2013. március 12., kedd

Összefoglaló 2.

A repülőgépen kezdem el írni az utolsó beszámolóm Costa Ricáról.
Mint írtam az utolsó napra maradt az út Guanacasteból a fővárosba, San Joséba. Módosítanom kell az előzőekben írtakat azzal, hogy igenis van autósztráda Costa Ricán, de nagyon rövid szakasz és az is fizetős. A növényzet út közben nagyon száraz volt, legelésző állatokkal (főleg tehenekkel), melyek nagyon hasonló fajták, mint amiket Indiában látni – a hátuk kezdetén van egy kisebb púp és hosszabb a fülük. Egy madárfarmnál szép képeket csináltuk.

Egy a szép madarakból

Este érkeztünk a fővárosba. Tartottunk egy másfél órás városnézést. Nem is kíván többet ez a város. Megnéztük busszal a távolabbi nevezetességeket, majd gyalogosan sétáltunk egyet a belvárosban.Érdekes volt olyan szempontból, hogy szombat este 7 óra volt, boltok nyitva, rengetegen az utcán. Az üzletekben kevesen. Mindenki nagy tempóban tart valahova. Kacsáznak a sétálóutcán, a földön árusító zugárusok portékáik közt, akik folyton kiabálva árulják termékeiket.

Nemzeti Színház

A főváros legszebb épülete a Nemzeti Színház. Eklektikus stílusban épült 1895-ben. A mintát több európai színház adhatta az építőknek. A parlament felejthető kategória. Ki sem szálltunk, csak buszból vetetünk rá egy pillantást.  Ahol első nap aludtunk ott volt most is a szállásunk.

San Jose éjszakai kivilágításban

Ma reggel korán indultunk a reptérre és New York – London érintésével utazunk haza. Olyan szempontból rosszul állítottam össze a programot, hogy nem vettem figyelembe, hogy milyen útvonalon megyünk Costa Ricába, mert most látom, hogy mindenki örült volna, ha 1-2 napra megálltunk volna New Yorkban. Egymás közt szólva igazuk is van. Legközelebb erre is figyelnem kell. Ha már itt vagyunk az minimális költség, hogy +2 nap New York, de az élmény jóval nagyobb.

Egy szép virág

Folytatom Costa Rica összefoglalásom:
- Ételek, italok: Sok a zöldség, saláta. Hús tekintetében a csirke és a hal a leggyakoribb, nagyon kevés disznóhúst esznek. Igazából alig láttunk sertést az országban. Számomra a legfantasztikusabb az utolsó Guanacasteben elfogyasztott vacsora volt. Hallé, de tengeri halból és rengeteg rákból és pont olyan sűrű és enyhén csípős volt, mint a szegedi halászlé leve. Ezt követte egy kb. 30 cm-es tengeri ragadozó hal egyben kisütve. Hát ez volt olyan finom, hogy elmondani nem lehet.

Gyümölcsárús

Minden étkezéshez sok gyümölcsöt szolgálnak fel. Számomra meglepően ritkán adnak banánt, de mindig adnak csodafinom ananászt, mangót, papayát. Ital tekintetében mindenütt a szénsavmentes ásványvíz van forgalomba. Természetesen mást is kapni (sör, üdítők, ritkán bor). A szállodákban nagyon kedveltek a koktélok. Mindegyik gyümölccsel és általában alkohollal, mesés díszítéssel szervírozva.
- Naplemente: Guanacasteban, ahol az óceánba bukik a Nap mindig nagyon népszerű látvány volt csapatunk tagjai körében. A szín és a fényhatás mindenki számára hatalmas élmény volt.

Naplemente

- Kinek javaslom Costa Ricát? Nem mindenkinek. Aki szereti a természetben történő sok sétát és kirándulást annak feltétlen. Nem javaslom, aki nehezen megy, túlsúlyos, és nem bírja a párás meleg levegőt és nem fogadja el, hogy ezen a túrán bizony gyakran esik az eső. Ne felejtsék el; lovagoltunk is, és kötélpályán 30 m magasban csúsztunk is. Hozzá kell tennem, hogy a csoport átlag életkora 50 év fölött volt, és mindenki mindent meg tudott csinálni, igaz időnként nem kis bátorsággal, önfegyelemmel. Rajtam kívül például csak ketten lovagoltak előtte önállóan. (A lovak olyan nyugodtak voltak, hogy a végén mindenki sajnálta, hogy vége lett a lovas programnak.)

Esőerdői pillanatkép

Itt nincs városnézés, minimális a vásárlás, de rengeteg a gyaloglás és csónakázás a dús vegetációk között. A csoport tagjai az út alatt átlagban 1500 -2000 képet készítettek. (Van aki több mint 5000-t !!) Ez azért jelent valamit… Mindig látni madarakat (sok fajtát) és más állatokat is, de hogy melyikből mennyit, azt nem lehet kiszámítani. Ezek itt vadon élnek és ebben a környezetben tekintjük meg őket. Ez nem állatkert. Itt nem 1 m-ről látni a majmokat (csak ha szerencsénk van), kígyókat, hanem 2 - 5 m-re a fákon természetes környezetükben. Ha valakinek unalmas a sok  növény, annak nem való ez az út, de aki ismeri és ért a virágokhoz növényekhez annak a világon ennél változatosabb helyet nem lehet elképzelni, mivel mint leírtam, itt több erdőfajta növényzete is megtalálható, összehasonlítható. Egy biztos ennek a csoportnak tökéletes választás volt Costa Rica.

Tengerparti szállodánkban

Befejezésül még annyit, hogy nem értük el a London – Budapest járatunkat. Öt órával később induló járattal érkeztünk Budapestre. Több mint 30 órás fennlét után érkeztem haza Szegedre.
Most beteszek néhány képet, de holnap vagy holnapután cserélek 1 – 2 új képre.

1. Nagyon szépen köszönjük az értékes élmény beszámolót. Sok szép helyen jártak, és anyagiakkal nem is mérhető élményekkel gazdagodtak.