2012. április 22., vasárnap

autóbuszok

Elég hajtós hétvégém volt, pedig nem is volt meccsem. (Szerdán játszunk Orosháza ellen). Péntek-szombat vasárnap egy nemzetközi matematikus konferenciát szerveztünk. Szerencsére Saci kolléganőm olyan profin bonyolítja már le ezeket, hogy csak segítenem, nem pedig szerveznem kellett. A mai nap (vasárnap) már csak a kávé szünethez a süteményeket vittem a rendezvény helyszínére a többit teljesen önállóan csinálta egy gyakorlaton nálunk lévő lánnyal.
Az ok az volt, hogy 10 órára összehívtam azokat buszos vállalkozókat (tulajdonosokat), akik -terveim szerint - nyáron nekünk fognak "gurulni". Miért? Azért, hogy átbeszéljük a 2011-es évet, tapasztalatait és egyeztessünk a 2012-es évvel kapcsolatban is. 10 órakor kezdtünk és a vége 16 órakor ment el. Igaz 2-től már ebéd és laza beszélgetés volt, de addig egy általam irányított szakmai konzultáció töltötte ki a négy órát. Ebben volt részemről határozott elvárás. Nem szeretem azt a kifejezést használni, hogy követelmény. de a lényeg ugyan az.  Volt felvetett téma, hogy mit gondolok és Ők hogy látják, hogy egységesítsük a dolgokat cégen belül a buszosok között.Mit értek ez alatt? Azt, hogy a szolgáltatások minősége, milyensége, színvonala lehetőség szerint megegyező legyen minden út során.
Öt cégvezető volt a megbeszélésen. A tavalyi évhez képest 2 céget "kitettem" és egy új céget beválogattam a csapatba. Teljes részletességgel átbeszéltük a dolgokat.Hogy csak néhány témát említsek, a teljesség igénye nélkül.gk-k öltözete, viselkedése, WC használat a buszon, transzferek felszállási helyszínei, időpontjai, busz takarítás, megrendelő felelőssége, fuvaroztató felelőssége, gk vezetők ellátása az út során, id. vez - gk kapcsolat, ki mibe szólhat bele a másik munkáját illetően és mibe nem, milyen szolgáltatásoknak kell lenni a buszon (büfé összetétele) és még sorolhatnám a témákat, de gondolom ez Önöket kevésbé érdekli. Sportnyelven szólva, nem az érdekeli Önöket véleményem szerint, hogy milyen volt az előkészület, hanem milyen a végeredmény. Én úgy szoktam fogalmazni: A legfontosabb mit mutat az eredményjelző tábla. Magyarul a győzelmet - a sikeres utat - nem kell soha megmagyarázni. Ezt várja a közönség is és a "szakvezetés" is.
Tegnap ért haza az első holland út. Sikeres volt. Egyik szállodával (most dolgoztunk először vele, lehet, hogy utoljára is) volt kisebb probléma. Mit értek ezen? Nem voltak egyforma színvonalúak a szobák, ami nem szerencsés, és ebből volt negatív vélemény is, de összegezve - mindig elolvasom én sk. a véleménynyilvánító lapokat - nagyon jó volt az út visszacsengése. Őszintén megvallva az időjárást egy utas sem dicsérte. Szerencsére Keukenhofban a virágparkban napsütésük volt.
Legközelebb egy érdekes témát boncolgatok: utazási irodások study tour-jai, szakmai tanulmányútjaink.
Hova szoktunk menni, ki megy rá, milyen gyakran, milyen költségért, mit csinálnak ott, hogy néz ki egy ilyen study tour... Ha érdekli Önöket a téma, akkor kövessék a blogjaimat az interneten.
Jaj még egy nagyon fontos. Folyamatosan növekszik a képes útajánló. Kész van: Hollandia, Prága, Toscana. Majdnem teljesen kész több spanyol út. Ildi csinálja a svájciakat, szóval ha érdekli Önöket, mit mond az idegenvezető az adott útról, hallgassák meg ajánlásukat a www.prokotravel.hu web oldalon adott útnál vagy a videotárban.

8 megjegyzés:

  1. Egy kérdés: A buszsofőr az utazási iroda alkalmazottja, vagy a buszos vállalkozóké? Azért kérdem hogy a megszokott sofőrök maradnak? Nem mintha ettől függne a jelentkezésünk egy útra, csak kíváncsiság...:)

    VálaszTörlés
  2. A sofőr személye igenis nagyon fontos.
    Volt olyan iroda ahol a sofőr viselkedése és beszólásai megkeserítették az utasok életét és hiába volt elég jó az idegenvezető elég rossz szájízzel gondolunk vissza erre az útra.
    De tavaly utaztunk Zolival a Nagy svájci körúton és vele biztonságban éreztük magunkat a komoly szerpentineken is.
    A Proko Travelnél tapasztaltuk először a söfőr igényes öltözködését az egész út során és Ő szállt le először hogy minden fiatal és idős utasnak egyaránt segítsen.
    Köszi Zoli

    VálaszTörlés
  3. Nekünk is Zoli az etalon. Szakmailag és emberileg is. Ő mindíg udvarias, segítőkész, és mindenféle szerpentinen, télen-nyáron, esőben-hóban biztonságban érezzük magunkat mögötte. Ugyanakkor sohasem panaszkodik, pedig látszik, hogy egy-egy "hegyi" nap végére mennyire elfárad.
    Talán a buszán látszik, hogy milyen sokat ment már, de akkor, amikor mi mentünk, soha nem volt probléma...
    A debrecenbe menő transzfereken (nagy busz, ami Proko-s útról tért vissza) viszont különböző természetű sofőrökkel találkoztam ... Érdekes módon, aki egyedül vezette végig az utat, szintén kedves, segítőkész volt, viszont amikor a "két sofőrös" busz hozott haza, többször is hangoztatták, hogy sietni kell, mert lejár a munkaidejük... megértettem, mert sokat vezettek, de mi, utasok is fáradtak voltunk, és nem esett jól (főleg Zoli után volt szokatlan)...

