2010. június 28., hétfő

felállás

Visszatérek a szakmához. Saját problémáit az embernek magának kell megoldania. Ehhez nem kap segítséget.
Más a helyzet az irodában.
Gondolom több olvasót is érdekel, hogy miként áll fell a PROKO TRAVEL. Először az elnevezés. Gondolom a PRO - mindenkinek beugrik a Prónay-ból az első szótag. Mi a második rész? Feleségem Ildikónak a család neve KOtvits innen a KO. Eleinte voltak mások is a cégben, de 15 éve már csak ketten irányítunk.
Mind a ketten - többek közt - pedagógus végzettségűek vagyunk, de természetesen van felsőfokú szakmai végzettségünk is. Olyan komoly szinten, hogy mindketten vizsga elnökök vagyunk különböző idegenforgalmi szakvizsgán. Ildi idén 6 én 5 vizsgán vizsgaelnökösködtünk. Mi ebben a jó? Az ember rálát a feltörekvő nemzedékre, talán tud 1-2 tanácsot is adni és nem titok nem 1 idegenvezető így került irodánkhoz. Magyarul: kettőnk közül valamelyikünk vizsgáztatta és látta benne a tehetséget és munkát ajánlottunk neki.
Egyébként nagyon nehéz bejutni a körforgásba. Ha be jut az ember legalább olyan nehéz bennmaradni. Miért? Csak egy számot mondok (HIVATALOS ADAT) 2009-ben Csongrád megyében 108 idegenvezető vizsgázott. Adódik a kérdés; mennyire van szükség nos a válasz talán 2-3 főre éves szinten. Mivel a régiek is szeretnék megtartani munkájukat plusz az irodák a legjobbaknak adnak inkább több utat, és nem egy újat próbálnak ki. Felmerül a kérdés miért?
Ezt én úgy szoktam fogalmazni ez olyan mint az orvos. Mindenki elfogadja, hogy egy orvosnak mindig van első műtétje. Ez természetes, de az a lényeg, hogy ez ne rajtam legyen. Lefordítva az idegenforgalomra. Természetesen minden idegenvezető elkezdi valahol és valahogy. Ellenben az az álláspont: Ja de ez ne legyen akkor amikor én utazok.
Nos a PROKO TRAVEL-nél nincs is ilyen. Ugyanis nálunk az újaknak is komoly megmérettetésen kell keresztül menniük mielőtt önállóan a "műtőaztalhoz" - az utasok elé kerülnek .
Nos erről majd legközelebb.

1 megjegyzés:

  1. Amikor életemben először idegenvezettem (értem ez alatt, hogy nem kisegítő idegenvezető voltam, hanem végre saját csoportot vittem) egy légitársasági malőr miatt (mi mást mondana az idgenvezető, mint, hogy a légitársaság hibája volt...:)...de itt tényeg igaz, kártérítés során elismerték) a csoportom egy része az átszállásnál Milánóban 3 órával későbbi gépre került. Ez nem tűnik akkora tragédiának, és nem is csorbult a program, de ha így INDUL egy út, akkor mindenki azt hiszi, hogy "nincs is repjegyünk"..."Kint fognak hagyni minket"...szóval mélyvízzel kezdtem. Az út végére aztán pozitívan jöttem ki a helyzetből, mert elfogadták, hogy előfordul az ilyen, továbbá különösebb kihatása nem volt az útra, és értékelték az adott helyzet beli "sürgősségi intézkedésket". (Itt nem tudom megállni, hogy ne írjam le a "sürgősségi intézkedések" hatását: Én az ott maradókkal maradtam Milánóban arra a 3 órára, azaz én is a későbbi géppel mentem, a többieket Barcelonában várta a busz és egy másik idegenvezetőnk. 7 utassal maradtunk ott. Fájdalomdíjként a reptéri shopban vettem 1 nagy Ferrero Rochet, 1 Asti pezsgőt és egy 0,7 literes whiskeyt nekik (kisebb kiszerelés nem volt). Nos, a fájdalom díjat gyorsan elfogyasztották...mit mondjak, "nem voltak szomjasak"...a reptéri magyar nóták éneklése csak egy apró momentum a kis csoport performanszából...:)...mindenesetre a fájdalom díj tényleg elmulasztotta a fájdalmukat...utólag páran bánták, hogy nem maradtak le ők is a korábbi gépről...)

    VálaszTörlés