2012. október 23., kedd

Észak- Malaysia


Folytattuk utunkat észak felé. Útközben megálltunk több érdekességnél. Először egy kaktuszkertnél. Ez igazság szerint egy virágkertészet volt, ahol sok kaktuszt is bemutattak és lehetett vásárolni is. Most ezt a lehetőséget kihagytam, egyrészt nem szabad ilyet szállítani, másrészt nem is értek hozzá. Ami szép volt az akkora volt, hogy még a saját városában is nehezen cipelné haza az ember.  Nem mondom, hogy fantasztikus volt, de mindenképpen érdekes volt a kertészet.
Kaktuszok a kertészetben

















A következő látványosság egy pillangóház volt. Itt nemcsak trópusi pillangókat lehetett megcsodálni, hanem terráriumban kígyókat, bogarakat is bemutattak. Ezek mind, a környékben honos fajok. Nem volt túl elegáns az egész kiállítás, sem kialakítást tekintve, sem állományát illetően.
Trópusi pillangó

















Ennél csak a méhészeti farm volt szegényebb. Egy ház kertjében (legalábbis úgy nézett ki) kialakított útvonalon meg lehetett tekinteni néhány gyenge minőségű kaptárt és lehetett látni, hogy a méhek ki-be járnak, ja és a végén lehetett vásárolni mézzel kapcsolatos dolgokat, meg minden egyéb vásári játékot, emléket. Mi köze ennek méhekhez azt nem sikerült kiderítenem.
Eprek érdekes nevelése

















Ami ellenben aranyos volt az az eper farm volt. Szedd magad jelleggel egy üvegház alatt nem a földön, hanem polcokra helyezett virágföldbe ültetett eprekből lehetett válogatni és szedni. Nem volt túl olcsó: 3000 Ft-nak megfelelő összeg volt 1 kg. Gondolom otthon is meg lennének elégedve a gazdák ilyen árakkal.
Mecset 

















Mielőtt felértünk volna szálláshelyemig, Penangig, útközben tettünk egy kitérőt, amikoris  az egyik szultán, (tartományi hatalmasság) házát (régit és az újat), és a település mecsetjét fényképezhettem le. Mellékelek ezzel kapcsolatos képeket, mindenki eldöntheti, hogy neki tetszik-e avagy nem.
Régi szultáni palota















Új szultáni palota




















Ami ellenben gondolom mindenkinek tetszene, ahogy nekem is, a szállásom Penangban. Egy tengerparti szálloda 23. emeletén, tengerre néző szobával. Nem próbálok kifogást keresni, és sajnáltatni magam.
Panang kilátás a szálloda erkélyéről 

















Tényleg nagyon szép a környezet, sőt már a tengerben is megcsobbantam. Nincs több 280 C foknál a hőmérséklete. Utam végére, levezetésnek tökéletes. 

5 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes információkat és élményeket olvashattunk!Szívesen olvasnám élményeit könyv formájában is!

    VálaszTörlés
  2. Gondolom örül Igazgató úr, hogy hamarosan hazatérhet szeretteihez, mi viszont hiányolni fogjuk az érdekes, élménydús beszámolókat. Köszönjük. Támogatnám az előző elgondolását, annyi helyen járt, annyi élménye volt, össze kellene rendeznie egy könyvben. Törzsutas

    VálaszTörlés
  3. Aképek hol maradnak?

    VálaszTörlés
  4. Csatlakozom:) Köszönjük a beszámolót és a képeket:))

    VálaszTörlés
  5. 1. Valóban érdekes helyen (helyeken) jártam már, de nem vagyok én alkalmas könyv megírására.

    2. Lásd fentebb.

    3. Időnként olyan terhelt volt az internet, hogy fél óra alatt sem tudtam felrakni képet.

    4. Örülök, ha szívesen olvasták és élményt tudtam adni Önöknek.

    VálaszTörlés