2012. április 12., csütörtök

reklám

Szerintem érdekes témát vetek fel. Ez a téma a reklám. Azt szokták mondani, hogy nincs olyan ismert márka vagy cég amelyet tovább nem lehetne javítani reklámmal. Szintén ismert mondás: a reklámra költött pénz min. 50%-a kidobott pénz, csak nem tudni hogy melyik 50 %.
Mindig komoly dilemma, hogy hol és mennyiért reklámozzunk. Tavaly és tavaly előtt ment hirdetésünk a helyi rádióban. Ezt megspékeltük egy olyan dologgal, hogy volt egy kb. 2 perces információs blokkunk, melyben minden nap egy-egy világörökséget mutattunk be. Az ismertető végén egy rövid mondat volt, melyben arra utaltak, hogy mi készítettük ezt az anyagot.
Idén nem akartam hirdetni a helyi médiában, hanem mást szerettem volna. Azaz mást szeretnék csinálni. Még nincs végleges döntés. Több elképzelés van.
1. Hirdetni valamelyik országos lapban. Leginkább a Blikk neve merült fel.
2. Hirdetni valamelyik országos rádióban, vagy olyan rádióban, mely Budapesten fogható, ugyanis az a meglátásom, hogy aránytalanul kevés a budapesti utasunk. Itt elsődlegesen a Juventus rádió neve merült fel. Ennek viszonylag nagy a hallgatottsága, de mégsem olyan drága, mint a legismertebb 2 kereskedelmi rádió. Ezzel az a bajom, hogy nehéz lemérni a hatékonyságát. Ez inkább névfuttató reklám lehet. Csak úgy jelzésképen egy ár. 35 x 20 mp hirdetés a Juventusban kb. 350.000,- Ft. Ez állítólag olcsó ár. Kérdés az mihez viszonyítsam...
3. On line hirdetés.
3/a : valamelyik cég oldalán hirdetni. - Holnap jön hozzám a delmagyar.hu szerkesztője egy ajánlattal. Biztos megkérdezem a szegedma.hu ajánlatát is. Ez a 2 a helyi média online-os újságja. Egyik inkább bal oldali - ismertebb régebbi, a másik jobb oldali most felfutóban lévő.
3/b : google hirdetésre költeni. Ez a kereső portálokhoz tesz előbbi elérhetőségi lehetőséget. Ez a legmodernebb rendszer. Itt felkerül a hirdetésünk az általunk az általunk meghatározott oldal elejére és ha oda kattint valaki a hirdetésünkre, akkor megjelenik a honlapunk és akkor azért. mi fizetünk alkalmanként 25 - 50 Ft-ot (mármint kattintásonként). Ennek is van előnye, mert ha valaki rád kattint, akkor valószínűleg érdeklődik az ajánlatunk iránt.

Ez a 3 legjelentősebb. Mert van még a TV - arany árban -, van a műsor támogatás rádió vagy TV. Szintén irreális árban, akkor vannak még az utcai óriás plakátok (kb. 150- 200.000,- Ft/ hónap).
Nincs az az összeg amit nem lehetne hirdetésre elkölteni, de kérdés hol és mennyit?
Mindettől függetlenül szerintem a legjobb hirdetés a szájpropaganda. Ez azt jelenti, hogy ha valaki a barátjának, rokonának elmondja: figyelj ezzel a céggel utazz mert ez maximálisan megcsinálja azt amit ígér. Ennél jobb hirdetés nincs. Ahogy szokták mondani: a legjobb befektetés az elégedett utas. Kérem szálljanak be ebbe a hirdetésbe. Ha ismerősük körutat keres, ajánlják irodánkat. Előre is köszönöm..