    VálaszTörlés
  4. Én bizony szivesen választanék egy bizonyos utat ha tudnám hogy Zoli lesz a sofőr.
    Mennyi mindent akarunk és mi mindent kapunk.
    Más irodánál nincs blog,nem mutatja a honlap mennyi szabad hely van még az utakra,nem lehet tudni ki lesz az idegenvezető csak indulás előtt 7 nappal,nincs feltüntetve a napi távolság,az id.vez.által bemutatott videoajánlatokról nem is beszélve.
    A Proko ebben is más.Örülök,hogy már utazhattam velük.

    VálaszTörlés
  5. 1. A gépkocsivezetők a buszvállalkozó alkalmazottai. Általában a vállalkozók is úgy küldik a gk-kat, hogy ha lehet az megy az úttal, aki jól ismeri az adott útvonalat, várost. Azonos típusú utakat általában azonos cégnek adom éveken keresztűl. Én csak vétózni szoktam. (Tavaly is volt 2 fő esetében). Ez azt jelenti, hogy a tulajdonossal közlöm, hogy x gk. nekem többet nem gurulhat. Ezt vagy elfogadja a tulaj, vagy többet nem kérem a buszát. Annyi megjegyzést tennék ehhez, hogy minden a 2 fő annak a 2 társaságnak volt az alkalmazottja, akivel idén már nem kötöttem szerződést.

    2-4.Nem tudom eldönteni, hogy Boros Zolinak ilyen jó a PR-ja, vagy ő írt ennyi bejegyzést magáról (ha-ha-ha), vagy tényleg ilyen jó és udvarias gk. Félre a tréfával. Zoli a kezdetek óta, 19 éve gurul nekünk. Én is sokszor voltam vele. Tényleg jó és ügyes, Ő másként kezeli a céget, mint az, aki évente 3-4 (vagy kevesebb) alkalommal gurul nekünk. Ettől függetlenül megvédem a többi gk-t is, mivel nagyon sok udvarias kiváló gk. gurul nekünk.

    3. Köszönöm az infót a transzferrel kapcsolatban.

    4. Súgok. Idén is egész nyáron Zoli a feleségemmel Ildivel gurul. Magyarul, ha megnézik a katalógust, hogy hol van benne az, hogy Ildi ajánlásával, az azt jelenti, hogy azon a buszon Zoli a gk. (Pl. ilyen a júniusi "Nagy svájci körutazás" utunk - melyre van még hely).

    VálaszTörlés
  6. Bocsánat, de aki először megy Önökkel, nem tudhatja, hogy a buszon forintért lehet venni kávét, levest, virslit, teát.....tehát ez sem felesleges közlés, szerintem. Nem kell magával annyi pakkot hozni.....
    Van, aki nem kér vacsorát, mert este, már nem eszik, vagy azért a pénzért ajándékot vesz.....annak kellemes meglepetés, hogy a buszon ehet egy virslis, teás uzsonnát

    Szerintem érdekelhet pl. az is, akinek nincs utazó társa, hogy milyen feltételekkel tudna résztvenni ő is .....

    Ezt az utat, ahova nyáron megyek, a mult évi katalógusból néztem ki, a jövő évit, az ideiből....és amíg menni tudok, ez így lesz.....

    Tessék csak nyugodtan mindent, az utazással kapcsolatosan közölni, mert az újaknak is kedvet kell csinálni, mi meg legfeljebb többször halljuk.

    egy törzs utas ......... a gk. vezetők udvariasak, utas barátok,

    VálaszTörlés
  7. Mi először mennénk az Önök társaságával. Novemberben a Dél-amerikai peru+brazilia útra.

    Ha már 2011-ben is volt ilyen út, lehetne ebben a blogban róla bővebben olvasni? Vagy van fenn csak nekem kerülte el a figyelmemet.

    Megköszönöm a válaszát.

    VálaszTörlés
  8. Új 1. Az ásványvíz, sör, üdítő, kávé minden buszon kötelező. A tea, virsli nem általános. Ezért ezt nem merem igérni. Ennek azért van tárolási, szállítási problémája. Ne adj Isten a vírsli megromlana... Az egész nem ér annyit.

    Jó ötlet a társításról egyszer majd írok részletesebben a blogban.

    Új 2. Amikor körbejártam Dél-Amerikát és összeállítottam ezeket a programokat, még nem írtam blogot. Ez is jó ötlet, elraktározom a fejembe (ha sikerül) és egyszer erről is írok bővebben.

    VálaszTörlés