2012. március 19., hétfő

Kongresszus 3,

Mivel lassan befejeződnek az utazással kapcsolatos kiállítások (Miskolcon és Szolnokon lesz még később) ezért visszatérek a kongresszus témához. Akit érdekel a téma, a februári bejegyzéseknél megtalálja az első két részt.
Beszéltem (írtam) az előkészítésről. Most szólok a lebonyolításról. Ennek egyik érdekes és nehéz feladata a kulturális program megszervezése. Minden több napos kongresszus esetén esténként kulturális programot kell szervezni. Ez általában vacsorával van egybekötve. A program helye és jellege a kongresszus "büdzséje" szerint változik. Általában el szoktuk vinni ezt a kongresszus helyszínéről más városba, vagy másik épületbe a résztvevőket. Ha egri vagy pécsi a kongresszus, akkor általában valami boros programmal kapcsolják össze a szervezők. Mi a legutóbbi pesti kongresszusunknál pl. dunai hajózásos, városnézéses zenés vacsorát szerveztünk a részvevőknek, de volt már színházi műsoros előadás, múzeumi zenés fogadás és még sorolhatnám a példákat. Fontos, hogy a helyszínhez - mármint a városhoz -, illeszkedjen a program stílusa,jellege, helyszíne.
Van még egy érdekes fogalom a kongresszusok esetén ez pedig a "hölgy program" . Mit is jelent ez?  Napközben amikor a férjek üléseznek, akkor a kíséretükben lévő hölgyeknek a szervezők szoktak külön programot ajánlani. Ennek egy része mindig városnézés vagy valami kulturális program, de a végén vagy egy cukrászdás program vagy egy vásárlási program szokott a zárása lenni.
A kongresszus befejezése után van a gazdasági lezárás, értékelés. Ha jól gazdálkodott a szervező, akkor a végén marad a kasszában. A kongresszus résztvevői fizetnek regisztrációs díjat és különböző támogató még segíti a kongresszus sikeres lebonyolítását. Ezekből jön össze a bevétel. A kiadás fő elemeit itt ill. az előző blogjaimban már elemeztem. Az szokott lenni az általános, hogy a szervezők megállapodnak egy tisztességes jutalékkal (ált. a bevétel 10 -15 %) a megrendelővel és azt leszámlázzák a megrendelő felé. A többi megmaradó összeget - mi legalábbis - átadjuk a megrendelőnek, befizetjük pl. az alapítványukban.
Nem lehet ezzel a 10 - 15 %-kal nagyot szakítani, de tudják aki a kicsit nem becsüli...
Ezenkívül a kongresszusnak van egy gazdaságot segítő hatása is. Itt a helyi vállalkozók cégébe kerül a pénz, nem külföldi szállodásoknak fizetjük ki. Ezét is jó a kongresszus az idegenforgalmi ágazatnak.
Tegnap sikeresen hazaért a 2012-es katalógusunk 1. utja Prágából. Következik az ápr. 15-én induló Hollandia. Még kb. 6 hely van rá. Már nálunk otthon is kezdenek nyílni a tulipánok. (Természetesen holland virághagymák). Hollandiában 1 hónap múlva biztos, hogy szédületes mennyiségben lesznek már a parkokban, és főként Keukenhofban.
Legközelebb egy új témáról írok. Mi lesz az? Ötletem már van, de még lehet, hogy változtatok rajta, ezért most nem írom le előre.

3 megjegyzés:

  1. A miskolci kiállításon lesz Proko-pavilon?

    VálaszTörlés
  2. Mivel nagyon sok, nagyon jó partnerünk van Miskolcon, nem akarjuk elvenni az Ő standard utasaikat és ezért külön standdal nem megyünk ki a miskolci kiállításra. Ellenben sok partnerünknél ott lesz a katalógusunk. Bátran kérjék tőlük és tudnak is jelentkezni náluk az útjainkra. Az ingyenes miskolci felszállás továbbra is érvényes, minden buszos utunk esetén!!

    VálaszTörlés
  3. Én néhány éve télen voltam Hévien,pont,amikor felújították.
    Nagyon gusztustalan körülmények voltak.Kint is úsztam a hóesésben.
    Olyan fertőzőst kaptam, ami azóta is bennem van és kiúul,ha uszodába megyek.

    VálaszTörlés