2012. július 14., szombat

Nem oly egyszerű

Zajlik a szezon. Nem egyszerű. Egyrészt, mint jeleztem Önöknek, csökkent a tavalyi évhez képest az utazók száma (nem csak a mi irodánk esetében), másrészt alig van olyan út ahol valamilyen probléma nem jelentkezne. Ebben van valódi probléma, de mondva csinált probléma is. Ezekből mesélek itt egy csokorral.
Egyiknél sem írom le sem az utas nevét sem azt, hogy melyik úton történt. Esetleg 1-2 esetben ki lehet majd következtetni, hogy melyik útról beszélek.
1. Megszakítom az utazásom.Kb. egy hetes a történet. Egyik utunkon az egyik utas rosszul érezte magát. Vérnyomása hirtelen "kiugrott". Egyből orvos stb. Az utas közli, hogy ők nem folytatják az utat, mert félő, hogy nagyobb probléma lesz. Az id. vez jegyzőkönyvet vesz fől erről, értesít bennünket, felvesszük a kapcsolatot a biztosítóval, a biztosító átveszi az ügy intézését. Csoport halad tovább a program szerint. Utas hazaérkezése (repülővel) utáni másnap (a csoport még úton), telefon irodánkba: " Hát, hogy meggondoltuk magunkat és nem saját elhatározásunkból szakítottuk meg az utat, hanem, hogy a későbbiekben a többieknek nehogy problémát okozzunk" (!!??) Önök érik? Na és persze mire irányul az egész? Igen, jól gondolják... Az hogy a szálloda ahol megrendeltük ilyesmivel nem foglalkozik az kevésbé érdekli az utast. A fakultatív programok költségeit (amit itthon fizetett be) vissza tudjuk adni, de ahogy jelenleg látjuk mást mi sem kapunk vissza.
2. Túrázós program. Esik az eső. Nem öröm, és nagyon sajnáljuk, de mit kéne csinálni? Utas vélemény: "Miért szervezik így az utat?" Bocsi; hogy kellene ezt megtervezni, megszervezni novemberben, amikor összeállítjuk az utak időrendjét, programját és lekötjük hozzá a szállásokat? Az idegenvezetőnek legalább olyan rossz, mert, úgy kell egy napot "levezényelnie", hogy Ő is tudja az élmény jóval kevesebb lesz mint amilyent szeretne átadni az utasainak, de mit tud csinálni??
3. Panaszlevél: Kérünk visszatérítést, mert rossz volt a wc-nk a szállodában és aznap nem javították meg...
4. Rablás: Tegnap késő este négerek lefújtak gázspray-vel  2 gk- vezetőnket. Kitakarították este a buszt a gk-k és indultak a szobájukba. Elvették pénzüket irataikat, táskájukat.Rendőrségi jegyzőkönyv éjszaka... Kedden indulnának tovább a következő csoportunkkal, de iratok nélkül hogyan???
5. Szabadprogram egy városban. Találkozásra 1 hölgy nincs ott. 1 órás keresés. Először id. vez és gk-k, majd szinte mindenki a hölgyet keresi. Id. vez már a rendőrségen, hogy tőlük is kérjen segítséget, amikor végre megtalálják a hölgyet egy padon ülve. A véleménye a dologról: " Mondta a húgom, hogy már nem nekem való az utazás mert otthon is eltévedek". Gondolom nem kell kommentálnom.
6. Baleset: Húzza a hölgy a bőröndöt ki a szállodából, másik kezébe csomag. Megbotlik elesik. Dől belőle a vér. Mentő stb. Szerencsére nagyobb probléma nélkül - igaz késéssel -, de tovább tudnak indulni. A hölgy is  - saját felelősséggel - a csoporttal tart.
7. SOS átszervezés. Busz a röszkei határra érkezik fél 5-re. Idegenvezető sopánkodik, hogy a tervezett fél 9-es bp-i találkozáshoz képest sokkal előbb ott lesznek. Ehelyett fél 8-kor még mindig ott várakoznak. Mit jelent ez nekünk? Az egy időpontra tervezett 3 busz érkezésénél ez a busz K-Magyarországra ment volna tovább hazavinni a debreceni, miskolci utasokat. Mivel nem tud odaérni a tervezett időpontra, átszervezés. A korábban Bp-re érkező1. busz utasait még el tudtuk küldeni egy éppen akkor Bp-en lévő transzfer céggel a később érkezett busz 6 főjének bő 1,5 órát kellett  várnia + a határon veszteglő busz utasait Szegedről el kellett vinni Pécsre - Szekszárdra. Végeredmény: részünkről  -150.000 Ft nem várt kiadás. Utasok részéről bosszankodás. Pedig mi a tőlünk telhetőt megtettük, több mint 2 órát - folyamatosan - telefonáltunk, egyeztettünk, szerveztünk Klárival  (2 telefonnal). min 60 hívás, mire ez is összejött. Transzfer cég: van-e szabad kocsid, nincs, és neked, na végre neked van, merre van, hány szabad helyed van, taxi Szegedről Pécsre, mikor(?), még nem tudom, mi újság a határon, haladtok előre, hogy tippeled mikor érsz át, a másik busz merre tart most, mikor érkezik Bp-re... És így tovább...

