2013. június 20., csütörtök

Bukhara

A mai napunk Bukharáról szólt. Egész nap a város látványosságait tekintettük meg. Volt egy kérdés kedves olvasómtól az időjárást illetően. Eddig „otthoni” hőmérséklet 28 – 30 O C volt. Na most erre azért rátettek egy lapáttal. Nem tudom, hogy pontosan mennyi volt, de szerintem volt olyan hely és pillanat, amikor az első számjegy a hőmérőn 4-sel kezdődött. Szóval nem fáztunk.

Samonid mauzoleom

A tegnapi napi nagy semmi után kis fenntartással vártam a mai napot. Feleslegesen. Nagyon szép a város. Elméletileg több mint 2000 éves. Gyakorlatilag az emlékek amiket láttunk, a VII. századtól a XIX. század közé lehet tenni. Természetesen voltak mai épületek is, de a látnivalók tartoznak ebbe az időintervallumba.

kézi készítes

Nem tudom mennyire feladata egy ilyen blognak, hogy nekiálljak épületről épületre bemutatni, mint egy idegenvezetést a mai napot. Én úgy gondolom, hogy inkább a város hangulatát, jellegét látnivalóit kell átadnom Önöknek, nem pedig utikönyvet írni itt.
Először a Samonid mauzóleumot tekintettük meg. Ennek különlegessége, hogy olyan építészeti csodát hoztak össze, hogy március 21-én éjszaka a Hold be tud világítani a mecset ablakain keresztül és különböző állatok árnyképeit vetíti a földre.

Casha ház

Chasma ház olyan szempontból volt érdekes, hogy itt egy forrás fakad. Természetesen ehhez is mese tartozik, de ezt most nem mesélem el, legyen ez annak az élménye, aki eljön ebbe az országba.

Bolo ház

A Bolo Ház különleges külső oszlopai és szép Mihrabja miatt nyerte el tetszésünket.

Bolo Mihrabja

Ezt követően bementünk az erődbe, az emir rezidenciáit néztük meg és a Vámbéry Ármin emlékszobát is, ahol a magyar felíratú márványlapra kihelyeztünk egy magyar kokárdát. A vár és kiállításai összességében nem voltak különlegesek. Talán azért is mert az előtte és utána látottak nagyságrenddel felülmúlták az ott látottakat.

Az erőd bejárata

A Kaylan mecset a Miri Arab medresz volt talán a nap csúcspontja. A mecset mellett található minaretbe nagy intézkedések után felmehetett a Duna TV operatőrje és egy segéderő, hogy körbetudják filmezni az óvárost. Én nem voltam fent, csak a képeket láttam utána.

Kaylan mecst

Volt egy kellemes ebédünk is. Délután néhány bazárt látogattunk meg. Nincs nagy választék itt ajándékokat illetően. A selyem és a kézi készítésű ékszerek és kerámiák az egyedüli említésre érdemes dolgok.

3 basa az ebédnél

Ma este megyünk egy hely családhoz, helyi vacsorára. Nagyon kíváncsi vagyok rá. Természetesen erről is be fogok számolni.

Kaylan mecset panoráma képen

Rövidesen indulunk. Nem tudom mennyi képet sikerül most mellékelnem, de ígérem ami nem sikerült az vagy ma vagy holnap felteszem és beszámolok a vacsoráról is.