2011. augusztus 5., péntek

Fejlesztések


Minden vállalkozás akkor juthat előre, ha fejlődik. Ehhez két fontos dolog kell ötlet és pénz.
Egyik sem egyszerű. Én is mindig azon vagyok, hogy bővüljünk, javuljunk, fejlődjünk.
Jelenleg 2 fontos fejlesztésben vagyunk. Egyrészt a múlt héten végeztünk számítástechnikai korszerűsítést – gépek – nyomtatók… Ezek Önöket kevésbé érintő dolgok. Ellenben két másik tervezett beruházás már igen.
1.  
          1. A jövő héten megérkezik 3 tourguide szettünk. Lehet, hogy a név nem ismerős, de az a szerkezet mely során az idegenvezető egy nyakába tett mikrofonba beszél és az utasok egy nyakba akasztott szerkezeten keresztül a fülükbe tett fülhallgatón keresztül hallják a tájékoztatást. Ennek a hatótávolsága kb. 50 m. Most 3 szettet veszünk (Áruk darabonként több mint 1,5 millió Ft.). Mivel 3 lesz belőle, természetes, hogy nem tudjuk minden csoportnál használni. Ezt döntően a városnéző csoportoknál fogjuk hasznosítani. A repülős csoportoknál várhatóan szintén nem visszük magunkkal, egyrészt a súlya másrészt a szállíthatósága miatt (csomagban adható csak fel, ahol pakolás során tönkremehet). A természetjáró csoportok esetén marad továbbra is a hagyományos vezetés.
2.      újdonság:
     2. El szeretném költöztetni a budapesti irodát egy nagyobb és szebb irodába. Szezon közben nem akartam, mert nem jó sem az utasoknak sem a kollégáknak, és a katalógusban is a régi cím szerepel. Ellenben az új katalógusban már az új helyszín szerepelne. Több irodát is megnéztünk már az elmúlt hetekben. Egy sem volt szimpatikus. Vagy a méret vagy az ár, vagy a kialakíthatósági problémák miatt, de mindegyiket elvetettük. Ellenben múlt héten találtunk egy olyat, amelyik elképzelhető, hogy jó lenne. Ma megyek Pestre és egy építési vállalkozóval egyeztetem, hogy milyen átalakításokat szeretnék. Ő megmondja, hogy lehet-e és mennyiért. Továbbá a tulajdonossal vannak még további megbeszélések. Ha minden sikerül, akkor kb. 2 hónapos felújítás után költözünk. Hova? Kabalából nem szeretném elárulni addig, amíg nincs meg a szerződés. Ha biztos a helyszín Önök lesznek az elsők, akik erről értesülni fognak.

Az utak szépen lassan jönnek – mennek. Többsége nagyon sikeres. Természetesen időnként vannak kisebb „fennforgások”, de azon vagyunk, hogy ezeket megoldjuk. Egy dolog azonban olyan, amit sajnos nem tudunk megoldani, ez pedig az időjárás. Szerencsésebb lenne, ha javulna már végre az idő. Nem lenne ennyi eső. Gondolom, ezzel egyetértünk!

8 megjegyzés:

  1. Kedves Igazgató Úr! Kevés embert ismerek, aki olyan szívvel-lélekkel, teljes erőbedobással végzi a munkáját, mint Ön, hogy mindig e körül forognak a gondolatai és mind kellemesebbé és magasabb színvonalúvá kívánja tenni az iroda szolgáltatásait.Kívánom, hogy minden terve valósuljon meg, az irodai beruházás, az utak fejlesztése, és minden egyéb. Kívánok ehhez jó egészséget és további töretlen munkakedvet.
    Idén háromszor voltam külföldön a Prokóval,nagyon szép utak voltak a legjobb idegenvezetőkkel, minden alkalommal csodálatos
    időjárás volt. Az élethez szerencse is kell.
    Szeretettel üdvözlöm: Ilona Pécsről

    VálaszTörlés
  2. Tisztelt Prónay Úr!
    Nemrég jöttünk haza a nagy svájci körútról, amiről csak dicsérő szavakat tudunk mondani. Ildikó vezetése minden tekintetben profi, Zoli nem csak tapasztalt gk. vezető, de jó szerelőnek is bizonyult.(sajnos két esetben is, ami valószínűleg a busz "magyaros" szervizelésének köszönhető.
    Jól szervezett út volt, amin összességében jól éreztük magunkat. Végigolvasva blogját és az utastársak jelzéseit, és saját tapasztalatunk után is, máskor is szeretnénk önökkel utazni.
    De engedje meg, hogy egy észrevételt tegyek.
    Az utaknak fix + ilyen olyan címen további meghatározott ára van. Azaz szerződéskötésünkkor gyakorlatilag fix áras szerződést kötünk, ami azt jelenti hogy az utasra nem tartozik, hogy abból mennyi a bér, üzemanyag, szállás, rezsi, egyéb költség + haszon.
    Ön nagyvonalúan üzletpolitikai szempontból különféle kedvezményeket, ajándékokat is biztosít és a valutaárfolyam változás kérdését is jó kereskedő módjára kezeli.
    Ezért teljesen érthetetlen, magam szarvashibának tartom, a svájci autópálya rendőrség által kiszabott összsúly túllépési bírság utasokkal való megfizettetését. Nem az összeg nagysága miatt teszem szóvá, hiszen az alapdíj 1 %-át sem éri el, a kiosztogatott ajándékok költségével vetekszik, de nagyon rossz hangulatot okozott a "kollektív bűnösség" igazságtalan érzése, érezhetően még Ildikót is zavarta. Ha megoldhatatlan az esetünkben 900 kg-os túlsúly miatti büntetés elkerülése, akkor inkább építse be az árba, mintsem mindenki igazságtalanul bűnösnek érezze magát.
    Elnézést ha hosszúra nyúlt
    tisztelettel:
    Dévényi Imre

