2015. december 8., kedd

Ecuador - Otovallo

Eddig is volt kevésbé ismert hely azok között, melyeket itt a blogomban bemutattam Önöknek, de szerintem a mostani úti beszámolóm még ezt is „übereli”.

Quitó főtér

Bővítjük ajánlatainkat elsősorban Dél- és Közép-Amerikában, és ehhez szükséges a személyes tapasztalatszerzés. Ezért fogadtuk el a meghívást Ecuadorba.

Ecuador térkép a könnyebb áttekintés érdekében

Ezt egészítettük ki Galapagos-szal és Panamával. A meghívás érdekessége az volt, hogy a meghívó fél egy olyan személy volt, akinek a szülei a 1956-ban vándoroltak ki. Ő már kint született, és hiába van ismert magyar neve,, szinte egy szót sem tud magyarul.

Függetlenség emléműve Quitóban

Amszterdami átszállás és összesen kb. 14 órás utazás után érkeztünk helyi idő szerint ½ 5-kor Quitóba, ahol az időeltolódás 6 óra. Bepakolás a szállodába, majd esti autós városnézés. Már ekkor meglepett, hogy milyen szép a belvárosa, mely a világörökség része.

Quitó Szt. Ferenc templom esti fényben

Másnap északnak indultunk. Otavallo volt a célállomás. A településre érve – mely nem egy nagy kaland –, megtekintettük a helyi kézműves piacot. Aranyos helyi munkák voltak, de ahogy szokták mondani, elég sok olyan cucc van odahaza, amelyet az ember azért vett meg, mondván, majd jó lesz valamire, hogy szinte csak nézelődésből állt a piaci sétánk.

Otovallo piac

Folytatva kirándulásunkat egy szép krátertavat kerestünk fel. Szervezőnk szerint kb. 2 óra, véleményünk szerint min. 3 óra alatt körbe lehet sétálni. No ennyi időnk nem volt rá, plusz a látvány semmiben sem lett volna más, legfeljebb egy kis túrázás lett volna. Átállással küszködve erre most nem vágytunk, plusz arra a napra volt még program tervezve.

Krátertó Otovallo közelében

Elmentünk Cotacachiba. Ez a bőrkészítéséről ismert városka. Szép cipők voltak a város üzleteiben. Egy helyen felelőtlenül megkérdeztem, hogy 45 vagy 46-os cipő ebből a típusból van-e. Elég furcsán néztek rám, majd az egyik eladó eltűnt a raktárban, és kb. 5 perc múlva széles mosollyal jött vissza, hogy talált egy fajta cipőt, melyben van 45-ös. Hozzá kell tennem, hogy ez messze volt az elképzeléseimtől. Szóval nem csökkentettem a raktárkészletet.

Quitó és Otovallo közt a táj

Most először ennyit az ecuadori túránkról. Következő beszámolóm egy nagyon érdekes helyről fog szólni, ugyanis másnap elmentünk az Egyenlítőhöz. Sok érdekességet mutattak és meséltek nekünk ott. No ezekből átadok egy csokorra valót Önöknek.

Egyenlítő emlékmű a 00:00 foknál

Még egy fontos egyéb információ: jövő hét vége után megkezdjük az előzetes helyfoglalási lehetőségeket a nyári utakhoz. Még nincsenek meg a végleges árak, de sokan kérdeznek bennünket, hogy mikor lehet helyet foglalni. Nos, ez a lehetőség nyílik meg dec. 14-én. További információ a www.prokotravel.hu weboldalon.