2015. május 14., csütörtök

Déli part mentén K-i írányba

Reggel elhagytuk Hella városát és folytattuk utunkat K felé. Először megálltunk a Skogafoss vízesésnél.
A Skogafoss mesés vízesése

Ez olyan szempontból volt érdekes, hogy szemből is és a mellette lévő hegyet megmászva félútról is és végül a tetejére felérve onnan is tudtunk felvételeket készíteni. Félútnál az volt a különleges, hogy végig szivárványban úszott a vízesés.

Szivárvány és a vízesés

Folytattuk utunkat, és egy mesés öbölnél álltunk meg legközelebb. Ez a Dyrholaey-öböl volt. Ezt egy amerikai magazin beválasztotta a világ 10 legszebb öble közé. Nem azért, mert fürdésre alkalmas, hanem a látványa miatt.
Dyrholaey öböl

A képek nem adják vissza azt az élményt amiben részem volt, de egy picit szemlélteti. A meredek sziklákkal övezett fekete homokos tengerpart engem is lenyűgözött.
Azok a szikla tetején mi vagyunk

Több, mint egy órát töltöttünk itt. A júniusban induló izlandi csoportunk programjában elméletileg nincs benne ez az öböl, de akár én viszem, akár más, ezt kötelezően be fogom tenni. (A júniusi csoportra, ha valakit érdekel, még talán van 2-4 hely – repülőjegy függő).
A következő szállásunk Skaftafellnél volt egy gleccser lábánál. Kinéztem a szobám ablakából és a gleccsert láttam.

A szobaablakból a gleccser 22:35-kor (!!)

Érthető, hogy a következő napunkat a gleccser felkeresésével kezdtünk. A Vötnajokull Izland legnagyobb gleccservidéke, mely az ország kb. 1/5-t birtokolja. Ebből rengeteg gleccser ágazik le a hegyek között húzódó fjordok – völgyek felé. A Skaftafell gleccserhez sétáltunk el. Ez kb. 1 órás túrázást jelentett (oda). Mivel a gleccser előtt egy tó van, ezért kb. 10 m-re tudtuk megközelíteni a jégtömböt. Szép képek készültek.
Skaftafell gleccser

Folytattuk utunkat K felé. A következő látványosság a Jökursarlon volt egy fantasztikus érdekes laguna. A gleccserből leszakadó jégtömbök (kisebbek, nagyobbak) ebbe a tóba jutnak, és innen egy kivezető csatornán keresztül áramlanak a tengerbe.
Jökursarlon jégtömbjei

Mivel a csatorna kicsi, a tó – viszonylag nagy – ezért hosszabb ideig tartózkodnak a jégtömbök a tóban, melynek látványa egyedülálló. A júniusi csoportunk hajókázhat is a jégtömbök között, mi azért nem tettük, mert sok most még a jég és a hajó minimális területet jár be. A felvételek így is mesések, pláne úgy, hogy itt is általában sütött a Nap.
Egy jégdarab a tóból

Tovább haladtunk a déli parton. Eddig nem láttunk szinte egyáltalán vadon élő állatot, de itt egyre több rénszarvast látni az út mellett.
rénszarvasok az út mellett

Izlandon egy betonos út megy körbe a szigeten, azonkívül a többi út apró lávakövekkel borított utak. Csak terepjáróval járhatóak.

útakadály

Az estét Djupivogurban egy fjord partján töltöttük. Itt két éjszakát alszunk. Holnap kirándulunk a K fjordvidéken. Természetesen erről is beszámolok.