    VálaszTörlés
  3. Tisztelt Imre ! Mivel nem tudom, hogy az utasok mennyire tartják be a csomagok súlyával kapcsolatos kérésünket, ezért alapban nem állítom be az esetleges túlsúly miatti büntetés árát. Kezdve ott, hogy nem is biztos, hogy kapunk ellenörzést. Ellenben ha mégis kapunk és megállapítanak túlsúlyt, akkor az abból következik, hogy utasaink nem tartották be a kért súlyhatárt. Ezt úgy érzem nem nekem (nekünk-cégünknek) kell rendezni. (Hozzá kell tennem, hogy kb. 1000 Ft-ról beszélünk /fő.) Több esetben adunk a határőröknek pénzt (Ukrajna, Albánia...)a gyorsabb haladás érdekében. Ezt nem is hárítom át utasainkra, de szerintem ez nem az a kategória. Reptéren is az utas rendezi a túlsúlyt nem az iroda még abban az esetben is ha csoportos útról van szó. Lehetne személyekre bontani a dolgot, de gondolom ezt Ön sem javasolná.

    VálaszTörlés
  4. Én biztosan lebontanám azon személyekre, akik túllépik a súlyhatárt. Lehet tudni, hogy a csomagtérbe max. 20 kg-os bőröndöt lehet vinni személyenként, az utastérbe 3-4 kg-os csomagot, ha jól tudom. Erre külön fel is hívják a figyelmet! Akkor már bocsánat, de miért fizessen az az utas is, aki betartja a szabályokat?! Azt már nem is firtatom, hogy egy 7-8 napos útra minek visz valaki 20 kg-os bőröndöt? Ekkora csomaggal akár 1 hónapra is el lehet utazni úgy, hogy minden szükséges benne van. Csak hát racionálisan utazni és csomagolni is tudni kell.

    VálaszTörlés
  5. Egyetértek Önnel. Racionálisan csomagolni nagyon fontos, csak az a baj, hogy ezt kevesen tudják. Sokan úgy vannak vele: elviszem ezt is hátha jó lesz, ne még akkor azt is... és folytathatnám. Nem beszélve a - sajnos még mindig létező - konzerves utazókról. Ezt sosem értettem. Egész évben erre készül és akkor eszik 4-5 napos kenyeret és konzervet. Hogy lehet így élvezni az utat? Ha kifizetek mondjuk 100.000 Ft-ot, akkor miért sajnálom magamtól a vacsorát illetve a normális étkezést?

    VálaszTörlés
  6. Tisztelt Prónay Úr!
    Ön ezt írja:"Ellenben ha mégis kapunk (ellenőrzést) és megállapítanak túlsúlyt, akkor az abból következik, hogy utasaink nem tartották be a kért súlyhatárt."
    Hát tartok tőle, hogy Ön téved.
    A svájci autópálya rendőrség telephelyén automata mérőrendszer ellenőrzi a busz minden kívülről mérhető paraméterét és egy hatalmas kijelzőn mindenki számára láthatóan kiírja.
    Esetünkben ez 18000 kg megengedett összsúllyal szemben 18900 kg volt. Ez ugye azt jelenti az Ön elképzelése szerint, hogy minden egyes utas saját súlya+ az Önök által elfogadható súlyon felül! még +20 kg-s csomagot hozott. Ez teljesen lehetetlen! Sokkal valószínűbb, hogy pl.
    - rosszul van gyárilag megállapítva a busz össztömege
    - a nagy távolságú utakhoz megnövelt az üzemanyagtartály
    - a büfé italkészlete is kitesz vagy 100 kilót...
    vagy ezek összessége, de hát nem az én feladatom az igazi okra rájönni.
    Ilyen mértékű túlsúlyt fizikailag lehetetlen, hogy az utasok csomagjai okozzanak, főleg nem egy félpanziós úton!
    Én is, Ön is leírta, hogy egyénenként kb. 1000 Ft-os nagyságú összegről van szó, vagyis nem igazán anyagi, mint inkább elvi, hozzáállás béli kérdésről beszélünk.
    Továbbra sem értem egyéb nagyvonalúsága mellett, miért ragaszkodik a helyszíni kollektív büntetés intézményéhez.
    üdvözlettel
    Dévényi Imre

    VálaszTörlés
  7. Sajnos, itthon is elértük, hogy kelet-európai fizetések mellé nyugat-európai árakat kapunk. Amíg egy 8 napos utazás vacsoráinak összege kb. 35.000 Ft, ami egy kisebb utazás költsége lehet, addig lesz "konzerves" csomagolás is. És ha már választani kell - mert higgye el, van, akinek kell -, inkább a fakultatív látnivalót választja az utazó, mint a drága vacsorát. És ez nem az igénytelenség miatt van. És lehet ám kinn is friss kenyeret, gyümölcsöt venni a szabadidőben, nem beszélve a kinn is olcsó gyorsétkezdékről.

    VálaszTörlés
  8. Csatlakozva az előző bejegyzéshez: sajnos, tényleg vannak olyan kispénzű emberek, akik a drága vacsora helyett otthonról visznek konzervet, vagy kinn vesznek áruházban, gyorsétkezdében. Ezeket meg tudom érteni, de azt, aki azért nem fizet be vacsorát, mert az egész napi étkezésre valót a reggelinél tankolja be, azt elitélem. Egyik Prokós úton láttam egy olyan díszpéldányt (egyébként diplomás ember), aki nemcsak a kaját, hanem a napi narancslé adagját is a reggeliből vitte el. Többek közt emiatt nincs jó vélemény a magyar túristákról.

    VálaszTörlés