2010. július 6., kedd

dübörög

Dübörög a szezon. Mi is olyanok vagyunk mint a balatoni vállalkozók. Hiába van 6 irodánk, ha nem keressük meg szeptember végéig a szükséges "betevőt" akkor onnantól már nem fogjuk. Attól függetlenül, hogy a téli időszakban is mennek körutak - egzotikus országokba - de ezek mennyisége sajnos még ahhoz sem elég, hogy 0-ra hozza a hónapot.
Szerencsére azonban most már dübörög a szezon. Most is úton van több csoportunk és holnap egyszerre indul 5 csoport. A szervezést tekintve nem egyszerű, de ez a munkánk. Szerencsére ügyes, lelkes munkatársaink vannak. Fiatal a csapat, de elhivatott.
Holnap indul egy csoport Svájcba, egy Ausztriába, egy a Plitvicai-tavakhoz, egy horvát tengerpartra egy pedig Olaszország- Svájc kombinációra.
Örülnénk végre, ha megállapodna az € - forint árfolyam. Számunkra mindig kínos, ha árat kell emelni, de ki az aki minden áremelést le tud nyelni. Egyelőre még bírjuk, de ahogy a bankok is azonnal változtatják a hitelek kamatait, bennünket ugyanígy érin az árfolyam változás. az elmúlt 2 hónapban volt, hogy 25 forint volt a különbség. Mi költségeink nagy részét euróban fizetjük. Ha csak egy 100.000 Ft-os utat veszünk figyelembe és annak 60 % az euróban fizetendő és annál 10 % - a 25 Ft- közel annyi - az áremelkedés akkor az kb. 6.000,- FT/fő. Lehet mondani, hogy az előleg nálunk kamatozik. Nos az előleg 40 %. - 40.000,- Ft. Ennek az ÉVES (!) kamat kb. 5-6 % magyarul a 4- 5 hónapra a kamat lenne kb. 2-3.000,- FT. Akkor még mindig mínuszban vagyunk. De mint mondom ezt még tudjuk vállalni. 300,- Ft felett mér nem !!
Legközelebb beszélek az utakról, érdekességekről.

1 megjegyzés:

  1. Tisztelt Igazgató Úr!
    Még nincs igazi tapasztalatom a nyaralásban, különösen a külföldi utazásokban: tavaly történt az első, és szerencsére a Proko Travellel.
    "Kicsit" izgulós, kíváncsi, kotnyeles utas vagyok, ezért már többször írtam e-mailt, tele kérdésekkel a tavalyi és az idei nyaralásommal kapcsolatban. Minden levelemre készségesen, udvariasan, precizen válaszoltak, bármelyik ügyintézőhöz is került. A telefonos helyfoglalásomnál is kedvesen segítettek. Ezúton is köszönöm (előre is) a segítségüket. Gratulálok a munkatársaihoz, igazán felkészült, profi társaság, ami egy ilyen "problémás" utasnak nagyon megnyugtató.
    Itt is van egy ellenpéldám: tavaly, amikor kerestem az utat, egy másik, dunántúli irodának kérdéseket lehetett feltenni egy honlapon keresztül, amire e-mailben ígértek választ. Bár válasz azóta sem érkezett, a hírlevelüket elkezdték küldözgetni, kéretlenül is. Az az iroda azóta tönkrement, de ugyanott, szinte azonnal létrejött egy másik, amelyik folytatta a hírlevelek küldését...
    Ezek az "apróságok" erősítenek abban, hogy legközelebb is a Proko katalógusából válasszak utazást.
    Üdvözlettel,
    Juhász Judit

    VálaszTörlés