2014. június 14., szombat

Továbbképzés

Minden szakmában fontos a munkaerő tudásának fejlesztése. Ez mindig nehézséget okoz. Több okból is; egyrészt minden képzés költséggel jár, másrészt mindig vitára ad okot, hogy mit és ki oktasson. Aki valamilyen munkafolyamatot csinál (lehet Ő varrónő, vagy idegenforgalmi munkatárs, de folytathatnám a sort) egy idő után úgy érzi, hogy számára már  nincs szükség képzésre, mert ő már oly régóta és olyan nagy tapasztalattal végzi a munkáját, hogy neki már nem tudnak újat mondani. No itt kezdődik a nagyobb probléma, ha valaki úgy érzi, hogy neki nem lehet újat mondani. Az ilyen illető, vagy beképzelt, vagy nincs tisztában azzal, hogy milyen fantasztikus ütemben fejlődik a világ és mennyi újdonság van. 
Mi is szoktunk képzéseket és továbbképzéseket tartani dolgozóinknak. Pár napja is ez történt. A továbbképzés a dolgozók egy részének szólt, mivel a téma a partnerutak eladási lehetőségei. 
Végigvettük a legkomolyabb, legmegbízhatóbb utazási irodai partnerünket és azok ajánlatait. Országok felől közelítettük meg, azaz pl. kinek van jó törökországi ajánlata és mely területen mely szállodát (szállodákat) javasoljuk utasainknak. A feldolgozás módja is egyedi volt. Minden irodánk kapott egy vagy két desztinációt (területet) és azt mutatta be a többieknek, melyhez bárki hozzászólhatott, elmondhatta véleményét, tapasztalatait. Minderről egy írásbeli anyag összegzés készült, melyet bárki, bármikor megtekinthet (mármint a munkatársaink közül). 
Ez olyan szempontból érdekes, mert - a teljesség igénye nélkül -, minden üdülőterület fel lett dolgozva. Így ha valaki pl. bejön a budapesti irodánkba és egyiptomi ajánlatot kérne, a kollégák ezt megtekintve egyből tudják mondani, hogy melyik partnerirodát ajánlják és a katalógusban találhat pl 10 db. ****-os szálloda közül melyik az amelyik valóban eléri ezt a színvonalat és melyiket ajánljuk. Az utas azért jön be az irodába, mert tanácsot, javaslatot vár a munkatársunktól. 
Egyszer egy amerikai marketing szakember a továbbképzésen azt mondta nekem. Az utas aki bejön az irodánkba, ha jó szakember vagy nem oda utazik el ahova ő szeretne, hanem ahova én akarom. Ezzel el kezdtem vitatkozni, de meggyőzött azzal, hogy azt mondta: " Neked a beszélgetés alapján el kell tudnod dönteni, hogy az általad ismert területek közül melyik az a régió és azon belül melyik az a szálloda, amely ennek az utasnak az igényeinek és pénztárcájának megfelelő. Ha nem ilyet ajánlasz akkor vagy azért nem lesz elégedett, mert nincs annyi pénze, hogy azt kifizesse és ha mégis, akkor mindig azon gondolkodik, hogy a tervezetnél többet költött a nyaralására és ezért nem fogja élvezni. Ha pedig gyengébbet ajánlasz mint amit a pénztárcája és az igénye elbír, akkor pedig azért lesz elégedetlen, hogy ő szebbet, jobbat szeretett volna". 
Így végigvezetve a gondolatot el kellett ismerem jogos az álláspontja. Valóban az esetek 80 %-ban azért jönnek be az utasok az irodánkba, mert javaslatokat, szakmai segítséget várnak tőlünk. Nos ehhez kell nekünk minőségben és tudásban megfelelnünk. Ezért kell a folyamatos fejlődés, képzés. 
Szóval ha nyaralás érdekli Önöket, akkor is kereshetik munkatársainkat, mert abban is kiválóan képzettek. Próbálják ki. 

6 megjegyzés:

  1. "Az utas aki bejön az irodánkba, ha jó szakember vagy nem oda utazik el ahova ő szeretne, hanem ahova én akarom." - Nagyokos amerikai marketing technikák, ajaj... Na ez az, ami nálam nem működik, eddig még senkinek sem sikerült manipulálnia. Ha tudom, hogy hova szeretnék menni és mit szeretnék látni, de éppen nincs, akkor inkább kivárok, mert majd lesz máskor, máshol, esetleg másnál..., sokadszorra is ez a taktika nálam a nyerő és üdvözítő. Ha valaki az Internet és okostelefonok korában nem tud elég információt beszerezni, az vesen magára.

    VálaszTörlés
  2. vesen=vessen
    Más: a közzététel során értem én, hogy nem szeretnének trollokat, de néha teljesen olvashatalan és értelmezhetetlen az beírandó betű- vagy számhalmaz.

    VálaszTörlés
  3. Igen, én is azt tartom jónak, ha az iroda a célom elérését segíti, esetleg azzal, hogy többet tudják kihozni belőle, és nem azt, ha másra akar rábeszélni. Lehet, hogy nem azt bánnám, hogy elmentem a javasolt útra, hanem azt, hogy nem mentem el oda, ahová készültem.

    VálaszTörlés
  4. Lehet, hogy nem volt egyértelmű az írásom. Nem az a cél, hogy mindenkit rábeszélni más útra, hanem azt aki az ügyintéző szerint olyat választ - ismeretlenül - ami a szakember szemével nem neki való, akkor őt meg kell győzni, hogy van számára jobb ajánlat is. Erről szólt az amerikai.

    VálaszTörlés
  5. Tán' lélekbúvár (is) az ügyintéző, aki ismeretlenül győzködi az utast arról, hogy van számára jobb ajánlat is... Jaj ne..., azonnal kifordulnék egy ilyen utazási irodából - persze tudom, nem vagyunk egyformák - hál'Isten!

    VálaszTörlés