2014. július 3., csütörtök

Facebook

Új témát vetek fel. Kíváncsi vagyok a véleményükre. Ez pedig a Facebook. Őszinte vagyok ezzel kapcsolatban is. Én nem szeretem és csak minimálisan használom. Mit jelent ez? 2-3 hetente ránézek a beérkező leveleimre, visszaigazolom a bejelöléseket és kb. kész is. 
Nos ezzel kapcsolatban vetődött fel egy kérdés az irodában, hogy növeljük-e a Facebook megjelenéseinket, avagy nem. Nem nehéz kitalálni, hogy én nem voltam a Fecebook mellett erősen kampányolók között. A fő indokom az volt, hogy egyrészt ez az oldal inkább a személyes kapcsolattartásokról élményekről, benyomásokról szól, nem pedig a marketingről, másrészt a mi utazóközönségünk ritkábban Fecebook-ozik. Ez inkább a tinik oldala. Jött az ellenoldal, hogy ez egy plusz információ forrás, melyet nem szabad elhanyagolni és manapság már minden korosztály használja folyamatosan. Addig-addig, míg a végeredmény az lett, hogy próbáljunk ki egy kampányt.
"Kilőttünk" egy olyan utat, mely biztosan indul és viszonylag kevés utas van rajta, és jó lenne még rá utas. Ez pedig a "Toscana és a csodás Közép-Itália" augusztusi utunk lett. Első tervünk az volt, hogy meghirdetjük a Facebook-kon, ezt az utat és aki megosztja és like-olja azok között kisorsolunk egy 20.000 Ft-os utalványt. Erre mondtam én, hogy ez nagyon gagyi. Legalább legyen egy kis játék ezzel kapcsolatban. No a végeredményt nézzék meg a Facebook - PROKO TRAVEL körutazások oldalnál. Kíváncsi vagyok véleményükre. Egyrészt arra, hogy a Facebook-ot mennyire tartják jónak utak népszerűsítésen céljából, másrészt az itt meghirdetett és kitalált marketing módszert jónak találják-e?
Örülnék, ha megosztanák véleményüket. Ja egyébként valóban van még hely a Toscanra (Facebook nélkül is.)
Más, ma hazaért 4 csoportunk: Baltikum, Ny-európai körutazás, sp. nyaralással, Olasz tóvidék és az Alpok kincsei. Eddigi információim szerint mindegyik jól sikerült. 
Ismét más téma: Meghirdettünk több pótcsoportot. Prágából, Krakkóból és Olaszország gyöngyszemeiből. Az eddigiekhez képest más időpontokban, hogy jó idegenvezetőt tudjak "rárakni". A Sörfesztivál csoportunk is betelt, azt - mivel kötött az időpont -, ugyanakkorra hirdettük meg. (Sörsátorral, programokkal). Ha valakit érdekelnének ezek az utak akkor weboldalunkon tájékozódhat az időpontokról és a pontos programokról. 
Romlik a forintunk, de nem tervezünk áremelést. Ha nagyságrenddel nem romlik tovább akkor nem is lesz. Ha 215-220 Ft közé esik az euróval szemben, akkor meglátjuk. Bízom benne, hogy ilyen nem lesz.
Befejezésül egy személyes dolog. Holnap lesz a kisebbik fiam, Bence diplomaosztója a közgázon. A masteren semmi változatosságot nem tudott betenni a vizsgáiba. 25 vizsgája + szakdolgozat + államvizsga mindegyik 5-ös lett. A "büdös kölök" jobb eredményt ért el mint az apja. Önök szerint illik az ilyen? Hogy mondom így neki, hogy " bezzeg apád..." :) 

7 megjegyzés:

  1. Én jónak tartom, ha növelik a megjelenést a facebook-on. Sok olyanhoz is eljut így a hír, aki nem is hallott az irodáról. Minden nap megnézem a facebook-ot, pedig sajnos nem a tini korosztályhoz tartozom. A Toscana játék is tetszett, természetesen részt vettem benne. Bencének szívből gratulálok, még nem is láttam ilyen teljesítményt. Én is nagyon hajtós voltam (szintén közgáz), de azért voltak 4-eseim is. További sok sikert kívánok a Prokónak. Üdv.: Kellényiné Ilona Pécsről

