2011. december 10., szombat

Mostani feladatok


Ígértem, hogy mesélek arról, hogy most mivel foglalkozom. Ezzel kicsit magyarázatot is adok az egyik blog bejegyzőmnek aki – teljesen jogosan – felvetette, hogy rég írtam bejegyzést.
Nos akkor az elmúlt 3 hét történései: Olyan szempontból biztos, hogy nem vagyok jó főnök – lehet, hogy más szempontból sem -, hogy a programok szövegezésében, címadásában kevés olyan dolog van, amit egy az egyben elfogadok. Mit értek ez alatt? Ha egy kolléganő ír egy új programot, pl jön egy zár (egyedi megrendelésű) csoport és ahhoz ír egy programot, akkor kb. 30 – 40 %-ban belejavítok, átírom. Nem mondják a lányok, de tuti, hogy ez nem esik jól nekik, hogy dolgoznak vele, és én mégis majdnem egy újat írok az Ő programjuk helyett. Ezért inkább azt csinálom, hogy minden programot én írok.
Ez azt jelenti, hogy minden évben minden programot – a már meglévőket is - elolvasok, minimum 2 x és a fogalmazásba, vagy a tartalomba belejavítok. Ezt a javítást megelőzi egy egyeztetés az idegenvezetővel, aki vitte az utat, és visszaemlékezek arra, hogy milyen javaslatok szerepeltek az utas megjegyzésekben az út végén leadott véleménynyilvánító lapokon. Mondok egy konkrét példát. UTAS javaslat volt, hogy a Viva Espana utat miért nem Madridból indítjuk, akkor nem kell a repülős utasoknak 2 x megtenni a Barcelona – Madrid távolságot (660 km). Végiggondoltam, leegyeztettük a repülőjáratokat és átírtam a programot ennek megfelelően. Vagy mondok egy másikat. Kata idegenvezetőnk javasolta, hogy ne legyen együtt Barcelona – Montserrat, mert az utasoknak van igényük arra, hogy hosszabb időt töltsenek Barcelonában. Az utolsó nyaralós spanyol csoportot én vittem (lásd blog szept. közepe) és ott megszondáztattam a kérdést az utasoknál. A többség sajnálta volna, ha kimarad Montserrat. Erre Katának jutott eszébe; semmi baj tegyük bele az andorrai kirándulás programjába, mivel ott a vásárlásra szánt időből tudunk csippenteni annyit, hogy belefér Montserrat, azért is megoldható a módosítás, mert a hegy lábánál haladunk el.
Szinte nincs olyan program, amelyikbe vagy kicsit, vagy nagyon ne javítottam volna bele. Amelyiket befejezek, azt átnézi a referaturán az a kolléganő, aki köti hozzá a szállásokat, hogy minden OK-e, pl. a szállás helyszíne és a program harmonizál-e, az ellátás, időpont stb. amit leírtam jó-e, és a szövegbe is belejavíthatnak. Ha ez megvan, akkor küldjük az idegenvezetőknek, hogy egyeztessük, hogy nincs-e olyan látványosság leírása a szövegben, amit esetleg nem tekintenek meg és az a szöveg, amit leírtunk az úgy jó-e, vagy kell-e bele – akár 1 szó- javítás. Ha ez a javítás is megvan, akkor kapja meg az anyagot Lilla kolleganőnk, aki magyar szakot végzett és Ő még egyszer átnézi nyelvtanilag és véglegesíti a szöveget. Önök is tudják a földrajzi nevek írása nem egyszerű. Ehhez szakember kell. Ennyi kézen megy át egy program. Sajnos így is marad benne hiba minden évben, de remélem egyre kevesebb.
Most ott tartok, hogy hétvégén befejezem – talán – a tavalyi katalógus átírását és rátérhetek az új utak írására. Ez lassabb, nehezebb. Milyen új utak lesznek és mely utak nem fognak megjelenni az idei katalógusból a jövő éviben, arról következő blogomban írok.
Jaj még annyit, hogy 2 utunk mely jövőre fog indulni, már fenn van a web oldalunkon és lehet rá jelentkezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése