2010. december 21., kedd

Aeroviva csőd

Szeretnék reagálni a hét szenzációjára az Aeroviva csődjére.
Mint már régebben említettem, vannak gazdasági problémákból eredő csődök és vannak amit csak annak mondanak. Most az utóbbi esettel van dolgunk.Tudom ezt nem szabadna nyilvánosan leírnom, de akkor is fenntartom a véleményem. Itt szervezési és tervezési hibából bekövetkezett csődről van szó, hogy ebben mennyi volt a tudatosság? Azt nem tudom, de vannak elgondolkodtató adatok, tények.
Miért? Elmagyarázom. Az Aeroviva most hétvégén indította volna be a 4 charterét. Kettő Afrikába, kettő Thaiföld - Kambodzsába ment volna. Az Aeroviva lekötötte a Travel Servicenél ezt a 4 gépet és elkezdte árulni az utakat. Volt nekik egy -számunkra mint utazási irodák számára - nagyon inkorrekt módszere. Ez pedig az volt, hogy például egy 500.000,- Ft-os utat meghirdetett kb. 695.000,- Ft-ért, majd azonnal pirossal áthúzta a számot és közölte, hogy most 25% kedvezmény. A végeredmény 521.250,-Ft. A hiszékeny szaladt, hogy le ne maradjon a fantasztikus kedvezményről, pedig csak a valós árat fizetették ki vele. Az iroda szívesen keresett olyan területet, amit más nem árult (lásd Afrika), hogy ne lehessen összehasonlítani az árakat.
A másik ok, hogy dec. 20-án ment csődbe valószínűleg az, hogy a nagy repülőjegyes irodáknak ekkortájt kell a repülőjegyek árait, amit náluk foglaltak továbbküldeni a repülőjegy foglalási központnak. Gondolkodjunk csak. Befolytak a pénzek az utak előlegeként illetve a kiállított jegyek után és a kifizetések előtt bejelentette a csődöt... Azért mondja nagy hangon, hogy a menetrend szerinti járatokra kiállított jegyek érvényesek, mert az a szabály, hogy a légitársaságoknak az ilyen utasokat el kell szállítaniuk. Nem azért tudnak ezek az utasok repülni, mert az Aeroviva kifizette, a francot, azért mert az a törvény, hogy ha megvan a kiállított menetrend szerinti járatra a jegy akkor azzal az utas utazhat.
Végül is miért ment csődbe? Azért mert lekötötte garanciába (azaz mindenképpen fizetendő feltételekkel) a 4 repülőgépet és a szállásokat, mert azt gondolta, hogy most majd ő megmutatja. Az utakra pedig a szükséges létszám csupán 25 -30 %-a jelentkezett. Egy gép indítása kb. 30 millió Ft. Ha hiányzik gépenként 70% az annyit jelent, hogy hetente kb. 80 milliót kellett volna bepakolni a tulajdonosnak. Ez egy hét esetén is sok, hát még 15 -20 héten keresztül. Ehelyett úgy döntött, hogy már az első gépet sem indítja el, mi történt a befizetett pénzekkel?  Valószínűleg tudom, de nem írhatom ide le, mert bizonyítani nem tudom. Hogy mi történik az utasokkal? Az a cégvezetést nem érdekli.
Az ilyenek teszik tönkre az utazási irodák hírnevét. Befejezésül még annyit, hogy nálunk tiltó listán volt az Aeroviva. Magyarul tilos volt árulni. Egy nagyképű, beképzelt, inkorrekt vezetés volt a cégnél. A végeredmény nem is lehetett más, csak idő kérdése volt mikor buknak.

10 megjegyzés:

  1. Pont ma akartam a hozzászólásban kérdezni, hogy hogy mit szól ehhez a csődhöz.
    Tessék megelőzött.
    Felháborító! SZerintem az ott dolgozókat is ugyanúgy megvezették, mint az utasokat.Még bevették a pénzeket!
    Ha már úgy döntenek, hogy befejezik a működésüket,miért nem a szezon végén, miért nem zárják le korrektül a szezont és utána végelszámolás...?!
    A híradóban azt mondták, hogy Magyarország egyik legnagyobb utazási irodája,az azért kissé túlzás.Nos,egy korrekt iroda és vállalkozás úgy szűnik meg,hogy mindenkivel korrektül elszámol. AZ aeroviva leszámolt az utasokkal.
    AMúgy:Boldog karácsony!

