2011. január 26., szerda

Síelés

Itt van a tél és a hó és még nem beszéltem a síelésről.
Először a most hétvégi síelésről. Magyarországhoz legközelebbi sírégióban a semmeringi síterepen síeltünk. Péntek du. mentünk és szombat, vasárnap, hétfőn csúsztunk és délután indultunk haza. Összesen 8-an voltunk. Az én 4 fős családom és egy baráti család szintén 4 fővel. Apartmanos szállásunk volt a Stuhleck sípályától kb. 200 m-re. Kértünk az szálláshoz félpanziót, mely nagyon kiadós volt. A szállás félpanzióval, ha jól emlékszem 49 € /fő /nap volt. Volt hozzá ingyenes szauna, jakuzzi használat. A síbérlet kicsit „fogós” összeg: egész napos: 33 € vagy 11- 16 óráig 32,5 €. Volt esti kivilágított pályán történő síelési lehetőség is (külön fizetendő), de ezt kihagytuk, mert estére már olyan fáradtak voltunk, hogy félő volt, hogy megsérülünk. Vacsora után inkább minden este játszottunk valamit, pl. aktivitit vagy ország-város…
Stuhlecken 35 km sípálya van többsége piros szintű. Kellemesen éreztük magunkat.
Ennyit  a mi síelésünkről. Továbbiakban elemezzük a síelésre jellemző dolgokat. Ma beszéljünk a felszerelésekről.
A sífelszerelés, ha valaki megveszi, akkor a cipő, léc, kötés, ruha, síszemüveg, kesztyű, bukósisak… biztos, hogy átlépi a 150.000,- Ft  /fő összeget. Ha bérlés van, akkor egy hétre kb. 20-30.000 Ft, annak függvényében, hogy mit kell bérelni. Nem javasolt a ruha és a sícipő. Ezt érdemes megvenni és több évig használni. Ezt nem mondom feltétlenül a sílécre. Ebben az iparágban is szédületes fejlődés van. Ezek az új carving (piskóta alakú) sílécek szinte évente változnak, és még modernebbek lesznek, ugyan ez vonatkozik a síkötésekre is. Manapság leértékelésnél sem lehet ezt 60 – 70.000 alatt megúszni a modern változatot. Hatalmas a fejlődés. Annak idején a hagyományos párhuzamos léceknél én 190 -195 cm-es léccel síeltem. Most ezzel a carvingnál elég a 160 cm-es mert teljesen másként használható. A rövidebb léc jobban fordul, könnyebb kezelni, kevésbé csúszik egymásra a két léc, kisebb az esés veszélye. Csak a léc bérlése egy hétre 12-15.000 Ft-ba belefér. Ha valaki nem megy el évente 2 – 3 x síelni, annak jobb ha bérel. Ott kezelik a lécet használat előtt, tárolják… Szokták kérdezni melyik a legfontosabb? Nehéz pontos sorrendet felállítani, de talán a cipő (ha nem kényelmes borzalmas a síelés), kötés, síléc, bot, síruha a sorrend. A jó kötés- jó beállítással nagyon fontos. Ez megakadályozza a komolyabb lábsérüléseket. Újabban kezd elterjedni a síbukósisak. Nekem eddig soha nem volt. Idén hozott egyet az Angyalka. Most a csapatban mindenki bukósisakban síelt. Biztos, hogy hasznos volt. Egyik csúszásomnál – jó tempóban jöttem le -, valaki keresztbe elém vágott.  Csak kicsit tudtam elkapni a lécemet és összementünk. Annyira, hogy a két sísisak is ütközött. Repültem kb. 5 m-t, de szerencsére se neki se nekem nem lett semmi bajunk. Ha nem lett volna sisakom, akkor lehet, hogy durvább lett volna a dolog. Szóval mindenkinek javaslom a sisakot. Nem „égő” abban síelni. A cipőkről annyit, hogy előnyösebb a többcsatos. Jobban lehet a lábhoz alakítani. Fontos a síszemüveg is, mert így nem könnyezik az ember, ami zavarhatja a látást. A ruha szinte teljesen mindegy. Lényeg, hogy vízlepergetős legyen. Én egyrészesben síelek, de a család többi tagja sínadrág, dzsekiben. Ki mit szeret.
Most ennyit a felszerelésekről. Legközelebb arról írok, mi jellemzi a magyarországi sípiacot. Mit keresnek a síelni vágyók?
Jaj még egy fontos dolog. Ma kerülnek postára a kért katalógusok, illetve mától péntekig teríti Ildi Eger, Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen vonalat katalógussal. Legkésőbb hétfőig ebben a régióban is lesz már 2011-es PROKO katalógus.

3 megjegyzés:

  1. Megérkezett a katalógus, tegnap vettem ki a postaládából.
    Nagyon szép, öröm nézegetni. Minőségi a papír és a kivitelezés is.Rengeteg új út van.Köszönjük!!!

    VálaszTörlés
  2. Egyet értek az előttem szólóval. Én is megkaptam postán, nagyon szép, sok remek úttal. Külön dicséretes ez a gyorsaság, a többi irodáknak még egynek sincs katalógusa.Mi "proko" rajongók pedig már nézegethetjük, gyönyörködhetünk benne, tervezhetjük az utakat. Köszönöm.

    VálaszTörlés