2014. május 9., péntek

Május eleje és Keukenhof

Kuba után visszacsöppentem az itthoni életbe. Egyből komoly szervezés előtt álltunk, ugyanis április 27-e és május 4 közt 14 csoportunk indult. 
Ebből 10 csoport (467 fő) május 4-én este érkezett haza. Nem volt egyszerű a szervezés és a Pestről történő hazaszállításuk megszervezése, de - szerintem - komoly zökkenő nélkül zajlott le. Ebben nagy szerepet játszott utasaink toleranciája. Nem mondom, hogy sokat, de azért kellett várni a transzferek indulására és elmondhatom egy rossz szó nélkül ment várakozás. Köszönöm ezt mindenkinek!!

Keukenhof 1. ( a képre kattintva kinagyítható)


















Ahogy a véleménynyilvánító lapokat olvastam, minden utunk sikeres volt. Egy útnál az autóbusszal nem voltak elégedettek utasaink. Beszélek is a busztulajdonossal, hogy máskor ne adja ezt az autóbuszt. Egy helyen pedig az új (eddig általunk nem hasznát) szálloda színvonala volt a megszokottnál gyengébb. Ezt sem fogjuk a későbbiekben használni.

Keukenhof 2.


















Idegenvezetőimtől hallottam azt, hogy az utasok meg szokták jegyezni, hogy "Prónay úr úgysem tudja meg a véleményemet, hiába írom le a véleménynyilvánító lapra, úgysem olvassa el." Nos ezt garantáltam állíthatom, hogy nem igaz. Minden idegenvezetőt én személyesen számoltatok el minden út után. Ez azzal kezdődik, hogy minden véleménynyilvánító lapot elolvasok az id. vez jelenlétében Ezért tart egy elszámolás több mint egy órát.. Így mindig részletesen ki tudjuk értékelni az utat. Pl. olvasom, hogy udvariatlan volt a recepciós a szállodában. Akkor rákérdezek, hogy az id. vez mit tud erről és mit próbált intézkedni a helyszínen és megbeszéljük, hogy mint cég mit tegyünk azért, hogy máskor ilyen ne forduljon elő.

Keukenhof 3.























 El kell sajnos mondanom, hogy esetenként legjobb igyekezetemmel sem tudom elolvasni a lapot, mert - valószínűleg a busz mozgása miatt - annyira olvashatatlan az írás, de 95 %-ban minden szöveget megfejtünk. Köszönöm ezeket a véleményeket, mert segít abban, hogy folyamatosan tudjuk javítani szolgáltatásunk színvonalát.

Keukenhof 4.


















Vannak aranyos dolgok is pl. egyik idegenvezetőnk 1 -est kapott utána a megjegyzés kitűnő idegenvezetés volt. Gondolom az idősebb hölgy úgy gondolta, hogy az 1-es azt jelenti, hogy az a legjobb. 
Én egy nagyon aranyos, kellemes csoporttal voltam Hollandiában. Kaptam egy 4-est a csoport egyik tagjától (erre valaki kérdezhetné, a többiek mind rosszabbat adtak :) ? Nem azért szerencsére jobbat, de aki 4-st adott nekem annak is igaza lehetett, mert azt írta, hogy túl gyorsan mentem. Sajnos a 188 cm-mel (bár lehet, hogy a korral azért megyek össze), nem lehet túl kicsiket lépni. Mentségemre annyit, hogy mindig a tájékoztatás előtt bevártam a csoportot (szakmai minimális elvárás). Ettől függetlenül megszívlelendő a vélemény!

Keukenhof 5.


















Befejezésül még annyit, hogy ezeket a képeket, amit itt mellékeltem, a telefonommal csináltam Keukenhofban. Lehet, hogy kevésbé élesek, de adok egy kis ízelítőt a fantasztikus tulipánparkból.  Remélem kedvet csinálok a jövő tavasszal induló tulipánvirágzásos utunkhoz.

Keukenhof 6.




4 megjegyzés:

  1. Kedves Igazgató Úr! Eddig a legkomolyabb reményem az volt, hogy talán valaki az irodából rápislant ezekre a véleménykérő lapokra, de ebben sem voltam biztos. Ha Ön is elolvassa, ezután lelkesebben fogok véleményt írni. További minden jót kívánok Önnek és az irodának. Kellényiné Ilona Pécsről

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gyula ! Mi köszönjük a profi, hangulatos idegenvezetést és a szervezést. Bár tényleg egy kicsit gyors volt a tempó de erre számítani lehetett, hiszen rengeteg látnivaló volt az út során. Ez volt az ötödik utunk a PROKÓ-val és eddig sohasem csalódtunk :) Ennél jobb reklám azthiszem nem is kell. További sok sikert és jó munkát Önöknek, utasaiknak pedig élményekkel teli vándorlást kívánok !! Üdvözlettel: Fülöp Zsuzsa

    VálaszTörlés
  3. 1. válasz: Garantáltam ÉN olvasom el minden véleménynyilvánítót, majd ezt követően feldolgozzuk és különböző kimutatásokat, statisztikát készítünk belőle, mellyel értékeljük a szállásokat, idegenvezetőket.
    2. Örülök, ha segíteni tudtam abban, hogy megismerjék és megszeressék a Benelux területet.

    VálaszTörlés
  4. Tisztelt Igazgató Úr !

    Törzsutasként, több útjukon is részt vettem, s szívesen veszem megkeresésüket, olvasgatom az útajánlataikat. Útjaik nagyszerűek, idegenvezetőik szakmailag felkészültek, de sajnos empátia készségük pontozására sehol sem találtam az űrlapon lehetőséget, pedig azt hiszem sokan ezt is pontoznák. Nem gondolnám, hogy az alábbi mondatok bármely idegenvezető szájából elhangozhatnának:
    -Biztosítása remélem mindenkinek van, mert probléma esetén én viszem tovább a csoportot
    - A piros gombot ne nyomkodják, mert úgy sem fogok odamenni
    - nem tudom kik azok (utastársak), de nem is akarom őket megismerni.

    Én úgy gondolom, hogy az idegenvezető van az utasokért, felel az útért és a biztonságukért s nem az utas a diák, akivel már az első naptól fogva a - bejelentkezés pillanatában pipálás után szó nélkül elfordulva tőle - éreztetik, hogy nem szimpatikus. Természetes, hogy a szabályokat az elején le kell fektetni, de nem mindegy, hogy milyen stílusban. Általában a résztvevők többsége utazáshoz szokott, szabályokat ismerő, s nem utolsó sorban fizető utas, aki joggal elvárhatja a kiírt programon kívül az empátiakészséget.
    Gondolom az idegenvezetők kiválasztásánál nem csak szakmai, hanem emberi tulajdonságokat is figyelembe vesznek, mivel ezt elengedhetetlennek tartom ennek a gyönyörű hivatásnak a gyakorlásánál.

    Ezt a kritikai megjegyzést építő jelleggel írtam.

    Továbbra is maradok hű olvasójuk és utasuk.

    VálaszTörlés