    VálaszTörlés
  2. Tisztelt Igazgató Úr!
    A facebook már rég nem a tinik oldala, és nem csak a kapcsolattartásról szól. Tényleg minden korosztály használja, és az utasaik közül is sokan. Szerencsére ott is egymásra találtunk/találunk és megosztjuk az élményeinket, tapasztalatainkat a Proko-s és nem Proko-s utazásainkról is.
    Valóban hatalmas információforrás, turisztikai szempontból is: nagyon sok városnak, üdülési régiónak van oldala, akik szinte naponta közlik a programjaikat, egyéb hasznos információikat vagy csak megmutatják, hogy milyen szépek, ezzel is csalogatva a túristákat.
    Az internetes hirportálok is közzé teszik az érdekesebb, vagy sokakat érintő cikkeiket.
    Vannak olyan oldalak, melyekért egyesek a szabadidejüket áldozzák, de hasznos és fontos közlekedési információkat közölnek...
    A facebook-on szerveződtek az önkéntes segítők akkor is, amikor Önök tavaly a hóban ragadtak, vagy utána az árvíz idején...
    Nyelvtanulásra is kiválóan használható, nagyon sok nyelvtanulós oldal van, nem csak "itthonról" tanítják pl. a németet, hanem ottani szervezetek is.
    Tényleg csak az embertől függ, hogy mire használja, és hogyan használja ki a lehetőségeket.
    Az Önök oldaláról nem csak azért lenne hasznos az aktívabb megjelenés mert több emberhez eljutna az információ, hanem azért is, mert aki a "legnépszerűbb események"-et figyeli, annál egy ritkán posztoló egyén/szervezet meg sem jelenik, hiába a követőjük.
    Egy játék nem fogja nagyon növelni a követőik számát, ahhoz szerintem kitartóbb marketingmunka kellene, de véleményem szerint megérné.
    5 éve utazom Önökkel, azóta büszkén hangoztatom, hogy Proko-s útra megyek, vagy azon voltam, de az ismerőseim nagy része csak nagyot néz, hogy még sosem hallott az irodáról...

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is jó lenne, ha aktívabbak lennének Facebookon. Nagyon jó reklámnak tartom. Tényleg kevesen ismerik a Proko Travel-t, én sem hallottam még Önökről tavalyig, amikor véletlenül belefutottam youtube-on egy videójukba, és rögtön el is döntöttem, hogy erre az útra mindenképp el kell mennem. Megoszthatnának a Facebookon hasznos információkat a közelgő utakról, feltehetnének friss képeket. A játék is nagyon jó ötlet volt. Én személy szerint azokat a játékokat szeretem a legjobban, amikor csak megosztani vagy lájkolni kell, mert azt nem lehet elrontani. :) De az se nagy baj, ha egy kicsit gondolkozni kell. Egyedül a kreativitást, ügyességet igénylő játékokat nem szeretem, mert azokban nem indul mindenki egyenlő eséllyel...

    VálaszTörlés
  4. T. Igazgató úr.
    Én is fenn vagyok a Facebookon , de csak azért hogy ha valamit , vagy valakit megakarok nézni akkor elérjem azt amit akarok.
    A mai világban azt hiszem nem lehet kihagyni , de hogy ez is meddig fog élni ( lásd IWIW ) kitudja.
    Számomra az utak átnézésének az alábbi sorrendje van : 1. Papír alapú katalógus
    2. Internet
    3. Utazás kiállítás
    Az utazásokra való jelentkezés sorrendje is ez . Az irodájukban olyan személyes kapcsolat alakulhat ki az utas , és az ügyintéző között ( valamelyik írásában Ön is említette ezt a témát ) ami a személytelen neten nem.
    Így olyan infókhoz is hozzájuthatok ami a neten , vagy a Facebookon keresztül nem jön át.
    Egy utazási irodába belépvén , már az ottani milliő ,
    és az engem fogadó munkatárs hozzáállása sokmindent elárul számomra az irodáról , ami alapján esetenként döntök egy útról , illetve arról hogy a továbbiakban is partnerek leszünk-e ?!

    üdvözlettel

    VálaszTörlés
  5. Az ev nagyreszet kulfoldon toltom, no nem kinancsi utazokent egyszeruen itt jottek be a szamitasaim.
    Olvasgatok a neten, feszbukozi nincs idom.
    A kedvesem viszont rajongassal kattintgat ismerosei kiemelt oldalaira, felhivja a figyelmemet az erdekes es uj dolgokra.
    Tehat amint ebbol a peldabol kiderul fontos reklamfeluletnek tartom a facebook-ot.

    Udvozlettel: Lajos Lengyelorszagbol

    VálaszTörlés
  6. Vagy csak Facebook párti szólt hozzá, vagy tényleg ennyire fontos a Facebook mint információ oldal. A lényeg, hogy nagyobb figyelmet kell nekünk is fordítani erre az információs oldalra is..

    VálaszTörlés
  7. A facebook lufi is kidurran nemsokára - no, nem azért, hogy ellentmondjak, de a mai világban nem az ilyenek a tartós minőség zászlóvivői. Ezt a mai tinik tartják életben - ajaj.... hosszú távon nem erre alapoznék.

    VálaszTörlés