2013. március 7., csütörtök

Guanacaste 1.

Reggel összecsomagoltunk és elhagytuk Monteverdet. Rövid időre megálltunk Santa Elenába nézelődni és ajándékokat vásárolni. Az ajándéktárgyakkal kapcsolatban annyit, hogy a szép tárgyak elsősorban a fafaragások. Árakat tekintve a középkategória felső szektorába lehet behatárolni a suvenirokat. Ugyanazon a zötykölődős úton mentünk vissza az elágazásig (kb. 35 km), amelyen idefelé jöttünk. Eltartott több mint 1 órát.

No milyen kávéültetvényes lenne belőlem?

Útközben megálltunk egy kávéültetvénynél. Érdekes volt a cserje, melyet méretéből fakadóan én inkább fának mondanék. Akkora, mint egy kisebb barackfa. Most nincs szezonja, de azért találtunk néhány kávégyümölcsöt a fákon, melyből nyerik a kávémagot.

A kávégyümölcs és ebben van a kávémag

Kiérve a betonos útra már normális tempóban haladtunk. Itt Costa Ricában nincs autósztráda. Amelyik úton haladtunk ott látni, hogy elkezdődtek a sztrádaépítések, de még kb. 2 év a befejezésig, pedig itt nincs is tél, amikor nem lehet haladni az építkezéssel.

Mangófa termésekkel

A Csendes-óceán felé tartottunk. Útközben megálltunk egy cukornád ültetvénynél, mely mellett egy termő mangófa állt. Mindkettőről jó felvételek készültek.

Cukornádültetvény

Délután 2 óra körül érkeztünk meg a tengerparti szállásunkra. Nagyon szép környezetben, közvetlenül a homokos tengerpartnál van a szálloda. Nem olyan hatalmas komplexum, mint amilyen szállodák pl. Törökországban vannak, de telis-tele van virággal a kert.

A szálloda kertjében

Az óceán hőmérséklete kb. 23o C. Van a szállodában medence is medencebárral, finom karibi, gyümölcsös koktélokkal.

Csendes-óceán, Guanacaste, Portero beach

A szobák brutálisan nagyok. Eleve apartmant kapott mindenki, melyben van egy nappali ülőgarnitúrával, konyhasarok 6 fős étkezőasztallal, 2 hálószoba, egyik franciaágyas, másik 2 különálló ággyal és mindkettőhöz külön fürdőszoba. Előtte kis terasz, függőággyal és kis asztallal, székekkel.

A "szobácskám"

A csoport vacsoráját a pálmafák alá terítették meg. Szóval nem kell nagyon sajnálni bennünket. 3 éjszakát töltünk itt pihenéssel, fürdéssel.

Megterítve a vacsorához

Vannak fakultatív kirándulási lehetőségek is, de vagy olyan területet, vagy olyan jellegű területet érintene, amit már láttunk vagy pedig túl strapás vagy túl drága lenne, ezért mindenki úgy döntött inkább pihen. A strapás program egy nicaraguai kirándulás lenne. 120 USD/fő kora reggeli indulás késői hazaérkezéssel. Biztos lenne érdekes dolog benne, de túl megerőltetőnek érezzük.

Pihenő a szállodánkban

Ami engem ellenben komolyan foglalkoztatott, amíg az árát nem hallottam meg, az a tengeri pecázás. Ez reggel 8 – 12-ig tartó program és az ára 400 USD 1-4 fő esetén, de ők nem társítanak. Magyarul, ha összeszedek még 3 főt – egyet sem találok -, akkor „csak” 100 USD a 4 óra. Annyiban korrektek voltak, hogy adtak egy táblázatot, ebben képekkel bemutatják, hogy melyik hónapban melyik halat lehet jól fogni. Ebben az időszakban a nagyobb halak fogására kicsi az esély. Szóval nem pecázok, csak blogot írok, skypolok az irodával, olvasok, napozok, fürdök. Nem is folytatom, mert csak fájdítom az Önök szívét. DE van egy jó ötletem, jöjjenek el és próbálják ki Önök is milyen csodaszép napokat lehet átélni Costa Rica-n!

Naplemente a Csendes-óceánon

1. De gyönyörű! Itt én is szívesen "elszenvednék" jó pár napig! Irigylésre méltó!