2010. augusztus 27., péntek

Modern világ

Már Chaplin is erről forgatott filmet. Modern világ. Én inkább úgy fogalmazom; változik a világ. Ma hajnalban 4 órakor kísértem ki feleségem - Ildikót - az idei 11. csoportjához és nehezen tudtam elaludni utána és eszembe jutott, hogy miként változik a világ. Fiaink barátaikkal 2 hétre – saját spórolt pénzből (!) – kimentek az USA-ba. Ismerősökhöz és egy kis egyedi körutazásra. Tegnap nehezen állt fel a skyp (naná, hogy az én hibámból)- a franc tudja megfelelően kezelni ezeket az új kütyüket. Nekem már ez a 30 gombos TV távírányító is sok. Nos Ildi ott bosszankodott mellettem és akkor eszembe jutott, hogy amikor én (mi) huszonéves korunkban utaztunk akkor szüleink hogy aggódhattak. Emlékszem édesanyám – Isten nyugosztalja -, azzal engedett el, hogy időnként 1-1 képeslappal adjak hírt magamról. No ez úgy nézett ki, hogy kb. 5-6 naponta vettem egy szép lapot nagy kapa betűkkel ráírtam hogy GYULA. Mondván ebből látják, hogy élek, a lap úgyis kicsi felületű, meg egyébként sem volt kedvem hosszabban írni.


Manapság ha nem kap az ember napi sms-t vagy telefont, vagy skypot a távollévő szeretteitől, akkor már méltatlankodik, türelmetlenkedik. 21 éve amikor a makói IBUSZ iroda vezetője lettem, akkor nagy szenzációval fogadta, hogy két hónapja van már Makón crossbar. A fiatalok azt sem tudják mi az. (Nem árulom el. Nézzenek utána.)

Ezzel az információ és szolgáltatás felgyorsításával az emberek – többsége - türelmetlenebb, feszültebb lett. Hova fog ez fokozódni?

Javaslatom? Menjenek el kirándulni, túrázni kapcsolják ki a telefonjukat és magukat is. Lazítsanak különben ez a rohanás Önöket is bedarálja. Tudják mit, én is befejezem most és elmegyek teniszezni. Igaz nem szinglit, hanem párost. Tudják így 30 felett…

2 megjegyzés:

  1. Ötven év felett tanultam meg teniszezni,azóta megszűnt a hátfájásom.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok. Én évtizedeken keresztül edzősködtem. Labda után mindig szívesen futok, amúgy nehéz rávenni magam. Huszonéves koromban a 188 cm-hez 72 kg voltam. Most 93. Tudják 2 gyerek után növekszik az ember súlya...

    VálaszTörlés