2012. január 9., hétfő

Katalógusról ismét

Kezdek lankadni. Reggel fél 9-től a grafikai stúdióban rakjuk össze az oldalakat. (Most kb. a felénél tartunk), fél 5 után pedig megyek be az irodába és intézem a napi dolgokat kb. 7-ig. Szegény lányok; hol egyik, hol másik, hol többen maradnak ott munkaidő után, hogy egyeztessük az aktuális problémákat, feladatokat. Kezdek fáradni, pedig még több mit egy hét van hátra és az utolsó időszak még hajtósabb szokott lenni mint az eleje.
Mint az előző bejegyzésem megjegyzéseinek válaszába írtam; megváltoztattam a címoldalt. Most mellékelni akartam, az új címoldalt, de valami miatt nem sikerül. Annyira nem értek  ezekhez a dolgokhoz, hogy meg tudjam állapítani, hogy miért, ebből következően holnap a stúdióból tesszük bele a címoldal képét.
Az utak nagy részét már kikalkuláltuk. Szinte csak az egzotikus utak kalkulációja van hátra. Ott még 1-2 program egyeztetés is szükséges. Mivel ezek többségét csak én jártam be, a lányok nélkülem nem zárják le véglegesre a programot. Ha pedig szerintem úgy nem jó a magyaroknak, ahogy a partner javasolta, akkor folytatódik a levelezés, egyeztetés. Mivel ezek más kontinenst jelentenek a levelezés mindig 1-1 nap. Mikor ő olvas mi nem dolgozunk illetve fordítva.
Igyekszem sok utasképet betenni a katalógusba. Szerintem csak az új utasképeket számolva, kb. 40 új fotó kerül be a katalógusba. A régebbi utasképekből is kerülnek be fotók, de minden képnél csak az első alkalommal tüntetjük fel a fotó készítőjének nevét. Az utasfotók száma még változhat, mivel mint említettem az oldalak felénél vagyunk.
Ma kért nyilatkozatot tőlem a helyi sajtó (Dél-Magyarország), hogy miként kalkulálunk a nyárra. Két szóban összefoglalva a válaszomat  a következő volt: nehezen, reménykedve. Én bízok abban, hogy az euro meg fog nyugodni és ezzel a gazdasági környezet is. Hogy mikorra, na ez nehéz kérdés, de reménykedünk. Ha a mostani árfolyammal számolok, akkor eszméletlen árak jönnének ki. Így is sokat, 10-15%-ot (amennyit romlott a forint és drágult az üzemanyag) emelkedtek az árak. Mi lenne, ha + 10 Ft-ot rátennék minden euróra? A svájci frankról ne is beszéljünk.
Jelen állás szerint egzotikus ajaánlatainkban megmarad az Indokína (kisebb változtatásokkal), Dél-Amerika (Peru + Brazília hosszabbítással.) Chile - Argentína (Patagónia) kis változtatással. - Újdonság: Idén ugy hozzuk össze ezt a 3 programot, hogy ha valaki akar a "Keresztül Dél-Amerikán" utunk 2 szakasza (Peru és Brazília) után még mindig maradni akar Dél-Amerikába akkor nem hazafelé veszi az irányt, hanem csatlakozik az itthonról induló Chile - Argentína csoporthoz. Újdonság: Kína (Shanghai, majd szuperexpresszel Peking és fakultatív Xian. Úgy tűnik megcsináljuk az India - Nepál kombinált utat, bár még van egy kis szkander a partnerrel. Jelenleg 3-mal vagyunk tárgyalásba, a legkedvezőbb ajánlat kiharcolása céljából (ez elsősorban nem az árat, hanem az ár-értékarányt) jelenti. Mexikónál még vacillálunk. Valószínűleg marad, mert túl drága a Mexikó - Guatemala  kombináció, amire át akartam változtatni ajánlatunkat.. Egzotikusok jelenleg így állnak.
Mára ennyit és holnap csatolom hozzá a címlap képet. Lehet véleményezni, épp úgy mint a PROKO TRAVEL facebookján az utasfotókat. Január végén eredményhirdetés és eldől ki kapja a közönségdíjat. 

 Címlap 1.

Címlap 2.

Címlap 3.

10 megjegyzés:

  1. Pozitiv megerosites, amit ajanlott naponta tobbszor ismetelgetni gondolatban:
    Mindennap megtalalom azt a jot es szepet,
    ami orommel es energiaval tolt fel.

    ~blogolvaso~

    VálaszTörlés
  2. Minden kép gyönyörű. Ezek utasképek? Mert ha igen, akkor tényleg nem volt könnyű dolga a zsűrinek. Nekem is szerencsém volt és bekerült egy képem a 2010-es katalógusba. :)) Nagyon jó érzés volt. Olyan jó, hogy sokan érezhetik ezt.

    VálaszTörlés
  3. Egyértelműen az 1-es legyen!

    VálaszTörlés
  4. Szerintem az első változat a legjobb, legszebb. Minden kép jól eltalált, és igazán "prokós". A fehér betű szolidabb, de elegánsabb, mint a korábbi változatok.

    VálaszTörlés
  5. Én a 2-st választanám:))

    VálaszTörlés
  6. Nálam is a Címlap 1. a befutó.

    VálaszTörlés
  7. Nekem a 2. a nyerő :-) ...

    VálaszTörlés
  8. Mivel az elsőn a bal felső kép sokkal különlegesebb, mint a másodikon a bal felső, így az elsőre szavaznék. De a többi is gyöngyörű. A fehér betűk sokkal szebbek, mint a színesek, osztom a többiek véleményét.

    VálaszTörlés
  9. Nem tudom megindokolni, de nekem a 2. jobban tetszik. :-)

    VálaszTörlés
  10. A 3-asra voksolok :).

    VálaszTörlés