2012. szeptember 14., péntek

Svájc 3.

A következő napon Ny-Svájcba mentünk. A csoportvezető jelezte, hogy kicsit fáradt a csoport és próbáljam úgy intézni a napot, hogy előbb érjünk vissza a szállásra. Mondtam OK és fél 6-ot ígértem visszaérkezésre. (Végül 7 perccel később értünk vissza a szállodába).


Genf -  Kálvin temploma 
















Ezért azt kellett csinálnom, hogy lerövidítettem a genfi és a lausanne-i programot. Montreuxben adtam 1 óra szabadprogramot (igény volt az étkezésre is,azért), majd a végén rendesen megnéztük a chilloni várat. Ezen a napon is szerencsénk volt az időjárással, verőfényes napsütés 25 C. Ezen a napon érkeztek meg Ildiék a szállodába 45 fős csoporttal. Ők a Vonaton, vízen, levegőben úton voltak (még jelenleg is vannak). Így találkozik egy utazási irodás házaspár.

Chillon vár

















Másnap korábban reggeliztünk és mentünk Thunba, ahol a tavon 1 órát hajókáztunk. Következett egy alapos berni városnézés majd egy csokoládégyár látogatás. Na ott volt rendesen kóstolás, vásárlás. Valóban szuper a svájci csoki én is vettem. A berni program végén már el kezdett szemerkélni az eső és  lehűlt a levegő.

Bern óváros

















Másnap hideg szél, eső fogadott reggel bennünket. Elmentünk Gruyeres-be. Megnézni a várat, és sajtot vásárolni. Míg 2 nappal előtte  rövid ujjúban voltam, ezen a napon felvettem a dzsekimet is (12 C). Rövidre kellett fognom a sétát. Én mindig azt szoktam mondani; esernyő alól nincs szép város.
Gruyeres
















Délután Zürich. Hideg, de eső nélküli városnézésünk volt. Látszott a csoport hangulatán is a különbség, melyet az időjárás változás okozott. Ekkor mondtam; most tudjuk értékelni, hogy milyen szerencsénk volt ezzel a csodálatos idővel amikor fenn voltunk a hegyekben, és tudtunk gyönyörködni a tájban. Este Innsbruck belvárosában (50 m-re a Hofkirchétől) aludtunk egy szép **** szállodában. Ekkor már szakadt az eső, ép úgy mint az utolsó napon. Utolsó napon csak egy program volt; Swarovsky kristálymúzeuma. Ezt nem befolyásolta az eső. Szerencsénk volt hazafelé is, sem baleset, sem dugó nem hátráltatott bennünket, csupán a folyamatos, különböző intenzitású eső. Így is jó "időt futva" 10 órára Pécsre érkeztünk.
Összegezve az utat. Szent Péter velünk volt. Amikor kellett mesés időnk volt. Amikor nem volt lényeges, akkor megmutatta az igazi arcát az őszi Svájc. Az azért érdekes volt látni, hogy kb. 1800 m-től a hegyeket mindenütt friss hó borította.
Jó volt a csoport. Elfogadták az irányításomat, betartották az időket (minimális csúszásokkal a vége felé) és hálásak voltak a tájékoztatásért. Biztos volt abban túlzás, amikor valaki azt írta a véleménynyilvánító lapra, hogy élete legjobban szervezett útja volt, de annyi igazság biztos van benne, hogy elégedett volt.
Számomra olyan szempontból volt jó, hogy idén nem tudtam több csoportot elvinni - kellett a munkám az irodában -, de nem felejtem el a szakmát és továbbra is tudom értékelni az idegenvezetői munkát. 

5 megjegyzés:

  1. Köszönöm a beszámolót, annyira élményszerüen sikerült megírnia, hogy szinte ott voltam én is Önökkel. Idén egy kis részét sikerült Svájcnak megtekintenem, jövőre más célunk van, de egy Svájci utat még szeretnék Ildivel, mert mindenki dícséri az idegenvezetését. Az utolsó mondata ......szerintem minden kollégájának jólesett. További jó egészséget és sikereket kívánok ......jövőre ismét Önökkel

    VálaszTörlés
  2. Idén ősszel is megy valamilyen egzotikus útra és ír róla beszámolót?

    VálaszTörlés
  3. Az ázsiai utak mind beteltek vagy el sem indul egyik sem?

    VálaszTörlés
  4. 1. Igen Singapore - Indonézia - Myanmar októberben. Természetesen írom róla naponta a blogot.
    2. Indokína - zárt csoporttal elment, Kína elment, Indiát le kellett mondanunk.

    VálaszTörlés