2011. március 29., kedd

árak

Mielőtt a mai témára rátérnék, már örömmel jelenthetem, hogy a júniusi Nagy Svájc átlépte a 30 fős határt, tehát biztos, hogy indul. A Szlovénia – május most 24 főnél tart. Még mindig vannak helyek a májusi utakra (sok a választási lehetőség) amire lehet jelentkezni. Tekintsék meg honlapunkat. (Ez volt a reklám. Ugye ilyenkor a végére kell tenni egy x –t. Szóval akkor teszek) x
A mai téma az árak. Ma délelőtt hívott egy hölgy, hogy a Kossuth Rádiónak készít egy anyagot és szeretné, ha nyilatkoznék. A téma, hogy az utazási irodák azt írják ki, hogy az ár xxx forinttól. Azaz, miért nem írják ki a teljes árat. Egymás közt szólva, némi igazság van a dologban, de nem ezt nyilatkoztam, mert hosszabb lenne elmagyarázni, hogy milyen esetben van igaza a kérdés felvetőnek. (Egyébként ez kb 10 %). Egy szó mint száz, védtem a mundért. Tény az, hogy az irodák is sakkoznak időnként. DE ugyanez van, ha megnézünk egy ruhabolt vagy egy nagyáruház reklámját. Árengedmény 70%-tól. Vagy egyes cikkek már … Ft-ért, de a bankok hirdetései is hasonlóak. Miért ne játszanak az utazási irodák is addig a határig amíg szabályos. A riporternő szeretett volna arra rávenni, hogy kijelentsem, hogy a teljes ár azonnali kiírása volna a jó mindenki számára. Szerintem – és most nem a mundért védem -, ez nem igaz. Mondok egy konkrét példát: Valaki felad egy hirdetést, hogy pl. Egyiptom 100.000,- Ft-tól. Ha szabályosan jár el az iroda, akkor valóban kell lenni ilyen ajánlatának IS, de nem csak ez lehet benne. Továbbá; bizonyos szabályok szerint a storno biztosítást nem szabadna beépíteni az árba, hanem külön kellene szerepeltetni (mi beépítjük- részben az ár értelmezhetősége és könnyebb kiszámolása miatt is). Folytatom; a reptéri illeték árfolyam alapján változik-hogy tegyük be fixen az árba? Ezenkívül vannak opcionális (választható) dolgok. Pl. tengerre néző felár, transzfer, kirándulások, betegség biztosítás és még sorolhatnám. Ezeket hogy építsük be. Itt jön az, hogy mindenki személyszerint – igénye szerint kiválasztja, hogy mit szeretne. Itt nem is említettem egy nagyon sarkalatos kérdést, problémát a repülőjegy árat. Mi kijöttünk a katalógusunkkal januárban. Azaz a szerkesztést befejeztük decemberben. Utána nyomdai munkálatok voltak. Namármost, nekem akkor ki kell találnom, hogy pl. a júliusi vagy szeptemberi útnál mennyi lesz a repülőjegy. Ha magasra lövöm be az árat, akkor eladhatatlan. Ha alacsonyra, akkor pedig nem férek bele az árba. Utólag ezért mi még (néhány irodával ellentétben) soha nem emeltünk árat. Felmerülhet a kérdés: miért nem vásárolok be x jegyet előre. Mondván majd eladjuk. Erre kérdem én és ha nem? Természetesen azért vannak módszereink, amely segítségével azért próbáljuk tartani az árakat, de erről részletesebben most nem beszélnék, mert tudom, hogy időnként a konkurencia is olvassa a blogomat – melynek nagyon örülök, mert ez azt jelenti, hogy valamit jól csinálok (csinálunk) és kíváncsiak rá – és feléjük nem akarom minden ütőkártyánkat kijátszani. Használják ők is az agyukat.
Összegezve azt mondtam a riportban. A komoly, nagy irodák biztos, hogy csak azokat a dolgokat veszik ki az alapárból, melyre joguk van, mert bennünket a fogyasztóvédelemtől kezdve szinte minden hatóság folyamatosan ellenőriz. Ha nem csinálnánk szabályosan, akkor fizetnénk is a büntetéseket rendesen. A riport várhatóan csütörtök – péntek magasságában lesz hallható, ha nem törlik le, mondván nem azt nyilatkoztam, amit szeretett volna a szerkesztő hallani.

7 megjegyzés:

  1. Ahány utas, annyi igény, és egy jó utazási iroda szerintem igyekszik figyelembe venni az utasok igényeit, és aszerint állítja össze az utazások programjait, és a "körítést".

