2013. szeptember 29., vasárnap

Nyugat - Madeira

A mai napon Nyugat- Madeirát fedeztük fel. Annyit tudni kell a szigetről, hogy kb. 55 km hosszú és 22 km széles. Miért érdekes ez? Azért mert a mai programunk legtávolabbi pontja, a légvonalban kb. 30 km-re lévő Porto Muniz volt. A távolság nem volt túl nagy, de ha hozzáteszem, hogy közben 1700 m magasra is fel kellett mennie buszunknak, akkor gondolhatják, hogy a kirándulás kitöltötte a napunkat.
Először a tengerpart mentén haladva érintettünk két kisvárost: Camera de Lobost és azt követően Ribera Bravat. Mindkét helyen megálltunk kisebb sétára, nézelődésre. Érdekes volt a városi parkokban látható virágok csodás szín kavalkádja.

Egy park Camera Lobosban virágokkal

Az országút mellett szinte végig vagy banán-, vagy szőlőültetvények sora volt látható. A sziget fő kiviteli terméke a mai napig is a banán és a bor. Régebben a cukornád is fontos szerepet játszott a sziget gazdasági életébe, de ez az utóbbi évszázadokban teljesen visszaszorult.
Sajnos nagyon változó volt a mai időjárásunk. Reggel közepesen felhősen indult. Amikor átkeltünk a hegyeken, akkor olyan mértékű felhőben voltunk, hogy kb. 10 m volt a látótávolság. A nyugati partra átérve verőfényes napsütés fogadott bennünket.

Porto Moniz látkép

Porto Muniz a sziget É-Ny-i sarkán található. Már ahogy a hegyről kanyarogtunk lefelé láttuk a vulkáni lávamaradványok közé épült városkát. A település különlegessége, hogy vannak kisebb öblök, melyek a láva maradványok között alakultak ki, és ezt dagálykor és nagyobb hullámzáskor elönti a tenger. Ezekben a medencékben melegebb a víz, és kellemesen lehet bennük úszni. Többen, köztünk én is kipróbáltam. Amikor Madeirán voltam régebben még soha nem használtam ki ezt az úszási lehetőséget. Ezért is döntöttem úgy, hogy ezt most megteszem. Nagyon kellemeset úsztam benne. Véleményem szerint kb. 22oC volt a vízhőmérséklet.

A vulkáni természetes medencében

Ezt követte egy finom ebéd, melyhez helyi borokat is felszolgáltak.
Visszaúton, rövid szakaszon érintettük az északi partot, majd 1700 m magasra felkapaszkodva átkeltünk a sziget belső részén. Nagyon szép volt a vegetáció, de sajnos itt is a köd uralta a tájat és nem gyönyörködhettünk az egyébként mesés kilátásban. Délután 5 órára értünk vissza a szállodánkhoz, Funchalba.

Holnap Funchal városnézés, botanikus kert látogatás szerepel a programunkban. Erről is beszámolok Önöknek.