2014. április 3., csütörtök

Kuba 1 - Havanna

A végén kezdem. Szerencsésen hazaérkeztünk Kubából, sok szép élménnyel gazdagodva. Mától kezdve több bejegyzésben írok az útról. Terveim szerint kb. 4 - 5 bejegyzés lesz kb. két naponta, de megpróbálok minél előbb beszámolni az útról.

Capitólium jelenleg felújítás alatt lévő épülete

Kezdem az elején; párizsi átszállással kb. 13 órás utazás után érkeztünk Havannába. Az Air France ellátásától nem voltam elragadtatva. A hosszú szakaszon, a több mint 10 óra alatt volt egyszer meleg étel felszolgálás és leszállás előtt egy szendvics. Ha menet közben inni szerettél volna pl. egy pohár vizet, akkor menj a repülő hátuljába, és az ott lévő üvegekből szolgáld ki magad. NO comment…
Egyik szép tér (Öreg tér) a fővárosban

A reptéren már várt bennünket a helyi, magyarul beszélő idegenvezető, Heidi. Szülei Magyarországon dolgoztak és gyerek korában tanult meg magyarul. Választékosan és kiválóan beszélte nyelvünket. Természetesen érződött az akcentus, de az építészeti stílusoktól kezdve a növény ritkaságok nevéig mindent érthetően mondott ki.

Forradalom tere

Anikó itthonról jött a csoporttal, mint idegenvezető. Ő családi kapcsolatai miatt is jól ismeri Kubát. Szóval két idegenvezető is dolgozott azon, hogy minél több információt kapjon a csoport. Így én az egész út során egyszer (hazafelé a reptérre vezető úton) kértem el pár percre a mikrofont.

Egy 1930-ból való autóban (igaz csak a fotó kedvéért)

Este érkeztünk Havannába. Szállásfoglalás és másnap tekintettük meg a fővárost. Az itt mellékelt képek mindegyike a fővárosban készült. Nagy különbség van a belváros és a város külső részein található épületek, lakóházak között. A belvárosban több, szépen felújított tér található.

Egy park a város diplomata negyedében

Buszos és gyalogos séta keretében néztük meg a fő látványosságokat. Ennek a blogírásnak nem az a feladata (és a célja sem), hogy városismertetést tartsak, hanem hangulatképet adjon az országról, az emberekről, és érdekességekről számoljak be.

Ebben a templomban volt Kolumbusz sírhelye

Pl. A sorbaállás. Mindig mindenhol sorba állnak, de úgy, hogy ha valaki odaér a sorba ,mindig megkérdezi, ki az utolsó. Utána lehet, hogy arrébb (pl. az árnyékba) áll, de mindenki figyelembe veszi az érkezési sorrendet.

Hemingway-vel a bárjában (Háttérben Castro az íróval)

Elmentünk Hemingway kedvenc bárjába is, ahol egy szobor keretében még ma is a nagy író itt vendégeskedik. Megkóstoltuk a kedvenc koktélját, a daikirit.

1. Kedves Gyula!

Érdeklődni szeretnék, hogy Heidi, a kinti idegenvezető elérhetősége hol található?
    Kubába utaznánk pár hónap múlva, és több látogató dicsérte a hölgyet, mi azonban nem szervezett utazás keretében megyünk.

Köszönettel,

Flóra

1. Mi saját idegenvezetőt küldünk ki az úthoz. Nem tudom a hölgy elérhetőségét.

Üdvözlettel

2. Mi saját idegenvezetőt küldünk ki a csoporttal. Nem tudom a helyi elérhetőségét.