2011. november 2., szerda

India összegzés 2.


Folytatom indiai összefoglalásom
Látnivalók: Lehet, hogy furcsa lesz amit mondok, de többet vártam tőle. Vagyis rosszul fogalmazok, változatosabbat  vártam. Az én hibám is, hogy nem olvastam eleget előre hozzá, de … Elmondom mit értek ez alatt:
Delhi Minisztériumi negyed
A táj az kb. nulla, semmi, itt ahol jártunk. Van egy két kies domb ez az össz. A természetes vegetáció szintén értékelhetetlen. Alig van, és ahol van ott is poros, gyér és az élményt, a látványt tekintve nulla. Ilyen szempontból Kína vagy Indokína (Vietnám – Laosz –Kambodzsa) összehasonlíthatatlanul szebb. Nem is beszélve Dél-Amerikáról.
Agrai táj
Műemlékek: Itt is összetettebb a kép. Nem lehet egy szóval értékelni. Taj Mahal: fenomenális, fantasztikus. Életem egyik nagy élménye. Qutb Minar kivételével mindegyik a XVI – XVIII. században épült ( a Taj Mahal is), ebből következően nagyon hasonló stílust képviselnek.
Taj Mahal
A paloták és az épületek nagyon szépek, kiváló építészeti munka mindegyik, de valahogy nekem hiányzott az az építészeti változatosság ami pl. Kínában vagy Peruban van. Hiányzik az 1000 évnél régebbi emlékek látványa. Természetesen vannak a gyarmati időkben készült szép épületek, de ha erre vagyok kíváncsi akkor jobb állapotban és többet megtekinthetek Angliában. Nem tudom jól le tudtam-e írni érzéseimet, de a lényeg, hogy ha nem is csalódás, de összképet tekintve többet vártam az „Aranyháromszögtől”.
Qutb Minar
Hogy lehet ezt javítani, eladhatóbbá, élvezetesebbé tenni? Egyrészt kell bele tenni valami természeti látványosságot. Nemzeti parkot, vagy dzsungelt, valami mást mint csak az épületek. Másrészt:  biztos, hogy Nepállal, a hegyekkel kombinálva jobb lesz az összhatás. A látnivalókat egy mondattal összegezve: Nagyon szépek, örülök, hogy láttam ezeket, de magában amit láttam kevés volt és nem volt elég változatos egy általam jónak mondott társasút összképének.
Agra Akbar mauzoleum
Higiénia:  Katasztrófális. Nagyon észnél kell lenni. Mit eszünk, hol eszünk, mit iszunk, mit fogunk meg és így tovább. Mi úgy tűnik, megúsztuk probléma nélkül, de aki ide jön az ne „legénykedjen”, hogy ugyan már az én szervezetem erős… Mert nagyon pórul járhat. Ha odafigyel az ember és napközben is folyamatosan fertőtleníti a kezét, akkor kicsi a veszély a problémákra.
India életkép
Szállodák: **** alatt semmiféleképpen sem. Így is „beleszaladtunk” Mumbaiban egy nagyon gyenge  4*-os szállodába. Interneten – nem partneren keresztül – foglaltuk, meg is bántuk. Minden városban a programok után kértük, hogy mutassanak meg 3-4 szállodát, amelyikek közül kaphat a csoportunk. Egyikkel sem volt probléma. Jó, biztos a legszebb szobákat mutatták meg az adott szállodában, de az embernek ehhez van már rutinja, hogy lássa a rejtett „aknákat”.
Egyik szálloda szobája
Egy mondattal összegezve az indiai útbejárásunkat: Jó, hogy végigjártam, mert  ezt így tiszta szívből nem tudom ajánlani, kisebb módosításokkal jó utat lehet belőle összeállítani.     
A két utazó a Baby Taj elött
Utunkat Dubaiban folytattuk. Itt is partner mutat meg szállodákat. Legközelebbi bejegyzésem erről az országról (emirátusról) fog szólni.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes a beszámoló!

    VálaszTörlés
  2. A mi hasonló utunkon kellemes színfolt volt egy tigrisnéző szafari a Rathanbore nemzeti parkban, ez útbaesik Jaipur felé. Igazából amikor kiértünk az aranyháromszögből, akkor élveztük Indiát igazán. Legnagyobb katarzis a szintén nem vészesen távoli Amritsari aranytemplom volt, mert a zene a látvány és az illatok együtt hatottak az érzékekre. Esetleg a Himalája egy Nepálnál közelibb része is beiktatható pl. Dharamsala, a kis Tibet. Persze mindez egy egyhetes aranyháromszög túrába nem fér bele.

    VálaszTörlés
  3. Igen én is valami hasonlót képzelek el. Marad az aranyháromszög kb 6 nappal. Ezt kiegészítem természeti látványossággal még Indiában, majd kb. 4 nap hosszabbítási lehetőséggel Nepálban. Elsősorban Pokhara másodsorban Katmandu. A Chitwan Nemzeti Parkot kihagynám, ha lenne Indiában nemzeti park.

    VálaszTörlés