2012. február 9., csütörtök

Málta 1


Tegnap érkeztem haza Máltáról. Kimentem megtekinteni a szállodát, egyeztetni az együttműködést a partnerrel és körbenéztem a szigeten. Milyen volt? Kifejezetten élveztem a kint tartózkodást, még úgy is, hogy ott is szeles és hideg idő volt.
Irigykedtek ránk nagyon (végre egy ország), no ne legyünk nagyon büszkék, mivel arra irigykedtek, hogy nálunk esett a hó. Állítólag náluk 80 éve nem láttak havat. Eset Dél - Olaszországba és Észak-Afrikában és ezért nagyon reménykedtek, hogy náluk is fog. Nem jön össze a dolog. Állítólag a fő ok, hogy a kb. 40 x  20 km-es sziget mellett a 15  C-os tenger nem engedi a hőmérséklet olyan mértékű csökkenését, hogy havazzon. Helyette jégeső volt. Nem volt az sem jobb...
A partner mutatott több szállodát. Összességében megállapítható, hogy a szállodák kategórián belüli színvonala inkább az olasz mint az angol besorolás felé tendál. Mit értek ez alatt. A **** inkább az erős ***. Büfé reggelik vannak általában meleg ételekkel kombinálva. Vacsoráknál gyakori a zöldség és a hal.
Látnivalók: Nem tudom tudják-e de itt is fordított közlekedés van ép úgy mint Angliában. Szokatlan, főként az amikor fordítva mennek bele a körforgalomba. Tuti, hogy ha vezettem volna én eltévesztettem volna néhányszor. 
Különlegesek a kiugró fa erkélyek.
 
Rengeteg templom található a szigeten. Van szép és csodálatos is. Nagyon egyszerűt keveset láttam. A másik fő építési stratégia a vár ill. a várfal építés volt. Ez a sziget mindig valakinek a támadási célpontja volt. A fő ok a centrális elhelyezkedés. Ha valaki Európából Afrikába akart hajózni, annak épp úgy jó megállási terület volt Málta, mint ha valaki az Ibériai-félszigetről vagy az Atlanti-óceántól akart Konstantinápolyba, vagy a Szentföldre menni. Aki birtokolta a szigetet az erősítette a kikötőt, hogy az övé maradjon. Természetesen a Máltai Lovagrend tagjai voltak azok, akik legtovább irányították és védték a szigetet.
Vannak több évezredes emlékek is a szigeten. 
Dingli sziklák
A városokra jellemző a keskeny, kanyargó, dimbes -dombos utcák sora. A sziget össz lakossága  nem éri el a 400.000 főt. Ehhez jön néhány tízezer vendégmunkás és bevándorló. Több magyarral is találkoztam. Ez egyre megszokottabb, ahogy járjuk Európát, hogy pl. a pincérek közt sok a magyar. Sajnos nem az igazgatók a magyarok (általában).
A sziget déli része a kevésbé ismertebb, de itt van egy szuper aranyos halászfalu: Marsaxlokk. Ha valaki elmegy Máltára javaslom tekintse meg. A mi fakultatív kirándulásunkban ez nincs benne, de szerintem az ezen kívüli legérdekesebb látnivalók igen: Mdina, Rabat, Mosta, üvegműves kis üzemek, Dingli sziklák, na és természetesen Valletta.
Valetta Sliema felől
Most van szerkesztés alatt az a program melyben ígérünk szállást (választható színvonal szerint) magyar nyelvű kíséretet a Valletta városnézéshez és magnós magyar nyelvű tájékoztatóval 2 buszos sziget túrát. Mindegyik túra 3-4 órás. A szállások időtartama egyedileg választható. Nem kötelező az egy hét kint tartózkodás. Szerintem ez az ajánlat 2-3 héten belül elérhető lesz web oldalunkon. 
Üvegművesek munkái
Most egyelőre ennyit a szigetről. Legközelebb még mesélek róla.
Feltettem egy kérdést nem oly régen: Mely 4 európai országba nem utaztatunk. A helyes válasz: Izland, Fehéroroszország, Moldávia, Bulgária. Nem soroltam Európához Törökországot, Grúziát, Örményországot (egyébként tavaly szerveztünk zárt csoportot ide is).

2 megjegyzés:

  1. Tetszik a beszámoló!
    Gondolkozunk a Szicília-Málta körúton :-)
    Remélem összejön a csoport!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű képek :))

    VálaszTörlés