2014. július 30., szerda

Walhalla és Straubing

Ma folytattuk Bajorországi nézelődésünket. Először egy különlegességhez mentünk. Ahogy megközelítettük az sem volt átlagos. A Walhalla volt a célállomás. (Erről még mesélek.) A megközelítés módja pedig folyami hajó volt. A Dunán hajóztunk kb. ¾ órát. Nem volt túl gazdaságos az utaztatásunk, mivel a hajón velünk együtt kb. 30-an utaztak és a hajó több mint 50 m-es volt.
Román stílusú kápolna a Duna mentén
Útközben néztük a folyó melletti látványosságokat és közben beszélgettünk. Nem mondom azt, hogy ez a látvány, amit útközben tapasztaltunk no ez aztán kihagyhatatlan. Maradjunk abban, hogy felejthető, de a Dunáról meglátni a Walhalla-t az nagy élmény.
Walhalla a Dunáról
Kikötésünk után több mint 300 lépcső megtételével jutottunk fel a dór oszlopokkal díszített görög templomra emlékeztető emlékműhöz. Ezt I. Lajos emeltette az 1820-as években, mellyel az volt a célja, hogy emléket állítson a német nyelvterületen született híres embereknek, művészeknek. Ezt azóta tovább bővítették. Az uralkodón (I. Lajos) és néhány angyalon kívül mindenkinek mellszobra látható itt.
Mint egy görög templom

Walhalla szoborcsoportjai
Számomra furcsa volt, hogy megtalálható itt Rubens, Orániai Vilmos, X Károly svéd király és még sorolhatnám a neveket. Ettől függetlenül nagyon örültem, hogy láttam, mert több csoportunk is jön ide, de én személyesen még nem volt szerencsém megtekinteni. Összegezve érdekes, és ha valaki teheti, nézze meg, ha erre jár.
Totálkép a csarnokról
 Programunk befejezése után kisbusszal mentünk egy kis bajor városba: Straubingba. Nem hogy nem voltam még itt, de nem is hallottam róla. Ez a kisváros (54.000 lakosú) is a Duna partján található. Elhelyezkedés a szállodában, majd ebéd és kezdtük a városnézést. Két nagyon lelkes és aranyos német kísérőnk, idegenvezetőnk volt. Megnéztük a nagy főteret, a múzeumot – ahol római emlékeket őriztek – és több templomot.
Straubing főtere
Délutáni programunkat nagyon vártam, mert egy órás bicikli túra lett volna egy közeli látványossághoz. Nos, az időjárás nem így gondolta. Addig is felhős volt az idő, ami a képeken is látszik szerintem, ebéd után nem sokkal el is eredt az eső. Ez pedig keresztbe húzta a terveinket. Így a város közelében lévő román stílusú templomhoz és az azt övező érdekes temetőhöz busszal mentünk.
Római katonai maszkok a múzeumban

Dürer ablak a templomban

Román stílusú templombelső
Összegezve Straubingot: Ha erre járnak és keresnek valami programot, akkor megéri megnézni a belvárost. Ez kb. 1 -1,5 órás program. Ennél nem is érdemel többet a városka. Ettől függetlenül mi jól éreztük (érezzük) magunkat itt. Azt se mondom, hogy biztos, hogy soha nem fogom betenni egy utunkba sem, de csak akkor, ha nagyon megszorulok program tekintetében.
 Este egy nagyon ízletes, hangulatos étteremben vacsoráztunk és készülünk a holnapi napra, kivéve engem, akinek még a blogot meg kell írnia és mellékelni kell a képeket is. Most megint esik.

Holnap folytatom a beszámolómat.