2010. augusztus 24., kedd

magad uram

„Magad uram, ha szolgád nincs” tartja a mondás. Hasonló történt a múlt héten velem is. Pár héttel ezelőtt egy „zárt csoport” megrendelés érkezett cégünkhöz. Szakmailag „zárt csoportnak” hívjuk azt a társaságot, mely a teljes programot megveszi és külső személyt nem enged maga közé utitársnak. Ezt az Ausztria – Svájc programot is egy országos cég rendelte meg tőlünk. Mivel ez idő alatt 13 csoportunk volt úton, egyszerűen nem volt olyan idegenvezetőm akinek nyugodt szívvel odaadtam volna ennek az útnak a vezetését, ezért magam kísértem el. Az idegenvezetők közül nem nehéz olyat találni, aki elkísér egy utat, de hogy milyen szinten no ez már nem mindegy. Utunk végeredménye nagyon sikeres volt. A véleménynyilvánító lapok értékelésekor mindenkitől 5-t kaptam, a busz, gk, étkezés, program átlaga mindegyiknél 4,7 fölött volt (1-2 személy adott 4-est) a szállás volt 4,5 osztályzatú. Ez azt jelenti, hogy a csoport fele 5-t fele 4-t adott a minőségére. Elmondható, hogy elégedettek voltak utasaim. Számomra azért küzdelmes volt az út. Sem az út elején, sem az alatt nem említettem, hogy én vagyok a cég tulajdonosa. Szerintem többen úgy szálltak le, hogy az út végén sem tudták, mivel ott teljesen mindegy mi az illető beosztása, ott ő AZ idegenvezető. Ott annak megfelelően kell teljesíteni. Miért volt küzdelmes? Régen évente 4-5 csoportot kísértem. Akkor az ember felállít egy rendszert, hogy ekkor erről, akkor arról beszél a buszon. A városnézések adják magukat. Most volt amikor szakmailag kicsit csapongó volt az előadásom. Beszéltem-beszéltem, majd eszembe jutott, hogy húha ezt nem is említettem. No akkor valami szófordulattal visszautal az ember. Vagy érdekességek nem pont akkor jutnak az ember eszébe, amikor ép a legideálisabb volna. Mondok egy példát. Beszéltem a mai osztrák politikáról, amikor befejeztem, akkor jutott eszembe, hogy a fenébe is nem beszéltem Haiderről. Haider életéről elég sokat tudok, nos a végén kellett olyan összekötő szöveget kitalálni, hogy mégis helyére kerüljön az utóbbi 2 évtized osztrák történelem legkülöncebb alakja. Az is másabb ilyenkor, mint az irodában, hogy naponta 6 x 7 fél – háromnegyed órát egyfolytában beszéljen az ember. Ez más fajta koncentrációt igényel. Ahogy a sportolók szokták mondani. A lényeg mint ír az eredményjelző tábla a végén. Most azt írta – az utas vélemény – hogy sikeres volt az út. Vonjuk le a tanulságokat és nézzünk előre az új célok felé.
Holnaptól újból más érdekességekről írok és leírom az „Ismerd fel” játék megfejtését.

3 megjegyzés:

  1. Kár,hogy nem visz több utat,csak last minit ugrik be!Mázlisták azok a szegény utasok,akikhez nem talál idegenvezetőt és elviszi őket!
    Akkor szervezek egy zárt csoportot és idézőjelben sajnálattal veszem tudomásul,hogy csak A GYULA ért rá éppen!

    VálaszTörlés
  2. Aranyos Emőke, de Ön aki több mint 30 PROKO-s uton vett részt legalább olyan jól tudja mint én, hogy nálam csak jobb idegenvezetők vannak a cégnél.

    VálaszTörlés
  3. Pont azért tudom, mert már annyiszor utaztam és csak olyan utakra megyek,ahol az idegenvezető:
    Ildi,Gyula,vagy Emil!!!!
    Mivel Ildi viszi jelenleg a legtöbb utat,és különben is imádom a hegyeket,azért Vele megyek általában.
    De utastársaimmal is szoktuk beszélni,hogy milyen kár,hogy a Gyula már nagyon kevés utat visz és az is csak az utolsó pillanatban derül ki.
    SŐt álmélkodva halljuk, hogy régen a spanyol,norvég és néhány éve a holland utat is vitte.Ilyenkor nosztalgiával gondolunk a régi szép időkre.
    Na, meg EMil is nagyon jófej,mindenki azt mondja,akik voltak az Olaszország gyöngyszemein.Miylen utat visz még?Csak a lengyel,kár.
    Rendszereseen elhnagzanak az utakon ilyen párbeszédek.

    VálaszTörlés