2015. április 10., péntek

Kezdődik a szezon

Holnap beindul. Nem a motor, bár az is (remélem- mármint a busz motorja), hanem a szezon. Holnap indul az első olyan utunk, mely a 2015-ös nyári katalógusunkban is benne van. Benne volt már a 2014-15 tél-tavasz kiadványunkban is, de betettük a nyári PROKO katalógusba is a Tulipánvirágzáskor Hollandiába utunkat.
Tegnapelőtt hazaérkezett a Vietnam - Laosz - Kambodzsa körutazásunk. Tegnap elszámolt és beszámolt az idegenvezető. Elolvastam a véleménynyilvánító lapokat és nagyon pozitív volt a visszhangja az útnak. Szerencséje is volt a csoportnak, mert minimális esővel megúszták a teljes utat. Annyi problémájuk volt, hogy az utolsó 2 napon kb. 40 C volt az Angkor Wat-nál. Mondtam is az idegenvezetőnknek, hogy egy pár fokot elfogadtunk volna ebből a múlt héten és mindenki boldog lett volna :).
Ma már kaptam két telefont, melyben megköszönték az utat és ecsetelték, hogy milyen jók voltak a szállások és az idegenvezető. Összegezve: eredményes és sikeres volt az út. Ez közel a 10. utunk ebbe a régióba, úgyhogy jól összeállt a program időbeosztása, szállásokból lecseréltük azokat, amelyek gyengébbek voltak, szóval ez most már kompletten úgy jó ahogy van.
Én is utazok a közeljövőben. Május 1-én két hollandiai utunk is indul és abból az egyiken én leszek az idegenvezető. Minden évben szoktam 2-3 utat kísérni idegenvezetőként, hogy ne essek ki a szakmából egyrészt, másrészt jó beszélgetni az utasokkal, sok jó ötletet hall az ember, mely segíti a további munkát.
Éppen, hogy hazaérek és indulok Izlandra. Már biztos, hogy összejön a júniusi izlandi csoportunk, melyet vagy én vagy a H. Zoli kollégám visz. Mivel új partnerünk van, úgy gondoltam, hogy végignézem a szállásokat, programot, mert ilyen összegű út esetén nem szabad ott szembesülni a dolgokkal. Most még, ha valami - véleményem szerint - nem jó, akkor azon még lehet változtatni. Olyan szempontból is érdekes lesz az út, hogy akkor megyünk amikor a leghosszabbak a nappalok. (Tudják: június 21 a napforduló, és ekkor kint leszünk a csoporttal Izlandon) Én sokat jártam Norvégiába és tudom, hogy hatalmas élmény az, hogy szinte egész éjszaka világos van és fent van a Nap.
Ízelítő a látványból

Májusban közel 2 hétig leszek Izlandon. Erről természetesen beszámolok a blogom olvasóinak. Képekkel, érdekességekkel. (Egyébként még 4 hely van az útra, ha valaki gondolkodik rajta, akkor igyekeznie kell, mert most még biztos tudjuk tartani a repülőjegy árakat, de ha elfogy a 4 hely akkor már nem biztos, hogy ilyen áron kapunk még jegyet.)

Na ez is Izland (nem csúnya :) igaz?)
Még egy fontos dolog. Baloldalt a blogom mellett lehet látni néhány utunk bemutató videóját. Ha 2 x kattintanak a képre, akkor fel tudják nagyítani és ki tudják választani az Önök számára érdekes út videóját.

1. Mint részt vevő, meg tudom erősíteni, hogy valóban nagyszerű volt az indo-kínai út. Ezt a sűrű programot ennyi országon belüli és túli közlekedéssel - jórészt repüléssel - ilyen pontossággal lebonyolítani komoly logisztika - profi munka, érezhető volt, hogy "be- és lejárt" az útvonal -, ami magában foglalja természetesen, hogy a programok, szállás, ellátás rendben - köszönet érte!
    ...és pár szó erejéig megemlíteném azt is, hogy az Atlasz Biztosító előtt is le a kalappal, mert gyorsak és korrektek. Soha poggyász gondom eddig nem volt az utazásaim során, de ez is benne a pakliban: Laoszból ugyanis jó pár cekker nem érkezett meg Kambodzsába, és csak 24 óra elteltével jutottunk a bőröndünkhöz. Nem részletezem, hogy 40 fokos hőségben kb. 80 %-os páratartalommal fűszerezve, milyen az, amikor nincs saját váltóruha, de megoldottuk. Akiben egy percig is felmerül a kérdés, hogy minek biztosítást kötni akár egy rövid európai útnál is, az gyorsan felejtse el ezt a kérdést, mert bárhol, bármikor, bárkivel, bármi történthet - ez legyen az a költség, ami ugyan járulékos, de nagyon fontos lehet, ha valami történik.
    A megfelelő dokumentáció eljuttatását követően már meg is érkezett a kártalanítás.
    Jó kezekben voltunk minden oldalról!:-)

2. Érdeklődnék, hogy mikor ír az iroda kezdetéről, kezdeti történeteket szívesen olvasnék

3. Válaszok:
    1. Örülök, hogy megerősítették az eddigi információimat.
    2. Fogok róla írni, de majd akkor, amikor nincs egyéb érdekes téma. Szerintem szeptember - október tájt.