    Nekem, utasnak az a jó, hogy van választási lehetőségem, hogy pl. társítást kérek, vagy áldozok az egyágyas felárra, vacsorát kérek-e, vagy itthonról viszem a konzervet. Aki utazni akar, úgyis tájékozódik az utazással kapcsolatos konkrétumokról.
    Szerintem tisztességesebb, és az utasok is jobban elfogadják, hogy egy út ára a hirdetés szerint X Ft-tól van, minthogy Y Ft, de a foglalásnál kiderül, hogy igazából majdhogynem 2x annyiba kerül, mert annyi minden nincs az árban (nem Önöknél).
    Sőt, lehet, hogy nem is érdekelne egy olyan út, ami Z Ft-ba kerül, és pl. egyágyas elhelyezést se kérhetek, és nem mondhatom, hogy nem megyek be az adott múzeumba, vagy nem veszek részt egy kiránduláson (mert pl. nem érzem jól magam, vagy már jártam ott).

    Egyébként melyik műsorban lesz a riport?

    VálaszTörlés
  2. Nahát a fogyasztóvédelemtől Önöknek nem kell tartaniuk. Egyrészt és főképpen azért nem, mert korrektek - mondom ezt annak ellenére, hogy egy március 4-én írt e-mailomra a mai napig nem kaptam választ -, másrészt pedig a fogyasztóvédelmi eljárás ma, ebben az országban jóindulattal egy vicces bohózat, de inkább az abszurd kategória.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Olvasó!

    Valószínűleg elveszhetett az e-mail, és nem érkezett meg hozzánk, mert minden beérkező e-mailre és levélre szoktunk válaszolni. Arra szeretném kérni, hogy küldje el a director@prokotravel.hu címemre a korábbi levelét, és megérkezését követően fogunk rá válaszolni.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Megtettem, én is köszönöm!:-)

    VálaszTörlés
  5. Tisztelt Igazgató Úr!
    Láthatóan intézkedett, de sajnos nem arról kaptam visszajelzést, amiről kellett volna. Úgy elbeszéltünk ez ügyben egymás mellett, ahogy csak kell...
    Talán hagyjuk is, vegyük úgy, hogy okafogyottá vált a dolog.

    VálaszTörlés
  6. Tisztelt Igazgató Úr!
    Elnézést az előbbi beírásért, a technika ördöge "rosszvoltából" nem a rendes üzemmódban érkezett meg a válaszuk, ami arra engedett következtetni, hogy elbeszéltünk egymás mellett.

    Nem, nem történt ilyen, minden rendben van, és köszönöm!:-)

    VálaszTörlés
  7. Megtaláltam a neten a műsort, meghallgattam. Szerintem elég érdekesen szerkesztették bele az Ön által elmondottakat (illetve azt a kis részt, amit beleraktak).
    Végighallgatva az adást, egyáltalán nem irigylem Önöket. Olyan érzésem volt, mintha a riport azt akarta volna hangsúlyozni, hogy minden utazási iroda csaló, mindegyik át akarja verni az utazni kívánót. Még véletlenül se mondták az "utca népének" hogy nem jól értelmezi a hirdetést, ha azt gondolja, hogy ha 40 eFt-tól hirdetnek egy utat, az 40 eFt-ba kerül. Vajon, ha megkérdezik tőle, hogy a közértben, ahová naponta jár, mennyibe kerül a tej, akkor nem azt fogja mondani, hogy már pl. 185 Ft-ért is lehet kapni, de van drágább is (vagyis 185 Ft-tól...)?
    Biztos, hogy nem találtak olyan embert, aki azt mondta volna, hogy tisztában van azzal, hogy egy ilyen hirdetésben nincs benne minden információ?
    Tudom, hogy nem lehet úgy hirdetni egy utazást (ahogy más terméket sem), hogy mindenkinek jó legyen, mert mindíg lesz, aki félreérti, nem értelmezi rendesen, stb. Talán ha tól-ig ár lenne megadva, a minimumtól a maximumig (amiben minden szolgáltatás benne van). Persze akkor fel kellene tüntetni az esetleges illetéket és belépők árát is... És akkor az lenne a baj, hogy az olvasó/néző elveszne az információáradatban, illetve a hely/reklámidő is véges. Esetleg lehetne valami kötelező zárszöveg, mint a gyógyszereknél (mellékhatások tekintetében...), hogy a részletek iránt érdeklődjön az irodákban, keresse a prospektust, vagy a honlapot.
    Tudom nagyon jól, hogy vannak tisztességtelen hirdetések és utazási irodák, de manapság már nem csak az utazási hirdetésekre igaz, hogy a hirdetés mögé is kell nézni.
    A műsorban is elhangzott, hogy tájékozódni muszáj, de nekem mégis hiányzott, hogy igenis tanuljunk meg tájékozódni, mert akkor nagyon sok kellemetlenséget elkerülhetünk.

    VálaszTörlés