2012. július 23., hétfő

RDA

A múlt héten Kölnben voltam az RDA-n. Ez az egyik legnagyobb buszos utazási szakmai kiállítás. (Ha nem a legnagyobb).  A lényeg, hogy ez nem közönségvásár, azaz egyszerű látogató nem mehet be. Ezt úgy szűrik meg, hogy a belépő, szakmai cégeknek ingyenes, másoknak 100 €. Komoly szűrő...
Mit jelent az, hogy buszos utazási kiállítás?Azért hívják buszos kiállításnak, mert a kiállítók 80 % olyan szálloda, utazási iroda, cég volt, amelynek a célcsoportja a csoportos utazók tábora. Magyarul kis befogadó képességű szállodák, szigetek és Európán kívüli területek nem képviselték magukat. A két fő desztináció Ausztria és Németország volt. Ezenkívül sok más európai ország képviseltette magát, de viszonylag kisebb standterülettel. (Hazánk is ott volt.) Voltak buszok is kiállítva. A kiállítás nagyságát tekintve, mint a pesti kiállítás "A" pavilonja 2 x. Szóval nagyságrenddel kisebb mint a berlini ITB.
Milyen volt szakmailag? Szó-szó. Egy jó ötletet kaptam a jövő évre. Ausztria (Tirol) nyugati részénél lévő Silvretta környékén csináltak egy olyan csomagot, hogy ha ott száll meg az ember a régióban, akkor a hegyi felvonókat ingyen használhatja a csoport. Jövőre ide tuti szervezünk utat.
Volt néhány ismert partner akivel jó volt találkozni és egyeztetni és természetesen új partnerekkel, szállodákkal is felvettem a kapcsolatot.
Érdekelt, hogy miként látják a partnerek az idei szezont. Nagyon érdekes volt a külföldi vélemény. Szinte mindenki azt mondta, hogy az idei éve jobb lesz mint a tavalyi volt. Náluk már a turizmusban is érződik a fellendülés. Remélem jövőre hozzánk is begyűrűzik az optimista szemlélet.
Mint a magyar utazási kiállítás hazai stadjainál itt is sok helyen volt eszem-iszom. Szóval, mivel nem kocsival, hanem repülővel mentem ezekből meg is tudtam kóstolni a legkülönlegesebbeket.
A látogatók száma szerintem kevés volt, de mivel első alkalommal voltam  itt nem tudok összehasonlítani a tavalyi RDA-val csak az ITB-vel. Ott azért nagyságrenddel többen járkáltak. Igaz itt csak potenciális látogatók és nem prosi gyűjtök voltak.
A hazahozott anyagok feldolgozása, majd a közeljövő feladata.
Kint tartózkodásom alatt volt időm megtekinteni Kölnt és Düsseldorfot. A következő bejegyzésemben erről fogok írni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése