2012. május 20., vasárnap

Szicília , Syracusa

Az Etna megtekintése után Syracusába mentem. A város szintén már a görög időkben lakott település volt. A sziget D-K részén található. Hangulatát tekintve tipikus dél-olasz kisváros. Kiteregetett ruhák, szűk utcácskák, hangulatos terek. Csak ezért elutazni Szicíliába nem javasolnám, de ha már ott vagyunk érdemes egy 2- 3 órát ott eltölteni.
Syracusa














Este már Cataniában aludtam. Viszonylag későn értem a városba, mivel mint már említettem aznap volt az Etna programom is, nemcsak a syracusai. Tárgyaltam a partnerrel még egy hosszabbat és másnap reggel repültem is már haza.

Syracusa

























Összegzem a szicíliai élményeimet, benyomásaimat. A szigetet járva sehol semmilyen jelét nem láttam a félelmetes hírnevet kivívott maffiának. Tudom, hogy manapság már különböző legális hivatalos cégek irányítói lettek a régi "keresztapák" és közvetlen barátai. Ennek mint turista semmiféle negatív jelét nem láttam. A táj - igaz május volt - de feltűnően zöld és változatos. Az emberek kedvesek, az árak nem irreálisak. Az ételeikre jellemző a több fajta, különbözőképen elkészített tengeri finomságok. (Jó tudom, hogy nem mindenki kedveli, de én szívesen eszek, halat, rákot, kagylót. Talán a polip az amelyet legkevésbé kedvelem.) Italokat tekintve, természetesen szicíliai borokat ajánlanék. Ami nekem legjobban ízlett az az Etna lejtőin termesztett szőlőkből készült borok. Feltűnően zamatosak voltak a fehér borok, (a hal ételek miatt inkább azokat fogyasztottam), de finom vörös borok is vannak.




















Ha tehát valaki akár szervezetten, akár egyedül (ebben is tudunk segíteni - szállás, kocsi lekötésekkel) akar nekivágni Szicíliának, akkor nem kell megijedni, hogy ott embert rabolnak és gyilkolnak. A közbiztonság jobbnak tűnt, mint egy átlagos olasz nagyvárosban.
Felmerülhet a kérdés, hogy hány napot javaslok az ott tartózkodásra? A sziget körbejárására 4 - 5 nap elegendő. Ha valaki a homokos tengerparton akar fürdeni, napozni, akkor ennél többet töltsön el itt, mert ebbe a 4-5 napba maximum egy nap, de inkább csak fél nap fér bele.

Vásárlás tekintetében  szicíliai (etnai) bor, a lávakövekből faragott szobrok, ékszerek azok amelyek egyediek és különlegesek. Áraikat tekintve pedig egész elfogadhatóak. Én is ilyen ajándékot vettem szeretteimnek és a lányoknak is az irodába
Taormina
.
Ezzel a bejegyzéssel befejezem szicíliai élményeimről a beszámolást, legközelebb új témával jövök
Taormina

.

3 megjegyzés:

  1. Tényleg hangulatos városnak tűnik Taormina!! Köszönjük a képeket is ! Csodás útnak néz ki:))

    VálaszTörlés
  2. Tisztelt Prónay Úr,
    a jól "kiböjtölt" nyaralásunkat Szicílián töltjük.(anya és 20 éves lánya).
    7 napunk van.
    Cataniában landolunk, autót bérlünk.

    Bármilyen jó tanácsot, ötletet szívesen vennénk.

    Pl. Feltétlen kell-e vezető az Etna-kiránduláshoz, vagy nekivághatunk magunk is?
    Ragaszkodjam az autópályákhoz, vagy érdemes nézelődni az alsóbb rendű utakon?
    A városokban tényleg kaotikus a közlekedés?

    előre is köszönöm

    üdv


    Allaga Mária

    VálaszTörlés