7 megjegyzés:

  1. Jó bornak nem kell cégér!
    Vagyis:Elég,ha az ember egyszer utazik a Proko Travellel,már msá iroda soha nem elég jó neki.
    Én legalábbis így vagyok vele.
    Az a közvetlenség,családias légkör, sehol máshol nem tapasztalható!
    Mikor másoknak meséltem,milyen egy Proko út,nme hitték el. Ezért kellett,eljönniük velem, hogy elhiggyék.
    Azonkívül:ez a blog is jó formája a reklámnak, a törzsutasoknak is,de azoknak is,akik még nem voltak. hitték el,hogy létezeik ilyesni.

    VálaszTörlés
  2. Az utolsó bekezdést megerősítem: általam 2 házaspár is törzsutasuk már.

    Ha elvisz kedvezményesen Angkorba, garantálok további 3 új potenciális törzsutas házaspárt.:-)

    VálaszTörlés
  3. Igaza van, a legjobb propagandista az elégedett utas. Miután feleségemmel Önökkel utaztunk, lányomékat is a Prokohoz irányítottam és ők is elégedettek voltak. Mindnyájan csak ajánlani tudjuk Önöket!
    De, meg kell jegyeznem, hogy a honlapjuk lehetőségeit sem használják ki maximálisan!
    Tavaly egész évben a kép és videó galériában a "feltöltés alatt" szövegben gyönyörködhetett aki kíváncsi volt arra, miket fog látni ha az adott utat választja. Korábbi írása szerint több ezer utasfotóból tehetnének fel képeket. Jómagam két 10 perces videóanyagot is készítettem Önöknek, de a honlapjukon az Ön ajánlásán kívül semmi friss anyag nincs, pedig már április van.
    Más, nem gondolt esetleg budapesti hirdetési újságra? Heti rendszerességgel tömik tele vele a nép leveles ládáit.

    VálaszTörlés
  4. A hosszu honapokon keresztul uresen allo galeria szerintem is szivhatas, akarom mondani szivatas.
    1 blogolvaso

    VálaszTörlés
  5. Szeretnék javaslatot tenni. Nagyon sok utasuk idősebb koru, én felvenném nyugdíjas klubbokkal a kapcsolatot, szerintem 4-5 napos útra vevők lennének......sokat mennek, lenne rá igény.....

    Hogy miért kevesebb a fővárosi utasuk, nekik ott van a repülőtér, rengeteg utazási iroda, de ha egyszer elmennek Önökkel, szerintem maradnak is.

    Én a pestieknek a metróban, vagy ahol lehet plakáton hírdetnék, a rádió és tv szerintem nem éri meg, talán az újság még igen.

    A vidékieknek feltétlenül jelezném első helyen, hogy felszállítják őket Pestre.

    VálaszTörlés
  6. Borsodi apró 46-502-900 hírdető újság Miskolcon és talán környékén mindenki ingyen kapja......hogy a hírdetőnek kell-e fizetni, azt nem tudom.

    Szerintem más megyékben is van ilyen.......
    Tessenek elérhetőségi címeket küldeni, hátha segíteni tudunk......

    Én is törzsutas vagyok, és mondom mindenkinek, hogy jó a Proko.......

    VálaszTörlés
  7. Talán ez nem kapcsolódik közvetlenül a reklámhoz, mert nem tudom a honlapot mennyien nézik, de a galériát én is hiányolom. Ha már itt vagyok a honlapon, nem annyira az útleírás, hanem inkább a képek győznek meg. Sok helyen nem voltam, így ha az út leírásában egy ismeretlen hely szerepel, akkor rákeresek.
    Szívesen olvastam itt jobbra, a tagok között, egyik törzsutasuk beszámolóit is. Észrevett olyan apró szépségeket, amit a leírások nem tartalmaznak, de a kedvemet meghozhatja az úthoz. A képekre visszatérve: vannak katalógusba való fotók, mint például a neuschwansteini kastélyt mutató szokásos kép (ahogy az utas nem látja majd, mert a szomszédos hegy tetejére nem megy fel az út), de emellett jó olyat is látni amit tényleg azon az úton készített valaki.

    VálaszTörlés