2010. július 16., péntek

transzferek

Egy érdekes témáról írok pár gondolatot.
Cégünk EGYEDŰL a magyar utazási irodák közül 3 irányból INGYENES transzfer biztosít utasainknak Budapestre és vissza. A 3 irány : Szeged - Bp; Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc - Bp; Pécs (Kaposvár) - Szekszárd - Bp. Felmerül a kérdés, hogy miért? Gondolom azt senki nem hiszi, hogy nekünk ingyen csinálnak transzfereket a szolgáltató cégek. Jó lenne, de sajnos ez nem így van. Elég komoly összegeket fizetünk érte. Pl. most fizettünk ki egy K-Magyarország felé indított transzfert mely több mint 100.000,- Ft volt (1 út - 1 irány). Nem kevés, de sajnos a transzfer járatnak az oda-vissza útját is fizetni kell, még akkor is ha üresen jön vissza.
Nos miért csináljuk? Mi szegedi központú iroda vagyunk. Ezért tudjuk milyen nehéz és költséges feljutni Bp-re egy 6-1/2 7-es indulásra. Vagy valakit meg kell kérni, vagy a saját kocsit valahol parkoltatni kell, avagy 1 napot fenn kell aludni. Ezek egyike sem kerül egy család számára 10 - 15.000,- Ft-nál kevesebbre sőt... Ezért gondoltuk azt, hogy nem költünk nagyobb összeget reklámra, hanem az arra szánt összeg nagy részét beforgatjuk a transzfer költségekbe. Éves szinten ez cégünknek közel 5 millió Ft többlet kiadást jelent.
Évek óta csináljuk azt a szolgáltatást és egyre sikeresebb és elfogadottabb. Ettől függetlenül el kell mondanom, hogy vannak akik - szerencsére nagyon-nagyon kevesen - akik nem értékelik megfelelően a helyzetet. Természetesen próbáljuk úgy szervezni a transzfereket, hogy logisztikai és gazdasági szempontból is a lehető legoptimálisabb legyen. Ezért van az, hogy pl. egy kocsival (busszal) szállítjuk fel (vissza) a Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc vonalat. Igaz, hogy így a debreceni utasok többet utaznak, de költségileg másként nem bírjuk el. Ugyan ez vonatkozik a visszaútra. Ha egy este 2-3 busz jön haza, akkor azok hazaszállítását szintén így szervezzük. Természetesen előfordul, hogy az egyik busz fél vagy 1 órával korábban érkezik mint a másik, és várni kell az utasoknak a másik buszra. Kérdezem én, ha valaki megérkezik a Nagyvárad térre onnan metroval vagy taxival elmegy a vasútállomásra és onnan indul vonattal haza az nem kerűl plusz időbe? Ha kiér az állomásra tuti, hogy 5perc múlva indul a vonat? A költségeket nem is említem.
Szóval fontos a tolarencia. Tudom, tudjuk, hogy mindenki szeretne minnél előbb otthon lenni, de kérem vegyék figyelembe, hogy a szolgáltatásnak van egy költség optimalizálási oldala is.
Ami a legfontosabb ebben a dologban az az, hogy ez NEM KÖTELEZŐ (!!) ezt igénybe venni. Ez egy lehetőség és aki tud jobbat, számára kedvezőbbet az Isten ments, hogy igénybe vegye ezt a szolgáltatást. Csak akkor vegye igénybe, ha az esetleges várakozást és kis kanyarral (mivel esetleg máshol is van leszálló) történő hazaszászállítást elfogadja.Évek óta nem volt olyan, hogy valakinek 2 órát kellett volna várnia - amit határidőnek megszabunk a katalógusunkba - a szállítás indulására.
Mondok konkrét példát múlt héten egy nap 2 csoportunk jött haza. Úgy volt, hogy az egyik 8 óra körül, esetleg előtte érkezik, a másik pedig 10 óra után. Nem várattuk meg az utasokat. Úgy szerveztük a transzfert, hogy külön-külön szállítjuk őket haza. Amikor a délután folyamán realizáltuk, hogy az első kocsi késik, a második pedig gyorsabban halad a vártnál, akkor már nem szerveztük át, hagytuk az eredeti verziót. Végül az első fél 9 - kor a második negyed 10-kor volt Budapesten. Mégis külön-külön szállítottuk őket haza. Plusz kb. 100.000,- Ft kiadás. Nem hiányzott, de ez is benne van a kalapban.
Összegezve. Azt kérem mindenkitől, hogy csak akkor vegye igénybe ezt a LEHETŐSÉGET, ha elfogadja, hogy esetleg kicsit várakozni kell és nem csak Budapest és az Ő háza között közlekedik a transzfer. Várom az ezzel kapcsolatos véleményeket is Önöktől.

3 megjegyzés:

  1. Tisztelt Prónay Gyula Úr!
    Pár éve mi is az Önök útjai közül válogatunk (van bőséges válszték), és mindeddig megelégedetten tértünk haza útjainkról.
    Ha nem volna ez a transzfer járat, nyilván csak olyan utazási irodák szolgáltatásaira hagyatkoznánk, akik Debrecenből indítják útjaikat. (Korunkra való tekintettel már a kényelmet tartjuk szem előtt.) Mindenesetre, amíg egészségünk engedi, és lehetőségünk lesz Önöknél a transzfer igénybe vételére, addig örömmel vesszük igénybe Irodájuk szolgáltatásait.
    Köszönjük, hogy eddig is kellemessé tették utazásainkat.
    Önöknek és Irodájuk minden kedves munkatársának további sok sikert, megelégedett utasokat kívánunk, üdvözlettel: Csernus Sándor és felesége

    Ui: Biztos vagyok benne, hogy az esetleges elégedetlenkedés csupán a fáradtságból adódik, és másnapra feledésbe merül. Aztán csak arra a sok szép élményre gondolunk, amelyeket az Önök odaadó munkája biztodított számunkra.

    VálaszTörlés
  2. Cseh Sándorné Éva2010. július 16. 14:00

    Tisztelt Prónay Úr!
    Idén harmadszor voltunk az Önök vendégei férjemmel, a legnagyobb megelégedésünkre. A transzfer kínálatot egy alkalommal vettük igénybe,az utóbbi utunknál csak azért választottunk más megoldást, mert túl korán kellett volna ébrednünk.Budapestről az autóbusz a mi lakóhelyünkhöz közeli útvonalon haladt,célszerű volt a Fehérvári megállót választani.
    Minden úton van az utasok között kisebb morgolódás valamiért, de ez olyan mint a jó házasság, e nélkül nem is műküdne.
    Az utakon annyi a látnivaló, hogy az emberek nem merik kihagyni a programokat, így aztán elfáradnak,ingerlékenyek lesznek.
    Reméljük azért nem sok panasz érkezik Önökhöz!
    Mi köszönjük a felejthetetlen élményeket,ha tehetjük a jövőben is számítunk kínálataikra.(Gyűjtjük a világörökség bélyeget).
    További jó munkát és egészséget az egész csapatnak! Üdvözlettel: Cseh Sándorné

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy olvassák blogomat és köszönöm elismerő és bíztató mondataikat.

    VálaszTörlés