2011. december 18., vasárnap

Évzárás


Részünkről lezártuk az évet. Annyi pontosítást teszek bele, hogy ma érkezik haza 3 adventi csoportunk – remélem szerencsésen -, és akkor tényleg befejezettnek tekinthetjük az évet, szakmailag. Miért mondom mégis azt, hogy „lezártuk az évet”? Tegnap és tegnapelőtt volt az év végi céges összejövetelünk, évértékelésünk. Most először rendeztük ezt az összejövetelt Budapesten. Általában valami wellness szállodában szoktuk 2-3 napos program tekintetében búcsúztatni az évet, (pl. tavaly Egerben), de most az új iroda nyitása adta az apropóját a dolognak, ezért rendeztük Budapesten. Természeten megtekintettük a Katona József utca 14-ben (a Vígszínház mögött) lévő új irodánkat is. Mindenkinek nagyon tetszett, a berendezés, a színhatás... Javaslom Önöknek is menjenek be. tekintsék meg.
Ebben a pesti 2 napban - ahogy mondani szokták -, volt minden, mint a „jóó bóótban”. Rétesház- majd Bazilikalátogatás. Este Vígszínházas előadás megtekintése majd zárásként egy sétahajózás a Dunán. Természetesen a szakmai értékelés sem maradhatott ki. Az adatok most 90-95%-os állapotban vannak, de azért összegezni lehetett az évet. A végső lezárást január végére tervezem. Akkor Szegeden tartunk egy összejövetelt, melyben a 2011-es év mellett az új (2012-es) katalógus ismertetése is szerepelni fog. Értem ez alatt azt, hogy tájékoztatjuk a kollégákat az új utakról, illetve a régi utakban történt változtatásokról.
Pár szó a 2011-es évről. Egyértelműen jó évünk volt az idei szezon. Ezt még az sem tudtam elrontani (kicsit beárnyékolta), hogy szeptembertől a forint jelentős zuhanásba kezdett.
Szavaztunk a beküldött utas fotókra is. Nem árulom el a győztest. Legyen elég annyi, hogy több fordulós volt a szavazás. Még az összejövetel előtt az előzsűri kiválasztott 40 képet, a beküldött több ezerből, ezeket hoztuk a csapat elé. A 40-et először  lecsökkentettük 10-re, majd azt 5-re majd azt 3-ra és a hármas döntőben jött ki a 3 díjazott sorrendje. Legyen elég egyelőre annyi, hogy az utolsó 3-nál 1 illetve 2 szavazat döntött. (25-en szavaztunk). Nagyon nehéz volt, nagyon jó képek jöttek a pályázatra. Önök is megtekinthetik a top 40-et. A PROKO TRAVEL web oldalán keresztül a felső menüben lévő „f” betűre kattintva léphet be a Facebook oldalunkra. Javaslom, tekintsék meg őket és szavazzanak a legjobbra, mert kiírtunk egy közönségdíjat is. A legtöbb szavazatot elérő fotó kapja a közönség díját. Szavazzon Ön is mondja el véleményét a képekről a facebook-on is. A beküldött rengeteg képből  a jövő évi katalógusban is vissza fog köszönni néhány szép fotó. (Nem csak a nyertes 3).
Szintén sorsoltunk a beküldött véleménynyilvánító lapok között. A három nyertes nevét abban a kísérő levélben fogják megtudni, amelyet a katalógusunk mellé teszünk. Akik kértek katalógust azoknak január végén postázzuk és abban lesz ez a levél is.
A 2011-es évvel kapcsolatban megállapítottuk: növekedett az utas számunk, sok új utasunk lett idén – ami számomra meglepetés volt – és nagyon kevés volt a negatív vélemény a szolgáltatásainkról.
Kiértékeltük az utas véleménynyilvánító lapokat. A beérkezett lapok közül nem érte el az 5 % az a vélemény, hogy a PROKO TRAVEL szolgáltatása rosszabb a többi irodához viszonyítva. Ha belegondolunk abba, hogy óhatatlanul – rajtunk kívül álló okokból is -, előfordulhatnak problémák ez szerintem nagyon jó szám. Ez az 5 % olyan mintha egy teli buszos  csoportból 2 fő érezte volna úgy, hogy van nálunk jobb szolgáltató. Természetesen ezen is próbálunk javítani, lásd az egyik visszatérő probléma volt a neumi szállás, idénre lecseréltük, de mindig előfordulhat – vagy a mi, vagy más hibájából – probléma. Azon munkálkodunk, hogy ez minél kevesebb legyen. Az összes többi vélemény vagy azt mondta, hogy jobb mint más szolgáltatóé a mi teljesítményünk, vagy azt, hogy legalább olyan szintű. Látják Önök is, nem azon örömködtünk, hogy az utasok 95 % dicsér bennünket, hanem azt elemeztük, hogy az 5 %-ot hogy lehet csökkenteni!
A mostani megbeszélésen már ott voltak a siófoki kollégák – ahol január 1-én nyitunk - és a kaposvári kolléganő is, aki októberben ment nyugdíjba.
Befejezésül még annyit, hogy az utak időpontjai 95%-ban elkészültek. Ha valakinek fontos még idén 1-2 konkrét út indulási időpontja, pl. szabadság ütemezése miatt,  a szegedi irodában érdeklődhet utána. Hangsúlyozom ez 95%-os pontosságú ez és az árat még nem tudjuk megmondani.
Pár útnál hiányzik még 1-2 szállás, ezeket próbáljuk még lekötni, megrendelni. Remélem a héten sikerülni fog. A legnagyobb problémában Karintia ny-i részén lévő szállásunkkal van. Több utunk is érinti ezt a vidéket pl. Dolomitok 1. és 3. éjszakája, és nincs hely a szokásos 3 szállodánkban. Amit találtunk eddig vagy minősége miatt nem fogadtuk el, vagy „aranyárban” adják. Nézni kell a minőség mellett az árat is, mert különben nem tudjuk eladni az utat olyan drága lesz. Hiába látná meg az utas, ha odautazna, hogy milyen szép helyen van és milyen elegáns, ha nem tudja, vagy nem akarja megfizetni. Szóval küzdünk tovább. Januárra nyomtatott formában kész kell  lenni a katalógusunknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése