal osszam meg a
problémákat is.
Két probléma volt eddig amit elemezni kell:
1. Az utasok közül néhányan nem azt a színvonalú szállást
várták - 2 út esetén-, mint amit kaptak. Ebben volt **** illetve *** szállás
is. A szállásnál elvárt színvonal mindig szubjektív dolog. A dologban az
egyetlen objektivitás az a csillagszám amit az ADOTT ORSZÁG kiírt a szállodára.
Ezt azért hangsúlyozom, mert sajnos nem lehet teljesen összehasonlítani egy német
egy török (tengerparti) és egy olasz **** szállodát. Miért? Mert nem egységes
Európában (sem) az osztályba sorolás (Így hívják a kategória meghatározást). Én
elfogadom, hogy az utas szerint az a szálloda nem olyan szintű, mint amit ő
elképzelt és elvárt, de ettől nekem az adott ország besorolását kell használnom,
és figyelembe vennem. Volt egy kis konfliktus a „Napsütötte Italia” út Rimini
szállásával kapcsolatban. **** belvárosi szálloda volt. Alapban a partnertől
nem ezt a szállodát kértük, de valamilyen ok miatt a kért szállodába nem tudtunk
menni. (Sajnos ez szakmában bent van, hogy a szolgáltatást nyújtó –azonos kategóriában
-, ellenszolgáltatás nélkül kicserélheti a szállást, akár indulás előtt egy
héttel is.) Ez egyébként azért van, mert bárhol lehet olyan technikai akadály –pl.
csőtörés -, amikor valóban képtelenek fogadni a csoportot. Ezenkívül van a
szakmában úgy nevezett „overbooking” is amikor is a szálloda túltölti magát. Ez
hogy lehet, erről a következő blogomban beszélek majd, mert ez egy hosszabb
téma. Nos overbooking esetén is előfordulhat szállodacsere. Visszatérve a Napsütötte Italia úthoz.
Szeptemberben biztos, hogy az eredetileg kért szálloda lesz, de most egy másik
**** szállodát kaptunk. Ez nem mindenki tetszését nyerte el. Megértem,
elfogadom azt, hogy mást várt, de mint említettem ez az 1- 5 csillag szerinti besorolás
nem teszi lehetővé, hogy a kisebb-nagyobb különbségeket amik a szállodák között
van megfelelően jelezze. Az internet különböző véleménynyilvánító portája sem
teljesen objektív. Most van tervbe véve az unio-n belül a szállodák besorolás
szerint egységesítése. Hogy ez miként és mikor fog megvalósulni ezt még a jó
Isten sem tudja.
A 2. problémám az idegenvezetők. Van 7-8 szinte azonos
szintű idegenvezetőm, de ha ők kiesnek –bármilyen ok miatt – akkor bajban
vagyok. Eddig egy csoportnál volt olyan, hogy felkértem olyan idegenvezetőt,
aki éves szintem másoknak 5-7 csoportot visz és nem tudta hozni a nálunk
megszokott színvonalat. Az volt a legérdekesebb, hogy azok, akik most voltak
velünk először, azoknak megfelelő volt a vezetése, de aki a megszokott
csapatunk idegenvezetői garnitúrájával szoktak utazni azoknak kevés volt.
Beszélgettem az idegenvezetővel előtte is utána is sokat. Utána elmondta, hogy
mindent ugyan-úgy csinált, ahogy kértem és úgy mint máskor szokta, és nem érti,
hogy most mi volt a probléma. Próbáltam neki finoman elmagyarázni, hogy lehet,
hogy ami x irodánál jó és elég az a PROKO-nál kevés. Ezt azért nehéz megértetni
valakivel, mert egyből rákérdez: miért? No erre nehéz válaszolni. Talán az a
legjobb válasz mert a mi megszokott - elvárt színvonalunk ennél magasabb. Erre
is jöhet mint az 4 éves gyerek szokta a „miért”, és egy idő múlva az ember
kifogy az indokból. Tény az, hogy ez a személy többet nem vezet nekünk és az is
tény, hogy folytatnunk kell az új generáció kinevelését. Ez az elkövetkező
hónapok feladata, de nem a színvonalat alakítjuk a személyekhez, hanem
személyeket keresünk a színvonalhoz.
Következő bogom témája ismét egy kis szakmai elemzés:
overbooking.
...és tény az is, hogy némelyik "törzsutas" el van szállva - szép magyarsággal - magától, és önkontroll híján azt hiszi, hogy a pénzéért mindent megtehet. Nos, én úgy gondolom, hogy a törzsutasság nem azt jelenti, hogy berkeken belülre kerülve, ugráltatni és csicskáztatni lehet bárkit is - mint utas mondom, aki ezt tapasztalom.
VálaszTörlés