2011. június 22., szerda

kapkodva

 Eléggé el vagyok havazva. A múlt héten 2 nap most pedig hétfő, kedd és szerdai napon vizsgaelnökösködöm. Reggel 8 –tól délután 2 -3-ig, utána irány az iroda. Ahol nem mindennel, csak az SOS dolgokkal végzek 19 – 20 órára. Akkor tudok hazaindulni. Most úton van 2 csoportunk, egy repülős indul holnap, vasárnap 5 csoport majd hétfőn 3 csoport kezdi meg a programját.
Tényleg legközelebbi témám lesz az utak indítása. Mi a teendő közvetlenül indítás előtt? Hogy indítjuk a csoportokat?
Volt egy kérdés az előző bejegyzésem után. Egyik olvasó kérdezte a „féllábas” utaztatást. Szakmai körökben hívjuk így azt a típusú utat, amely során vagy oda, vagy vissza az egyik szakaszt repülővel teszi meg az utas (csoport). Kérdezi utasunk, hogy miként lehet ezt lebonyolítani és mi miért élünk kevésbé ezzel a dologgal. A szervezés elméletileg egyszerű, csak kell találni légitársaságot, aki egyirányú jegyet is ad (A menetrendszerintiek általában nem adnak, csak a fapadosak, bár az utóbbi időben, ebben is kezdenek változtatni a nagyok is. ) Ha ez megvan, akkor csak egy kérdés merül fel mit fogunk csinálni a buszunkkal? A legrosszabb alternatíva, ha üresen hazahozzuk. A leggyakoribb az, hogy az iroda rászervez egy ellenoldali féllábast. Lehet, hogy ez nem teljesen egyértelmű így, ezért mondok egy konkrét példát: Kiutaztatok 40 főt busszal – mondjuk Londonba. Útközben városnézések, programok, a helyszínen szintén. Amikor vége az egész történetnek akkor Londonban felültetem a csoport összes tagját egy repülőre és hazahozom őket. Most jön a másik félláb.  Ugyanaznap kiindítok egy csoportot repülővel Londonba. A reptéren felveszi őket a már kint lévő buszom és csinálok velük egy programot (nem is muszáj, hogy ugyan azt mint a másikkal csináltattam.) A program végén pedig szépen városnézésekkel, (vagy anélkül) busszal hazahozom a második csoportot is.
Mi az előnye még ennek. Ez olyan út esetén javasolt, ahol ugyanaz az útvonal oda- és visszafelé. Ezért hoztam fel példának Londont. Busszal oda és vissza nehéz más optimális útvonalat választani Angliába, mint az Ausztria – Németország – Belgium- Calais. Lehet persze másfelé is menni, de az, a sok többlet km miatt nem gazdaságos. Nos, ha szinte ugyanaz az útvonal oda és vissza, akkor az útközi érdekesebb látnivalókat egy úton is meg tudom mutatni nem marad le semmiről az utas, ha csak egy szakaszban halad végig.
Mi a hátránya, veszélye. (Lassan SWOT analízist csinálok…) A veszély abban rejlik, hogy mi van akkor, ha az egyik út összejön a másik pedig nem? Vagyis a 2 féllábas programból csak az egyikre van elég jelentkező? Akkor ott a buszunk pl. Londonban és nem tudok vele mit kezdeni, legfeljebb üresben kb. 600.000 Ft-ért hazahozni. A másik hátránya. Mindenki tudja, hogy van olyan utas, aki nem ül repülőre. Nos, ezt az utast elvesztem, mert aki nem akar repülőre ülni, az nem akar még fél utat sem megtenni repülővel. Minden évben dilemmázok, hogy csináljak-e féllábas programot, avagy nem? Sokat gondolkodok rajta mindig, de a végén azt mondom, többet tudunk rajta anyagilag bukni, mint amennyivel olcsóbb és érdekesebb lenne vele az út. Ezért csinálom helyette azt, hogy buszos csoporthoz repülővel lehet csatlakozni. Annyit azért elárulok – ha nem mesélik el senkinek -, hogy idén már 2 alkalommal is megoldottunk féllábas utat. Az utas kérte, ezt a lehetőséget. A légitársaságnál el tudtuk intézni és egyéni igény alapján a programfüzetben meghirdetett útnál is teljesítettük ezt a kérést. Azért nem akarom ezt nagy dobra verni, mert rengeteg plusz munkát és odafigyelést igényel. Szóval ne árulják el senkinek, hogy csináltunk már idén is ilyet.
Szilveszterrel még egyáltalán nem volt időm foglalkozni. Talán júliusban.
Legközelebb; tudják az utak indításáról írok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése