2013. október 3., csütörtök

K- Madeira

A második szigettúránk során Madeira északi és keleti részét kerestük fel.
Először tettünk egy kis kitérőt, mert a Girao sziklánál két napja – amikor a programban szerepelt -, hatalmas köd volt. Megbeszéltem a portugál partnerrel, hogy ha az időjárás engedi, akkor a keleti szigettúrát ezzel kiegészítjük. Szerencsénk volt ezen a napon az időjárással. Igaz egy kicsit felhős volt, de nagyon szépen látszott a sziklaszirtről az alattunk hullámzó tenger. Ez a szikla a maga 580 m-vel Európa 3. legnagyobb sziklafala. Igaz az idegenvezetőnk azt próbálta elhitetni, hogy a világ 2. legmeredekebb szirtje, de ez nem így van. Ettől függetlenül a látvány fantasztikus volt.

Giraó szikláról az óceán

Folytatva utunkat felmentünk a Pico do Arieirora. Ez 1818 m magas hegycsúcs. A sziget legmagasabb pontja csupán 50 m-re magasabb ennél, de erre a csúcsra utat építettek a helyiek, így könnyű volt a megközelítése. Itt nem volt olyan szerencsénk, mert a csúcson szél és eső fogadott bennünket. Ellenben amikor leindultunk az északi part felé kitisztult az idő. Már a csúcstól pár száz méterre is tudtunk szép felvételeket készíteni.

Északi partszakasz

A sziget északi szirtjei sokkal kopárabbak, mint a nyugati vagy a déli oldalon látható hegyek. Ellenben nagyon gazdag növényvilággal találkozhattunk a sziget középső részén, amikor leérkeztünk a csúcsról és szeltük át Madeirát. Elsősorban a babérerők – ez Világörökség is – uralják a tájat, de emellett nagyon sok egyéb virág- és növényritkaságban gyönyörködhettünk.

Madeira hegyei

Santanaban megtekintettünk régi madeirai házakat, melyek már szinte csak a turisták fotózásai miatt maradtak ilyen állapotban. Lakói már nincsenek. A házak méreteit elnézve nem is csodálom.

Madeirai hagyományos házacskák

Visszaúton le tudtuk fényképezni a St. Lorenzo-félszigetet, mely a sziget északkeleti pontja. Most is 5 órára érkeztünk vissza a szállásra.

St Lorenzo-félsziget

Ezt követő nap a pihenésé, majd pénteken reggel irány a repülőtér és utazunk Lisszabonba, ahol késő estig városnézésünk lesz. Éjfél körül indulunk vissza majd Magyarországra. A fővárosi programunkról is beszámolok majd Önöknek.