    VálaszTörlés
  2. "Egy nagyképű, beképzelt, inkorrekt vezetés volt a cégnél. A végeredmény nem is lehetett más, csak idő kérdése volt mikor buknak." - ez az Unitravelre ugyanígy elmondható.

    VálaszTörlés
  3. Az előzőhöz csatlakozva:Örülök, hogy megszakították a kapcsolatott az unitravellel. Nem méltó ahhoz, hogy a Proko partnere legyen!

    VálaszTörlés
  4. Vannak hibák az Unitravelnél, de azért nem Aeroviva hozzáállás tapasztalható náluk.Sokkal komolyabb cég.

    VálaszTörlés
  5. Mennyire komoly cég az, amelyik egyoldalúan módosítja az utazási feltételeket?! Mennyire komoly az cég, aminek a képviselője a szemembe hazudva letagadja az egyoldalú módosítást, a Napnál is világosabb tényeket?! Mennyire komoly cég az, aminek a képviselője csak többszöri unszolásra hajlandó jegyzőkönyvet felvenni a hiányosságokról?! Mennyire komoly cég az, amelyik hetekkel a hazaérkezés után sem hajlandó a nagy nehezen felvett jegyzőkönyvben megfogalmazottakkal és a károsultakkal törődni?! Az én értékrendemben ez a hiteltelenség netovábbja, és megérdemelné a bukást.

    VálaszTörlés
  6. Sajnos tudom ezeket a hibákat az Unitravelnél. Többek közt ezért sem kerülnek be a 2011-es katalógusunkba.

    VálaszTörlés
  7. Hello!

    "Nem azért tudnak ezek az utasok repülni, mert az Aeroviva kifizette, a francot, azért mert az a törvény, hogy ha megvan a kiállított menetrend szerinti járatra a jegy akkor azzal az utas utazhat."

    Hogy letezik olyan jegy, ami nincs kifizetve, de ki van allitva? Gondolom az utazasi irodakra mas szabalyok vonatkoznak, mint az egyszeri halandokra, de ezt ki tudnad fejteni egy picit? Koszonom!

    VálaszTörlés
  8. Névtelen írta... 2010. december 28. 21:29

    a ki nem fizetett jegyet majd a légitársaság behajtja az irodán vagy a foglalási központon keresztül! A kiállított, de ki nem fizetett jegy is benne van a rendszerben, a légitársaság csak azt látja, hogy ez a pénz nem érkezett meg hozzá -ezt lehet csak hetekkel a tényleges út után!

    VálaszTörlés
  9. Egy szó mint száz, nem az Aeroviva érdeme, hogy tudnak utazni ezek az utasok, hanem a légitársaságoké és a foglalási rendszert üzemeltető cégeké. Ha rajtuk múlott volna ezek az utasok sem utaznának.
    Most hogy telik az idő, egyre több ismerősöm vallja be, hogy közvetlenül az Aerovivanál jelentkezett valamilyen útra és kifizette a teljes részvételi díjat, mert így nagy kedvezményt kapott. Na ja, így könnyű nagy kedvezményt adni, ha utána nem utaztatom el az utast!!

    VálaszTörlés
  10. névtelen,
    pontosan így jártam én is, megrendeltem a repjegyet az Av-n keresztül, és idáig nyugodt voltam, mert a légitársaság honlapján is látszott a rendelésem; ha nem megyek be a pesti irodájukba és nem kérdezek rá, akkor a check innél jövök majd rá, hogy tkp. nincs is jegyem : ( de az esetemben a légitársaság le se szarta hogy mi van, egyszerűen törölték a foglalást és kész, szóélni persze nem : (

    VálaszTörlés