Ez csak egy ízelítő az elmúlt 7 nap (!!) terméséből. Szóval jelentkezzen aki irigykedik ránk és azt mondja, de szép és könnyű szakmánk van!
Miért írtam le mindezt? Amikor elkezdtem a blog írást, az volt az egyik célom, hogy bemutassam Önöknek, hogy milyen egy utazási iroda háttérmunkája. Ahogy mondani szokták; mi van a színfalak mögött. Nos hát ez is...
Végezetül csak annyi: nem panasznak és nem sajnálkozásnak szántam a most leírtakat, csak egy kis életképet akartam adni Önöknek a múlt hetünkről. Mindemellett természetesen ott a napi munka és a napi feladat.  Mi szeretjük a munkánkat, de nem bánnánk ha csökkennének a rendkívüli események. Akkor nem lenne olyan, mint ma hajnalban; 2 -3-ig bekapcsoltam a TV-t mert úgysem tudok aludni. Ha rám hallgatnak, Önök inkább aludjanak, semmi jó műsor nem volt a TV-ben. 

13 megjegyzés:

  1. Látszik hogy Önöknek sem könnyű, sok stresszel jár és mindig készenlétben kell lenni a váratlan eseményekre, mégis mindent megtesznek. Igen, minden szakmának, hivatásnak megvannak a nehézségei, ugyanakkor a szépségei is, sokszor nehéz és stresszes az orvos vagy tanár, gyári munkás stb. munkája is és az Önök munkájának is látható eredménye van, nem beszélve a rengeteg hálás utasról és törzsutasról!!! Örök elégedetlenek pedig mindig lesznek, sajnos.Én ezzel együtt is irigylem Önöket!

    VálaszTörlés
  2. Ha most azt mondanám hogy fejből tudom az utazási szerződés minden pontját, nem mondanék igazat. Azért minden évben elolvasom és azt tudom mondani hogy évről-évre finomítanak rajta. Gondolom az 1. pontba leírtakra is megvan a válsz.

    VálaszTörlés
  3. Bocsánat de Én még a kedvezmények című íráshoz írtam a kérdésemet,de nem tudom hogy visszaolvass e ezért megismétlem a kérdésemet.Mi egy elég borsos árú utazást szeretnénk az idén megejteni az Önök irodájának a szervezésében.A lebonyolításhoz egy partner iroda közreműködését vennénk igénybe, de lehet hogy a neki járó jutalékért, vagy annak egy részéért magunk is megbirkoznánk ezzel a feladattal.Lehet ilyenről szó?

    VálaszTörlés
  4. Nem irigylem Önöket, nem is lennék az Önök helyébe, de pont azért lettem törzsutas, mert lelkiismeretesen végzik a munkájukat. Köszönet érte.
    Sajnos a példák többsége a magyar mentalitást tükrözi, egyrészt mindenki hasznot akar húzni mindenből, másrészt még mindíg nem mérik fel a képességeiket az emberek.
    Az 5. eset ismerős... az idősek gyakran makacskodnak, és amíg az ember szép szóval mondja, hogy már "nem a régi", addig nem hiszi el, megvárja, amíg baj történik...
    Ami az időjárást illeti, pár út alatt több "élményem" volt már.
    - Olaszországban olyan viharba keveredtünk, hogy nem láttuk, hogy mellettünk milyen színű autó megy, csak azt, hogy világít a fényszórója. Azóta se láttam ilyet itthon, még mostanában sem...
    - 3000 méteren, mikor felértünk a felvonóval, az orrunkig se láttunk, mert éppen a felhőben voltunk. Később kitisztult, akkor körülöttünk/alattunk voltak a bárányfelhők. Gyönyörű volt. Aztán láttuk, ahogy felénk gomolyognak a felhők, és mire elindultunk lefelé, ismét felhő vett körül minket. Lehet, hogy valaki siránkozik ezen, nekem különleges élmény volt, amiben addig sosem volt részem. És hányan mondhatják el, hogy ezt átélték?

