2013. március 1., péntek

Tortuguero 1

Mint előző bejegyzésemben említettem korán reggel keltünk és indultunk busszal - a K-i oldalon, a Karib tengernél lévő -, Tortugueroba. Ez a vidék a teknősökről kapta az elnevezését, mert a Karib-tenger egyik legnagyobb fészekrakó helye található ennek a vidéknek a homokos partjai mentén.
Csodálkoztam, amikor mondták, hogy a kb. 150 km-t 3 óra alatt tesszük meg. Az első óra után sem értettem, de azt követően igen. Ugyanis kb. 60 km-re a célhelytől - mely a róla elnevezett nemzeti park közepén található -, az addig betonos út átment egy földes, helyenként kövekkel stabilizált útba. Gondolom, a köveket csak azért tették közéjük, hogy a nagy esőzések alatt sem legyen járhatatlan az út. Kb. 30 -40 km-es sebességgel, rázkódva, imbolyogva ment a buszunk. Helyi idegenvezetőnk azt mondja, nem is szándékoznak mostanában kijavítani az utat, mert akkor sokkal több autó járna erre és ez rontaná a terület ökoegyensúlyát. Végül megérkeztünk egy folyó partjára. Itt mindenki (több busz is érkezett ugyanekkor) átszállt, csomagostól egy csónakba és azzal folytattuk utunkat szálláshelyünkig.

Ilyen hajóval mentünk Tortugueroba

Ez több mint egy órás motorcsónakozást jelentett. Na, ezt már mindenki nagyon élvezte. A teljesen érintetlen természetben haladtunk, köröttünk csak a dzsungel fái és a sűrű erdő állatainak hangjai. Útközben már láttunk érdekes madarakat, majmokat. Egy helyen kajmánok is szoktak lenni, el is kanyarodtunk arra, de most nem napoztak. A folyó után egy széles csatornában folytattuk utunkat. A lagúna, melybe időnkét kisebb folyó torkoltak párhozamosan halad a Karib-tengerrel.
Megérkeztünk szállásunkra. Különleges az elhelyezkedése. Egyik oldala a már említett csatorna, másik oldala a Karib-tenger. A földnyelv szélessége kb. 70 m. Azaz ezen a 70 m-en terül el a lodge (fa bungalók sora) jellegű szállásunk.
Ház Tortugueroban

Ebéd (sok gyümölccsel és helyi ételekkel), majd elhajóztunk a kb. 2 km-re található névadó városkába. Ennek az elhelyezkedése ugyanaz, mint a szállodáé. Kb. 5000 lakos, sem autó, sem motor gyalogos, esetleg biciklis a közlekedés. Csak földút, itt-ott betonozott járda. Nagyon érdekes volt. Mindenki vidám, mosolyog, szól a regi és úgy „elvannak”. Hogy mit csinálnak, miből élnek, az nem derült ki. Állítólag a turizmusból. Hááát néhány szegényes bolt, ill. ajándéktárgy árusító üzleten kívül nem láttam olyat, melyből valami bevétel lenne a helyiek számára.
Karib-tenger pálmákkal

Vissza a Karib-tengerrel párhuzamos kis ösvényen, fák közt, kb. 15 m-re a tengerparttól sétáltunk. Nagyon hangulatos volt. A szállásunkon folyamatosan hallani a morajló és komolyan hullámzó tenger. A tengervíz hőmérséklete fürdésre alkalmas, de a helyiek azt kérték, hogy ne menjünk be a vízbe, mert gyakori a cápa erre felé a sok teknős miatt.
Visszaúton a szállásunk felé

A szállásunknál már rengeteg érdekes dolgot láttunk. Láttam 3 baziliszkust, (ez egy sárkánygyík fajta) aminek érdekessége, hogy kb. 10 - 15 m magasan van a fán és nyugodtan fekszik, szinte mozdulatlanul. Tukán madarat, monteczuma sárga farkú madarat, lajhárt és még sorolnám, ha ismerném a nevüket. Volt aki kolibrit is látott. Természetesen ez mind vadon és nem ketrecben.  A virágok számát sem tudom megmondani. Ami otthon cserépben van abból itt fa. A legyezőpálma egyes fajtái 10-15 m-esek.
Ízelítő a virágokból

Éjszaka leszakadt az ég. Reggel pedig nyitott kis motorcsónakkal indultunk 2 órás hajókirándulásra. Hogy sikerült és mit láttunk arról következő bejegyzésemben olvashatnak.