2010. december 4., szombat

Síutak szervezése

Nem tudom, hogy tudják-e, hogy többek közt van testnevelő tanári sőt szakedzői végzettségem is (Mindkettő 4 éves képzés volt, az utóbbi a TF-en most már Testnevelési Egyetemen). Miért mondom mindezt? Azért mert ott  tanultam síelni is, és meg is szerettem ezt a sportot. Nem mondom, hogy magas szinten, de ides-tova 30 éve gyakorolom. Az egészet azért meséltem el, hogy mindettől függetlenül alig van síutunk. Miért? No erről akarok most írni.

Ott kezdem, hogy a síutak szervezése nem egy kreatív feladat. Az ember kinézi, hogy hol milyen szintű sípályák (hossz, nehézség) vannak a régióban a különböző katalógusokból vagy interneten, ezt követően - jobb esetben - kimegy a helyszínre és ott letárgyalja a szállásokat, majd kinyomtatja a katalógust aztán hajrá. Egy területre elég egyszer kimenni utána évekig elég interneten egyezkedni; ár - töltöttség ... Nem egy nehéz feladat. Nézzék meg a sí katalógusokat, erről szólnak.
Van egy következő változat, amikor úgy látom, hogy sok utast tudok arra a helyre küldeni, akkor kitelepítek egy síoktatót is. Ezt általában úgy szokták, hogy szállást (esetleg) kap, fizetése pedig az amit ott kint oktat. Az irodának jó, mert be tudja írni a katalógusba, hogy magyar nyelvű síoktatás, az oktatónak jó, mert kap fizető kuncsaftot.
A harmadik a legmerészebb fajta, amikor az iroda több hónapra kibérel egy házat és ő üzemelteti magyar személyzettel. Ez az a fajta "bevállalás" az amely a legtöbb haszonnal de a legnagyobb bukással is kecsegtet. Ismerek több irodát, amely ezt az utat választja (választotta). Ebből nem egy azóta becsődölt, vagy átalakult (hogy az adósságot eltüntesse).

 Visszatérek a PROKO miértjére. Én még soha (!) nem vettem fel a cég működésére, fejlesztésére hitelt. Nem akarom ilyen bérléssel veszélyeztetni a cég rentabilitását. Ezért biztos nem vágok bele a bérleti díjas változatba. Kezdve ott, hogy a normális működéshez sokat kell ott tartózkodni, kinti céget kell alapítani, működtetni, helyi rendeleteket, törvényeket kell ismerni, betartani.Szóval nem egyszerű történet.
A másik fajta; a csak leegyeztetés, szállás lekérése a helyi panziósokkal, szállodákkal az működik, de nem nagy volumenbe és ezért nem adok ki erről katalógust. Volt idő amikor nyomtattam sí katalógust, de nem hozott annyit a kasszába, hogy megérje. Ezért már évek óta nem adok ki téli katalógust, attól függetlenül hogy a családdal min 2-3 x elmegyünk pár napra  (3-5) síelni.
Az elképzelhető, hogy a web oldalunkat fejlesztjük ebbe az irányba, de ez még a "jövő zenéje".
Összegezve. Ha síelni szeretnének kérjenek tőlünk is ajánlatot, ezt megköszönöm, de nem merem garantálni, hogy olcsóbbak leszünk mint a többiek. Várhatóan kb. azonos ár körül fogunk mozogni, de azért kérem próbálják ki. Csak egy e-mail és megtudják a mi ajánlatunkat - akár konkrét szállodára is.

3 megjegyzés:

  1. Fantasztikus,hogy egy ember fejében ennyi terv létezzen!Csodálatra méltó!Ezért jó ez az Iroda,mert élni akar!Emberi kitartást fejlesztő tréningnek is használható a BLOG olvasás!

    VálaszTörlés
  2. A síelésnél legfontosabb a HÓ és a SÍTEREPEK,illetve a kettő együtt.
    Ok, a szervezésnek is van ebben része.
    De az ilyen kreatív utazási iroda inkább tartogassa az energiáját a nyári utakra, mert a síutakat kevésbé jó irodák, szervezők is le tudják bonyolítani.
    Nem igénylem feltétlenül, hogy Gyula-ismét-nyakába vegye a világot,felüljön a buszra,kiossza a szobakulcsokat, megmutassa merre van a sípálya.
    Esetleg még oktasson is?!(Főleg, hogy már tudok)

    VálaszTörlés
  3. Egy utazási iroda vezetése olyan mint egy párkapcsolat. Ha az ember mindig ugyanazt ismétli akkor egy idő múlva unalmas lesz és érdektelen. Keresnek helyette másikat. No ezt kell elkerülni, de ez csak akkor lehetséges, ha az ember mindig megpróbál megújulni.

    VálaszTörlés