    Volt olyan is, hogy karbantartás miatt nem mentek a felvonók. Idegenvezetőnk azonnal megoldotta a problémát, fogaskerekű vonattal mentünk fel a hegyre. Nyitott vagonból így is tökéletesen élveztük a táj szépségét.
    A másik felvonózás helyett viszont egy közeli kisvárost néztünk meg, ami eredetileg nem volt a programban. Más jellegű volt, mint a hegyi kirándulás lett volna, de ez is nagyon tetszett, és jó, hogy oda is eljutottam.

    Szerintem nem a rosszat kellene keresni, hanem mindenben meglátni a jót, a különlegeset, és akkor az utazás is kellemesebb, szebb élményekkel jövünk haza.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem az emberekkel van baj! Aki fizet egy utazásért, azt hiszi hogy ezzel megvette az irodát. De problémák esetén aki tele van pénzzel, az veri legjobban magát, aki pedig szegényke és pár forintja van és össze tudta tenni az útra sokkal elnézőbb, mert racionálisabb...
    Egyre rosszabbak vagyunk mi emberek...

    VálaszTörlés
  6. Kedves Igazgató Úr és blog olvasók. Tegnap jöttem haza arról az útról, ahol a hölgyet baleset érte. Közlöm, hogy szépen helyrejött, azután résztvett a programokban. Nálunk is volt eső, de ahogy hallottam itthon is.....a pihenők során találkoztunk prokos buszokkal, és ismert idegen vezetőkkel, volt utastársainkkal.....nagyon jó érzés volt. Pár szóval kérdeztek a mostani utunkról, mindenki jó véleménnyel volt.....és ajánlotta másoknak is . Visszafelé már a következő utat szerveztük gondolatban.
    A rablás mindenkit megdöbbentett......
    Az idegenvezetőnk Kata, és gk. veztő Péter most is maximális munkát végzett.....köszönet nekik.
    Aki még nem volt Svájcban jövőre feltétlen javaslom.......valami csoda.......egy nagyon elégedett törzs utas

    VálaszTörlés
  7. Úgy szép az élet, ha zajlik :-)
    Emberekkel dolgozni nehéz, mindegy milyen területről van szó. Lassan mi is eljutunk oda, hogy rá kelljen írni a mikróra, hogy macska nem szárítható benne :-D. Gondolom jövőre az utazási feltételekben kivédik az egyes pontot. Az 5. pont kicsit nehezebb, elvégre nem kérhetnek egészségügyi szakvéleményt az utasokról :D
    Ha a 3. pont ott történt ahol gondolom, akkor nem csak aznap nem javították meg, hanem egyáltalán nem. Persze célszerűbb lett volna ott helyben nagyobb patáliát csapni, hátha legalább másik szoba akadt volna.
    A határon történt csúszás pedig, hát ez mindig benne van a pakliban. Ez nyilván nem először fordult elő, a bosszantó csak az volt benne, hogy egyórás kerülővel kivédhető lett volna.
    Az extra költségek is nyilván valamilyen szinten bele vannak kalkulálva az árba, a -150.000 Ft említése, azért eléggé a siránkozás kategóriája, elnézést, hogy ezt így leírom, de gondolom azért nem volt veszteséges az egész út, ha mégis, az sem tartozik az utasokra.
    Önök profik, és a fenti bosszúságok a következő csapatépítőn kedves anekdoták lesznek :-)
    További sok sikert a munkájukhoz.

