2011. október 25., kedd

Mumbai 2. nap

Viszonylag jól aludtunk, pedig a náthám nem akar elmúlni. éjszaka is többször fenn voltam miatta, de nem akarom ezzel terhelni olvasóimat. íahogy mondani szoktam ez egyéni szociális probléma ami mást nem érdekel.
Mumbai Főposta épülete
A mai nap is volt egy tárgyalásunk egy irodával. Nem volt kispályás a tárgyalópartnerünk. Alapítási évük 1758… A tárgyalópartnerünk egy hölgy volt. Olyan mértékben képben volt, hogy például azon „vitatkoztunk” hogy Meiringenben a Sherlock Holmes szállodának hány szobája van. Azt hittem eddig, hogy én képben vagyok és nem lehet megfogni kiutaztatás témában. Hááát most egy párszor azt mondtam, hogy nem emlékszem illetve nem tudom. Pl. Heidelbergben vagy Münchenen melyik szállodát használjuk. Azért nem égtem le, de fantasztikus volt számomra, hogy milyen szintű az európai ismerete. Ettől függetlenül lehet, hogy tudunk olyan ajánlatot tenni neki – elsősorban nyugat-európai szállodákat illetően –, hogy lesz belőle business. A számok elgondolkodtatóak: azt mondta, ha jó áron kapna x városban jó szállást, akkor éves szinten 5-7.000 embert tud küldeni a szállodába….
Utcakép Mumbaiban
Ezt követően sétáltunk a városban. Ez kicsit nagyképű mondat volt, mert a kb. 3 óra alatt akkora távolságot jártunk be, hogy ha a perem terület nélküli város térképét kinyomtatjuk egy A/4-es lapra akkor a mutatóujjamat ráteszem arra a részre ahol jártunk, akkor az betakarja a sétánk teljes területét. Mindenütt ember van és sok. Az utcán, a boltokban a járművekben (melyek állandóan dudálnak). Viszonylag kevés a kéregető, nem láttunk agresszív embereket. Feltűnő, hogy a férfiak 90%-a ingben van. Még a legszegényebb is. Nagyon kevés használ rövid ujjú inget. Polót mely szívja az izzadságot a melegben (ma kb. 30oC van) pedig az emberek 5%-a használ. A nők többsége nadrágban van, erre vesz fel egy –húú hogy is hívják ezt – egy otthonka szerű de elegáns felsőt, mely comb középig ér, többsége oldalt felvágott. A másik alternatíva a bokáig érő színes egybe ruha. A fiataloknál természtesen gyakori a farmer. Csador nincs. Nem látni az otthon elterjedt térd környékéig (alá vagy fölé) érő szoknyát szinte senkin sem.
Bence a krikettpályán
Itt a krikett a legnépszerűbb sport, a tereken nem fociznak a gyerekek, hanem krikettet játszanak. Bence itt a képen egy krikettet játszó csapat előtt látható.
Mindenkit foglalkoztatni szeretnének. Vettünk például a náthám miatt papír zsebkendőt. Egy megmutatta, ha OK, akkor a másik írt róla egy papírt mellyel elmentem a kasszához, ahol kifizettem, majd átmentem az árukiadáshoz, ahova egy szintén másik ember elvitte a terméket és a kiadóban dolgozó odaadta. Erre az eladásra otthon egy ember (esetleg 2 van) itt 5.
Búcsú Mumbaitól

Most a reptéren írom a blogot, bár csak Delhiben tudom (remélem sikerül) elküldeni, ahova 19:05-kor indul a gépünk. 2 óra a repülési idő. Most is mellékelek néhány képet Mumbairól.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése