2014. február 24., hétfő

Utazás kiállítás

Az elkövetkező időszak az utazási kiállításokról fog szólni. Csütörtökön kezdődik Budapesten az "Utazás" kiállítás, ezzel egyidőben kiállítunk Belgrádban is, ahol a beutaztatási ajánlatunkkal jelenünk meg. A jövő héten pedig Berlinben vagyunk a világ legnagyobb utazási kiállításán az ITB-n.
Haladjunk sorban: Budapest "Utazás" kiállítás: Minden évben "vacillálok", hogy kimenjünk-e a kiállításra. Gazdaságilag nem éri meg, nem nagy üzleti titok, ezért elárulom, hogy ha az elvitt katalógusok bekerülési költségét nem számolom, akkor kb. 1 millió forintba kerül ez a részvétel (részvételi díj, standépítés, szállás...). Annyit nem hoz a kiállítás gazdasági oldalról. Marketing oldalról sem, de mivel mi szegedi központú iroda vagyunk, kell egy lehetőséget biztosítani utasainknak, hogy ha személyesen szeretnének velünk találkozni. Erre jobb lehetőséget nem tudok jelenleg, mint ez a kiállítás.
Ha már kimegyünk akkor kicsit érdekessé tesszük a jelenlétünket. Lesznek játékok, mely során azonnal lehet ajándékokat nyerni, a hétvégére kihívtam több idegenvezetőnket (szombaton az olasz és a német területek, vasárnap pedig a skandináv és a spanyol-portugál régió  idegenvezetője lesz kint.). Azzal a céllal, ha kérdésük merülne fel utasainknak, avagy előre szeretnék megismerni a csoport vezetőjét akkor erre legyen lehetőség. A vasárnapi idegenvezető viszi az áprilisi Dél-Amerika utat (van még 2 hely rá), ezzel kapcsolatban is lehet vele beszélni. A fenti idegenvezetőn kívül végig kint lesz feleségem, Ildikó is, aki a svájci, osztrák és szlovén utakat viszi. Ha ez sem lenne elég, akkor pedig "beugrok" én, aki minden út összeállításában meghatározó szerepet játszottam. Egyébként a Neckermann körutas katalógusa is a kiállításra jelenik meg benne 29 ajánlatunkkal.
Összegezve; remélem hasznos lesz az Utazás kiállítás.
Belgrádba azért megyünk, mert szeretném fejleszteni a beutazó turizmust. Szerbia legnagyobb utazási kiállítása lesz ekkor. Mi a magyar standon leszünk. Készítettünk egy dél-alföldi (32 oldalas) és egy teljes Magyarország kiadványt (84 oldalas). Úgy gondolom, hogy ne csak a külföldi szállodákat segítsük utasokkal, hanem a magyar vállalkozókat, szálláshelyeket, éttermeket. Tudom, hogy ez nem egyszerű piac, de megpróbáljuk.
Jövő héten pedig Berlinben vagyunk az ITB-n. Itt a külföldi partnerekkel találkozunk, tárgyalunk. Különösen fontos ez az egzotikus területeket illetően, de európai partnerekből is nagyon sok kiállít. összehasonlításként, hogy mekkora a berlini kiállítás a budapestihez képest: Budapesten az "A" pavolonban lesz a teljes kiállítás. kb. 60 %-ban a belföld, 40 %-ban a kiutazás. Berlinben  24 (!) ekkora csarnokban van a kiállítás !!! Két napot töltünk ott 4-en, úgy hogy szétosztjuk a területet, mert különben nem tudnánk végezni a két nap alatt.
Szóval eddig a katalógus készítés volt a téma, most a terjesztés.

1. Sok-sok kedves, aranyos utast a PROKO-nak! :)
    ~blogolvaso~

2. Tisztelt Proko Travel

A Nők Lapja 9.számában,cimlapján Hernádi Judittal,a 36.oldalon van egy cikk Kelet Stájerországról,
    főleg kulináris és kulturális ajánlatokkal.
    Milyen jó lenne egy kedves,felkészült(vagyis bármelyik)Prokos idegenvezetővel és egy jó kis csapattal végigjárni ezt a régiót.
    Csak egy tipp volt,hirtelen felindulásból...

3. Igazgató Úr

A hazai utak iránt, itthon nem volna érdeklődő? Nem lehetne próbaként, feltenni a 84 oldalas kiadványt? Sokan nem ismerik kis hazánkat, teljesen más egy képzett idegenvezetővel végigjárni az országot, mint egyénileg.....

Részemről is egy tipp volt.....

4. válaszok:
    1. köszönjük.
    2. Részben érintjük ezt a területet a "Szomszéd hegye..." az "Osztrák Alpok virágoskertje" 1. napja és egy picit a Salzkammergut utunk is. Időnként az az érzésem, hogy sok az osztrák ajánlat bár idén szépen telnek. Érdekes, hogy az egyik leglátványosabb osztrák utunk - mely tavaly szédületesen ment - a "Barangolás Tirolban" áll gyengébben, a többire már alig - alig van hely.
    3. Nagyon érdekes témát feszeget. Többször felvetődött ez a téma irodánkban is. Ha pestiek lennénk biztos belevágnék ilyen utakba. Nem mondom azt, hogy 1-2 éven belül nem fogunk ilyet indítani, de a 65 év felettiek ingyenes busz ill. vonat utazása rendesen "bekavar" az irodáknak. Ettől függetlenül elképzelhető, hogy jövőre vagy 2 év múlva meghírdetünk néhány belföldi utat. Szóval jogos a javaslat.