    VálaszTörlés
  8. Ott voltam a túrázós úton.
    Nekem super volt,mert én imádok túrázni, de vannak olyan emberek akik elmondásuk szerint még soha nem túráztak!!!!!
    Egyeseknek baj van a szövegértelmezésükkel:Világosan le volt írva, hogy csak túrázást szerető és bíró embereknek ajánlják.Gyengébbek kedvéért még egy túrabakancs is oda volt rajzolva.
    Nem az emberek korával van bajom,hanem hogy nincsenek tisztában a határaikkal.
    Ildi és Zoli(nyilván ők voltak) mindent megtettek,hogy a csoport kedvében járjanak, de van akinek semmi sem jó. Ha valaki a kisujját nyújtja,az egész karját követelik.
    Köszönök mindent nekik is!Továbbá köszönet a velünk utazó tapasztalt túravezetőknek,akik rengeteget segítettek mind a szervezésben mind a túravezetésben.
    Nagyon super lett volna az út, ha a megfelelő emberek jöttek volna.
    Csalódtam,mert azt hittem,nagyon jó csapat lesz.
    Sok embernek nagyon örültam, de voltak,akikat hiányoltam és őszintén szólva,voltak,akiket inkább egy gyógyüdüléses programon tudtam volna elképzelni.



    zsgágos

    VálaszTörlés
  9. Fenti bejegyzését elolvasva sajnálkozásomat kellene Önnek kifejezni, a sok negatív tapasztalat, probléma miatt, helyette a közben felmerült gondolataimat írom le:
    1./ Ha dolgozunk merülnek fel gondok, problémák amit vállalkozóként rugalmasan meg kell tudni oldanunk, akár a nyereségünk terhére is.
    2./ Azért annyira nem kell sajnáltatnia magát az embernek, hiszen ha nem érné meg a vállalkozást működtetni, akkor nem csinálná. Nyilván a jelenlegi gazdasági helyzetben kevesebb haszonnal, több gonddal tudunk dolgozni, de örüljünk, hogy tudunk!
    3./ Mielőtt bejegyzését leírta elgondolkodott azon ha minden „simán” menne az milyen érzéssel töltené el? ha nem lennének utasok, problémás utasok akkor mi lenne!?

    VálaszTörlés
  10. Előttem írónak......nem panaszként szánták, életkép.....pl. én szeretek mindent, amit lehet megnézni.....aztán hallom, hogy valaki azt mondja, hogy már megint rohanni kell......ha tötyörgünk, elmegy az idő, aztán jön a panasz, hogy semmit nem láttunk......gondolom helyzeteket akart Igazgató úr bemutatni, aztán ki így, ki úgy értelmezte.

    VálaszTörlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  13. Örülök, hogy ilyen sokan fejtették ki véleményüket. Csak így tovább !!
    Ezekre reagálok a beérkezés sorrendjében
    1. Egyetértek Önnel. Aki lelkiismeretesen akarja végezni a munkáját, még ha tányért mosogat akkor is stresszelhet.
    2. Természetesen.
    3. A partneriroda jutalék nem áthárítható (nem átadható) utasnak.
    4. Az utolsó bekezdésében leírtakat mindenki figyelmébe ajánlanám. Ennél jobban sőt még ilyen jól sem tudtam volna megfogalmazni az élet (és ide tartozik az utazás is) lényegét. Köszönöm !!!
    5. Az a baj, hogy sokan a nyaralásuk alatt sem tudnak leengedni, kikapcsolni. Ebből következik a probléma.
    6. Köszönjük, hogy Ön is velünk utazott és találkozzunk jövőre is!
    7. Sok igazság van abban amit leír, de amikor gyorsan kell dönteni az ember nem biztos, hogy a legjobb megoldást választja, pedig olyankor többen keressük a legcélravezetőbbet.
    8. Maximálisan igaza van. Sajnos sokan a szívükre hallgatnak és nem az eszükre úgy hogy a lehetőségeiket is felmérik előtte. Ezzel több utasnak is bosszúságot okoznak.
    9. Örülök a kritikai észrevételnek. Soha nem az viszi előre a dolgokat, ha mindent dicsérünk és helyeselünk. Elfogadom a kritikát. Annyi mentségem legyen, hogy nem a sajnálkozás miatt írtam le azt a hetet, csupán mint a bevezetőben is írtam, segítek betekinteni egy utazási iroda életébe. Annyira azért lehetek önző, hogy nem hiányolom azt, hogy mindig nem kell eltűnt, megbetegedett utasok miatt telefonálgatnunk órákon keresztül. Nekem maximálisan megfelel az, hogy minden a terv szerint megy. Sajnos tudom ez nem így működik.
    10. Tulajdonképpen ezt is válaszolhattam volna, de én éreztem a segítő szándékú, őszinte kritikát az előző levélben és ez is nagyon fontos számomra!
    11- 12. ???

    VálaszTörlés