2011. július 30., szombat

Egy 5 csillagos szálloda élete


Ahogy ígértem. Bence fiam bejegyzése Spanyolországból:

Hogy kerültem ide
Végzős egyetemistaként szakmai gyakorlatot kell csinálnom a nyáron. Azt választottam, hogy ezt nem Magyarországon csinálom, hanem a talán nagyobb kihívást jelentő külföldet választom. Végül Spanyolországban kötöttem ki, mivel egy itteni utazási iroda ajánlott gyakornoki helyet. Felajánlották, hogy a gyakorlatom egy részét eltölthetem egy szállodában, amit én el is fogadtam. Így kerültem az egyik legnagyobb tengerparti üdölővárosban lévő 5 csillagos szállodába.
Nyelvek és Katalónia
A munkaköröm itt is több részből áll, főleg a számlázással kapcsolatos előkészítő munkálatokban veszek részt. A gyakorlat alatt ugyanakkor betekintést nyerek egy 5 csillagos szálloda belső életébe is. Rettentő érdekes. Jómagam 2 idegen nyelven (angol és spanyol) beszélek egész magas szinten, amivel magyar viszonylatban azt mondhatom, hogy jól állok az idegen nyelvek terén. Itt más a helyzet. A közvetlen kollégáim közt nincs egy se, aki 4 nyelvnél kevesebbet beszélne! Sokat elmond a helyzetről, hogy a hordár is 6 nyelven beszél (spanyol, katalán, holland, angol, német, francia). Említettem a katalánt. Ez egy érdekes dolog. Spanyolország észak-keleti sarkában lévő régióról beszélünk, mely azonban igen nagy szabadságot élvez. Saját nyelve és kultúrája van, saját parlamentje, és TV csatornái. Itt mindenki katalánul beszél, ami a francia és a spanyol egy érdekes keveréke. Ők azt mondják, hogy most nem Spanyolországban vagyunk, hanem Katalóniában.
Vendégek
Vendégeink között nem ritkán hírességek is találhatók. A szállodának szerződése van több neves diszkóval és rendezvényszervezővel, melyek következtében világhírű zenészek és előadóművészek szállnak itt meg. A szálloda mélygarázsában sorakoznak a Mercedesek, BMW-k, Porschék. A nyelvtudás nem véletlenül komoly dolog a dolgozók körében. Egy ilyen szintű szállásnál a vendégek többsége már elvárja (különösen a franciák), hogy saját nyelvén kommunikálhasson. A szállodában szinte minden (étlap, leírások stb.) 6 nyelven megtalálható.
Kívánságok, szobák
Megdöbbentett, hogy a szálloda mi mindenre fel van készülve. Szinte nem hallottam még olyan vendégkérést, melyet ne teljesítettek volna. Itt jelentkezik a különbség a gyengébb szállásokhoz képest. Az olyan apró kérésektől, mint egy telefontöltő vagy gyerekágy az olyan extrémekig, mint szobabicikli a szobába, vagy Bvlgari szappan a fürdőbe, mindent megkap a vendég, ha azt óhajtja. Nem kis pénzért természetesen. A szobaárak egy éjszakára 150 és 480 euró között vannak reggelivel. Ez átszámítva kb. 40-től 130 ezer forintot jelent. Egyetlen éjszaka! A legfelsőbb kategóriájú szobák a lakosztályok melyek már több fürdőből és több szobából állnak és természetesen tengerre néző erkély tartozik hozzájuk.
Összegezve: érdekes és örülök, hogy betekinthetek ebbe a közegbe is.

1 megjegyzés:

  1. Tisztelt Igazgato Ur!

    A fulhallgatok beszerzeset jo otletnek tartom.
    Az idegenvezeto hangja nagyon fontos tenyezo.
    Pl. Miklos buszos "szeminariumai" 50%-ban sajatos hangja miatt oly nepszeruek es sikeresek.

    VálaszTörlés