2010. december 29., szerda

Aeroviva csőd 2.

Sok hozzászólás érkezett az Aeroviva csődre. Legutóbb egy kérdést kaptam ezzel kapcsolatban (lásd megjegyzések "Aeroviva csőd" bejegyzés után).
Kérdés a repülőjegy fizetésre vonatkozik. Az ugy nvezett IATA irodák szerződést kötnek arra, hogy ők árulhatnak repülőjegyet. Mivel ők általában napi  10 - 40 jegyét állítanak ki (forgalom függvényében), ezért ők nem naponta utalják át ezek ellenértékét, hanem vagy havonta kétszer vagy esetleg egyszer. Ez a köztük lévő szerződés függvénye. Nomármost. Az iroda szépen állítgatja ki a repülőjegyeket, az utasok fizetnek, majd mondjuk 15-én az eladott repülőjegyek - jutalékkal csökkentett összegét - átutalják. Kivéve ha kitalálják, hogy "bocsika csőd". A törvény értelmében azonban a kiállított jegyek érvényesek még akkor is ha az adott iroda nem utalja át a pénzt. Ezt "lovagolja meg" az Aeroviva.
Tegnap kiadtak egy közleményt, hogy azért mentek csődbe, mert nagyon kevés utas jelentkezett az útjaikra. Végre megtalálták a hibást! Rózsika néni meg Pista bácsi az mert nincs 1 millió Ft-juk velük afrikai safarira utazni. Nem ők terveztek rosszul és kötöttek irreális szerződéseket, hanem az utas a hibás, mert nem utazik velük. Egy hét kellett ennek a nagy okosságnak a kitalálására. Azért megkérdezném, hogy annak a közel 2000 befizetett utasnak a pénze hova lett???
Na inkább foglalkozzunk a saját dolgunkkal. Krisztián szépen tölti fel a honlapot és január első hetén már valószínűleg a olvashatóak lesznek a web oldalunkon és onnantól szabad a gazda. Lehet jelentkezni is rájuk.

1 megjegyzés: