2015. január 2., péntek

BUÉK !

Boldog Új Évet !

Az elmúlt napokban volt nagyon illetve kevésbé pozitív dolog. Jó hogy ekkor tudunk hosszabban pihenni és feltöltődni az elkövetkezendő hajtós időszakra. A hátránya ennek, hogy az ember nagyon nehezen tud ellenállni a gasztronómiai ínyencségeknek, melynek egyenes következménye, hogy szentül meg vagyunk győződve, hogy tönkre ment a mérlegünk. „Az lehetetlen, hogy ennyi kiló vagyok!” Én is megjegyeztem a feleségemnek, hogy olyan régi a mérlegünk, hogy vagy elemet kellene benne cserélni, vagy valami műszaki probléma van vele, mert hogy én ennyi, no az lehetetlen…
Mindemellett azért folyamatosan dolgozunk. A január 1. volt csak pihenőnap. Előtte is és ma is Klári, majd Dóri kolléganőimmel kalkuláltuk a jövő évi árakat (természetesen a többiek otthon pihentek, nem voltunk nyitva). Ezzel párhuzamosan készül a prospektus szerkesztése. Itt a képeket kell kiválasztani és összehozni a leírással, hogy az oldal melyik részére melyik kép kerüljön. Az oldalak dizájnja is részben megváltozott. A színhatás a narancssárga marad, de lesznek szerkesztési módosulások. Remélem pozitív lesz a kicsengése a dolognak.
Most folyik a címlapfotó kiválasztása. Nem egyszerű a feladat. Ha az Önök feladata lenne, milyen fotót tennének a címlapra? Egy műemléket? Nem rossz ötlet, de melyiket? Miért pont azt? Ha valaki ezt látja akkor az vajon tudja, hogy nem csak ide hanem máshova is utaztatunk? Vagy csináljunk montázst ? Őszintén nekem azok nem tetszenek. Nagy összevisszaság, minden, de semmi. Évek óta természeti kép a címlap. Ugyanis abból indulok ki, hogy egy szép táj esetén nem az merül fel az emberben, hogy ezt már láttam, mint az épület esetén, hanem ha volt is ott akkor is inkább az az érzet uralkodik el az emberen, hogy: de szép, de jó lenne ott lenni. Ilyen érzet esetén valószínűleg kinyitja a katalógust és ez már 50 %-os siker. A másik 50 % a tartalom és az ár.
Nem egyszerű az sem, hogy találjuk ki mennyi lesz az euro árfolyama júliusban. Most megnéztem. Minden banknál az eladási árfolyam 320 fölött van, de pénzváltóknál is 318. Ha magasan kalkulálom nem eladható, ha alacsonyra, akkor pedig ráfizetünk. Szóval ez sem egyszerű.
Összességében nem azért  írtam le a fentieket, hogy sopánkodjak, hanem akartam, hogy kicsit belelássanak abba, hogy mi foglalkoztat manapság engemet. Önök azzal foglalkozzanak most, hogy pihenjenek, lazítsanak és etessék a cinkéket (én is etetem őket) J
Mellékelek még egy képet. Idén harmadik alkalommal került átadásra az a díj, melyet én alapítottam Csongrád megye legjobb női kézilabdása számára. Minden évben egy zsűri szavaz. Idén Szabó Edina lett a győztes. Gratulálunk neki. (A serleghez járt még egy 2 személyes utazás is J .















6 megjegyzés:

  1. Számomra a természet szépsége magasan veri a műemlékeket, szóval én inkább természeti képet választanék. De ha műemléket kéne választanom, akkor talán a Neuschwanstein kastély lenne, mondjuk olyan szögből, hogy látszódjanak mögötte a hegyek és akkor mindjárt van benne természeti szépség is.

    VálaszTörlés
  2. Tisztelt Igazgató úr

    Gondolom nagy gondban van ami az árkalkulációt illeti, mert sem ráfizetni, sem utast elveszíteni emiatt nem szeretne.
    Ha javasolhatok valamit ....én minden jövendő útról, ahol már voltak készítenék egy statisztikát.....milyen eurós áron adták eddig, az emelkedés vitt-e el utasokat, szóval ilyesmit. Én a kristályok és porcelánok utat néztem meg....2013-ban 98.000.- ft 2014-ben 99.500.-ft és idén tavasszal 315 ft-vel kalkulálva 118.000.- ez majdnem 20 ezer forint. Ha még erre jön az emelkedés ????? Gondolom ez sok minden vonzatából alakult ennyiért. Nekem változatlanul az lenne az álláspontom, hogy a buszok nagy százalékban legyenek kihasználva /idáig így is volt, volt, hogy 53-an voltunk/.....én bízom benne, hogy vissza fog menni az euró 320 alá jóval /a kibicnek semmi sem drága/ , és még mindig van egy törvényes lehetőség, hogy nagyon drasztikus euró emelkedésnél, lehet árat emelni, ezt ha közli az utasokkal, szerintem elfogadható. Ja és ahogy én láttam utazni vágyó, utazni szerető, és nagy proko tisztelő utasai vannak.......de nem nagy pénzüek......sok sikert kívánok, jövőre megyek, majd a katalógus áttekintése után eldöntve hová. Egy törzsutasa

    VálaszTörlés
  3. Délvidéki útjuk felejthetetlen volt! http://amulok.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  4. 1. Felmerült Neuschwanstein, de azt szinte csak egy szögből lehet jól fényképezni. Ez pedig nagyon ismert. Ezért lett elvetve.
    2. Elsőre köszönöm, hogy foglalkozik (foglalkozott) a kérdéssel. Nagy igazságokat mondott azzal hogy az ár nagyon fontos, de minőség legalább annyira. Másodszorra van egy jó hírem: a Kristályok olcsóbb lesz nyáron mint május 1-én. A szállodák a hosszú szabad hétvége (egész Európában munkaszünet lesz) felverték az árakat. Nyáron olcsóbb lesz. Most kalkuláljuk az árakat. Örömmel jelentem, hogy idén is lesz olyan út mely olcsóbb lesz idén nyáron, mint tavaly volt, de sajnos lesz áremelés is több útnál. Az eurónál 315 Ft-ot "lövünk" be. Remélem bele fogunk férni. Tavaly sem emeltünk árat, pedig volt nyáron 317 is az €. Ha nagyon elszalad, akkor minekünk is lépnünk kell, de bízom, hogy ez nem következik be.
    3. Gratulálok a blogjához. Készített nagyon szép képeket is. Miért nem küldött be képet a fotópályázatra?

    VálaszTörlés
  5. Kedves Igazgató úr

    Nagyon köszönöm a jó hírt, több utastársam nevében is mondhatom szerintem......így nagyon sokan két úton is részt tudunk, tudnak venni.....jó munkát kívánunk és várjuk a prospektust egy törzsutasa

    VálaszTörlés
  6. Mikor jelenik meg a katalógus?

    VálaszTörlés