2012. október 11., csütörtök

Indonézia 1


Átrepültem Singaporeból Indonéziába. Az Indonéz Nemzetközi Utazási kiállításra kaptam meghívást, ez adta az alapot az egész útnak. Mégpedig olyan meghívást kaptam, hogy állják a repülőjegyemet és az itt tartózkodás minden költségét (szállás, ellátás, transzferek…). Felmerül a kérdés miért ? Azért mert így akarnak betörni különböző országok utazási piacára. Nem csak engem hívtak meg, hanem a világból kb. 100 utazási irodást. Megtiszteltetés, hogy ebbe én is belekerültem.


A kiállítás Szumatra-sziget egyik legnagyobb városában Lampungban van. Tegnap este érkeztem. Hát nem egy frankfurti repülőtér fogadott. Néhány infó a reptérrel kapcsolatban. Egy földszintes ház a terminál. A város neve ennek a háznak a tetőcserepére volt ráírva. A repülőről be kellett gyalogolni a „terminálba”. Nem kellett félni, hogy valami elüt, mert csak a mi gépünk volt a repülőtéren. Ezenkívül még egy kis targonca a csomagoknak. Melyek egy kb. 10 m hosszú „futószalagra” kerültek fel. A szalag végén egy kb. 2 m-es polc utána irány a föld. Ha az ember nem igyekezett, akkor a feltorlódó csomagok hullottak a földre. No mindegy megérkeztem. Több országból érkeztek ekkor meghívottak. A pontos adatokat még nem tudom. Tegnap volt a nyitó fogadás. Kicsit az otthoni dolgok jutottak az eszembe. Politikusok beszéltek és a végén minden beszélő vállát a többiek megveregették és gratuláltak egymásnak.  Szinte csak statiszták voltunk kb. 400-an a kiállítás részvevői. 


Ma elkezdődött az effektív munka. Ez olyan jellegű, hogy nincs csak szakmai résztvevő. Nincs utas csak utazási irodás. A kiállítók egy viszonylag szerény stand mögött ülnek, és mi megyünk ahhoz, akivel szeretnénk tárgyalni. Egy tárgyalás max. 20 perc lehet (csöngetnek, ha letelt) utána mégy a következő partnerhez. A meghívott vendégeknek (mint pl. én) a naponta min. 16 megbeszélést kell (!) lebonyolítania. Ez valahol jó, de inkább rossz. Milyen szempontból jó? Olyan szempontból, hogy mint ma is odakeveredtem egy piszok jó ajánlatot adó partnerhez. Akivel lehet, hogy nem futok össze egyébként a kiállításon.  Balin van magyar idegenvezetője a kirándulásokhoz, és jók az árai is. Olyan szempontból ellenben rossz, hogy tárgyalok olyanokkal is, akikkel tuti soha semmilyen üzleti kapcsolatunk nem lesz. 


Holnap folytatódnak a megbeszélések. Egész nap. Holnapután van egy programmeghívásom, és utána irány Jakarta, és egy 5 napos indonéz túra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése