2012. május 10., csütörtök

Szicília


Lassan egy hete nem írtam a blogomban. Teljesen jogosan felmerülhet a kérdés, vajon miért?
Útbejáráson voltam Szicíliában.
Erre lehet azt mondani, de jó valakinek. Most őszinte leszek, tényleg jó volt. Az ok, amiért elmentem az, hogy idén csináljuk először a Szicília – Málta programunkat („Titokzatos szigetek a Földközi-tengerben – katalógus 31. old.) és ki akartam menni a programot átnézni és a szállodákat „lechekkolni” és a partnerrel tárgyalni.
Most erről az útról számolok be Önöknek 2 blogbejegyzés során.
Mivel szombaton még kézilabda meccsem volt, ezért csak vasárnap tudtam indulni. (Hagy dicsekedjek, szombaton is nyertünk. Most az 5. helyezettet vertük 28:24. Ezzel most már 6. helyen állunk. Négy meccs óta ülök a padon 3 győzelem 1 döntetlen. A 9. helyről felmentünk a 6. helyre.) No ennyi dicsekedést remélem megbocsátanak.
Szóval vasárnap indultam és szerdán reggel már indultam is vissza Szicíliából, mert du-n edzésem, este pedig a Lions Club tagjává választásom ceremóniája volt. A Lions Club egy karitatív szervezet, melynek – örömömre – tagjai közé kerültem.
Térjünk vissza Szicíliára. Három napom jutott a szigetre. Már az elején is tudtam, hogy ahhoz, hogy a teljes szigetet bejárjam, ahhoz ez a 3 nap kevés. Ezért a K-i és D-i rész mellett döntöttem. Ebben szerepet játszott az is, hogy Cataniába szállt le a gép és az is hogy – szerintem - az ország 5 fő látványossága közül 4 erre felé található. Melyik ez az 5? Taormina, Agrigento, Etna, Palermo és Siracusa. Természetesen mind a 4-t bejártam. Partner iroda segítségével, egy bérautóval mentem és az adott látványosságnál volt idegenvezetőm. Első nap Piazza Armerina  és Agrigento volt a program. Piazza Armerina-ban nem is a város, hanem a mellette lévő villa mozaikjainak megtekintése volt a fő attrakció (Unesco Világörökség). Jelenleg részben felújítás alatt van, ezért a sok szép mozaikból nem láthattam mindegyiket – így például a híres bikinis lányok mozaikot sem – de összességében érdekes volt.
 
Azért fogalmazok így, kicsit diszkrétebben, mert csak ezért nem érdemes Szicíliába utazni. Ha ott van az ember, akkor megnézi ezt a mozaikokkal díszített ókori villát, de ennyi, nem több ez a látványosság.
 
Délután fogadott Agrigento. A város semmi, ellenben a közelében található „Templomok völgye”, no az aztán valami.
 
Elszórtan, egy kb. 2 focipálya (200 x 50 m) nagyságú területen található több ókori templom. Nos ezek meseszépek. Ezek már azok a kategóriák, amikért érdemes egy országot felkeresni. Természetesen világörökség. Kicsit fárasztó a gyaloglás a kövek között, de megéri. Viszonylag jó állapotban vannak az ókori görög-római templomok. Nagy élmény volt. Ha valaki ide jön – pláne nyáron-, akkor sapka, edzőcipő, laza könnyű öltözet szükséges, de így is elfárad a nap végére.
 
Az itteni hotel teljesen rendben van. Nem egy luxus, de az egy éjszakás szálláshoz maximálisan megfelel.
Második nap továbbmentem Enna, Taormina, majd a tengerpart. Ezt követte a 3 napi programom: Etna, Siracusa, Catania. Ezekről legközelebb írok. Beszámolok arról, hogy miként látom ezt a szicíliai maffiakérdést is és arról is, hogy mit érdemes itt vásárolni.
Befejezésül még egy megjegyzés. Folyamatosan készülnek az idegenvezetői ajánlások az utakra. Javaslom tekintsék meg ezeket a web oldalunkon. 

2 megjegyzés:

  1. Köszönjük a beszámolót!

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük! mintha mi is utaznánk kicsit! és felkelti a figyelmünket az biztos!

    VálaszTörlés